Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWłodzimierz Laskowski Został zmieniony 8 lat temu
1
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością info@easpd.eu www.easpd.eu
2
Zarys prezentacji I.Charakterystyka jakości usług II.Innowacyjne rozwiązania III. Podstawowe kwestie związane ze strategią IV. Wnioski
3
I. Charakterystyka jakości usług 10 podstawowych wymogów odnośnie jakości usług: 1. Powinny przyczyniać się do pełnego uczestnictwa, integracji oraz pełnego i równego obywatelstwa 2. Powinny być projektowane pod kątem ludzi z niepełnosprawnością, ich zmieniajacych się potrzeb: dostosowane do indywidualnych potrzeb danej osoby, skoncentrowane na jednostce 3. Powinny być oparte o działanie w środowisku i zakorzenione w społeczeństwie 4. Powinny być osadzone w głównym nurcie i blisko z nim współpracować 5.Podejście holistyczne -> podejście wielostronne
4
I. Charakterystyka jakości usług 10 podstawowych wymogów odnośnie jakości usług: 6. Powinny być świadczone przez dobrze wyszkolony i zarządzany personel 7. Powinny mieć na uwadze jedność rodziny 8. Powinny być oparte na współpracy osób zainteresowanych 9. Powinny zapewniać bezpieczeństwo wszystkim z nich korzystającym 10. Powinny pozwalać na dokonywanie realnych i świadomych wyborów
5
II. Innowacyjne rozwiązania Wytyczona ścieżka Wsparcie ze strony głównego nurtu Sieci wsparcia wokół klienta Placówki służące wiedzą ekspercką/centra wiedzy Gotowe rozwiązania, zgranie i integracja (plug&play) Szkolenie personelu głównego nurtu pod kątem świadczenia wsparcia …
6
II. Innowacyjne rozwiązania Wytyczona ścieżka Technologie teleinformatyczne i asystujące Wsparcie na odległość Nauczanie na odległość Wsparcie poprzez centra obsługi telefonicznej … Których celem jest: Zatrudnienie Integracja Pełne obywatelstwo
7
II. Innowacyjne rozwiązania Wytyczona ścieżka Nowe rodzaje usług Systemy pomocy rodzinie Wsparcie środkowiskowe Budowanie sieci i społeczności Zapewnienie dostępnych informacji i porad prawnych Ośrodki opieki Usługi dla osób starzejących się i niepełnosprawnych członków ich rodzin Wczesna interwencja
8
II. Innowacyjne rozwiązania Wytyczona ścieżka Innowacyjne wsparcie w domu Osadzone w środowisku Zorientowane na korzystającego z usług Kontrola jakości, rekrutacja… Ugruntowane w środowisku – wsparcie korzystających z usług. …
9
II. Innowacyjne rozwiązania Wytyczona ścieżka Nowe relacje pomiędzy niosącymi wsparcie a korzystającymi z niego, rodzinami oraz władzami ‘’Współtworzenie” usług
10
III. Podstawowe kwestie związane ze strategią Przejście od zawstydzania i oskarżania do pozytywnej zmiany : Sformułowanie/Wyrażenie! Czego pragniemy? Zaangażowanie wszystkich zainteresowanych osób Osób z niepełnosprawnością Rodzin Profesjonalistów Związków zawodowych Władz …
11
III. Podstawowe kwestie związane ze strategią Ponowne przeszkolenie i ocena profesjonalistów: Stary model defektu medycznego (defektologia) Tradycyjne przemysłowe modele zarządzania (standardyzacja, ekonomia skali) Pracownicy zajmujący się opieką…to ubodzy pracujący
12
12 III. Podstawowe kwestie związane ze strategią Rozproszone kompetencje = brak spójności Służba zdrowia, wymiar sprawiedliwości, edukacja, sprawy wewnętrzne, zatrudnienie …. Poziom państwowy, regionalny oraz miejski Potrzebna zgoda społeczna
13
13 III. Podstawowe kwestie związane ze strategią Finansowanie (system) Potrzeba zazębiającego się finansowania Reorganizacja tradycyjnego systemu trójkąta Reformy w czasach kryzysu = przegrana
14
14 III. Podstawowe kwestie związane ze strategią Systemy zapewnienia jakości Tradycyjnie: uwaga skoncentrowana na wnoszonym wkładzie Więcej aktualnych systemów Uwaga skoncentrowana na wydajności i procesie Produkt i wyniki
15
15 III. Podstawowe kwestie związane ze strategią Miejsce osób niepełnosprawnych, seniorów… Niepełnosprawni za kierownicą Promowanie modeli wsparcia
16
16 IV. Wnioski Ponowne potwierdzenie celów strategii Pozytywny przekaz Zgoda społeczna oparta na jasnych wartościach i zaangażowanie osób zainteresowanych Ponowne przeszkolenie pracowników Wzmocnienie/upodmiotowienie poprzez wzmacniające wsparcie Zasada inwestycji! Przydzielony budżet. Przywództwo
17
17 Przy wsparciu finansowym Programu UE na rzecz zatrudnienia i innowacji społecznych Innovation “EaSI” (2014-2020) Dziękujemy! EASPD Av. d’Auderghem 63 / Oudergemlaan B – 1040 Brussels Tel +32 2 282 46 10 – Fax +32 2 230 72 33 www.easpd.eu info@easpd.eu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.