Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJakub Wróbel Został zmieniony 8 lat temu
2
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu klasowego daje im szansę nawiązania więzi społecznych, poczucia akceptacji i przynależności do grupy rówieśniczej oraz aktywne w niej uczestniczenie. Możliwość wspólnego przebywania, nauki oraz zabawy daje poczucie bezpieczeństwa, uczy tolerancji i wzajemnego szacunku.
3
Pierwsze oddziały integracyjne w naszej szkole powstały we wrześniu 1999 r. W bieżącym roku szkolnym prowadzimy 21 klas integracyjnych, kształcąc w nich 99 uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szkoła jest w pełni dostosowana do potrzeb uczniów niepełnosprawnych ruchowo poprzez zniesione bariery architektoniczne. Wyposażona jest w windę, podjazdy, toalety. W klasach integracyjnych jak i ogólnodostępnych wszyscy uczniowie realizują ten sam program nauczania, natomiast wymagania edukacyjne dostosowane są do możliwości i potrzeb uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Liczba uczniów w oddziałach integracyjnych wynosi od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych tj.: słabosłyszących słabowidzących z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją z upośledzeniem umysłowym z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera z niepełnosprawnościami sprzężonymi W klasie integracyjnej równocześnie pracuje dwóch nauczycieli, prowadzący oraz wspomagający. Współpraca dwóch nauczycieli i mała liczebność klas pozwala na pełną indywidualizację pracy dydaktycznej, stopniowanie trudności, metody aktywizujące. Dodatkowo proces kształcenia, wychowania i opieki wspomagają specjaliści.
4
Dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na terenie szkoły organizowane są zajęcia specjalistyczne: rewalidacja indywidualna prowadzona przez pedagogów specjalnych (oligofrenopedagogów, surdopedagogów, tyflopedagogów) zajęcia logopedyczne prowadzone przez neurologopedę zajęcia z psychologiem terapia Integracji Sensorycznej
5
Zajęcia rewalidacyjne
6
Terapia Integracji Sensorycznej
7
Zajęcia z psychologiem
8
Zajęcia z neurologopedą
9
Corocznie w naszej szkole organizowane są imprezy oraz akcje propagujące ideę kształcenia integracyjnego: Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych Światowy Miesiąc Wiedzy na temat Autyzmu Słoneczne Igrzyska Olimpijskie w bieżącym roku szkolnym jesteśmy organizatorami Turnieju o Puchar Przechodni Szkół Integracyjnych od kilkunastu lat uczestniczymy w Festynie Integracyjnym w Korzkwi prowadzimy „Klub Przyjaciół Integracji”
14
Cyklicznie organizujemy Dzień „Na niebiesko dla autyzmu”.
18
Fakt niepełnosprawności powoduje u dziecka skłonność do częstszego przeżywania porażek, uczucia ograniczenia własnych możliwości, niższej samooceny. W związku z tym, bardzo ważną rolę odgrywa zapewnienie naszym uczniom właściwego rozwoju psychofizycznego oraz stworzenia im jak najlepszych warunków kształcenia. Już od ponad piętnastu lat nauczyciele, pedagodzy oraz wszyscy pracownicy szkoły dbają o to, by wspólne przebywanie i kształcenie dzieci zdrowych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych było dla wszystkich podróżą, która pozostawia miłe wspomnienia na całe życie...
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.