Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKarolina Ostrowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
2
Formy tutoringu Tutoring wychowawczy Tutoring rozwojowy
Tutoring dydaktyczny
3
Zadanie Tutoringu Szkolnego
Budowa poczucia bezpieczeństwa i sensu Realizowane przez: Kształcenie świadomości odpowiedzialności Mocne strony Planowanie zadań i strategii realizacji Ćwiczenie umiejętności podejmowania decyzji Budowanie systemu wartości
4
Forma pracy, czyli TUTORIAL
Czyli rozmowa tutorska w której obowiązują zasady: Zaufanie Wiara w ucznia Uczeń ma talenty Uczeń to partner Rozmowa i działanie oparte za szczerości i zaufaniu Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia, dzielenie się przeżyciem Tutor to przewodnik
5
Cele tutoringu Budowanie samodzielności ucznia Wzmacnianie ucznia
Łączy te dwa cele RELACJA, za której jakość w większym stopniu odpowiedzialny jest nauczyciel
6
Przebieg procesu tutoringu
Etap poznania Wyznaczanie celów Planowanie Monitorowanie Motywowanie Ewaluacja Świętowanie
7
Warunki zaistnienia tutoringu
Postawa tutora Kompetencje Struktura Pozwala zauważyć „niewidzialnych” uczniów Praca w relacjach uczeń-tutor oraz tutor-tutor
8
Trochę praktyki Narzędzie pracy tutora to: pytania
Praca z tym co jest, a nie z tym czego nie ma Koncentracja na osobie, nie na problemie
9
??? Czyli zawiedzione oczekiwania
Tutor to nie jest porządkowy Określenie relacji (zadania wychowawcy, zadania tutora) Efekty (czarodziejska różdżka) Uczniowie nie są nauczeni takiej metody pracy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.