Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz."— Zapis prezentacji:

1 MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz

2 MODEL MARKETING-MIX Marketing – mix to model umożliwiający implementację strategii marketingowych Podkreśla on przenikanie się poszczególnych jego części na płaszczyźnie zetknięcia się organizacji z rynkiem

3 CECHY MODELU MARKETING - MIX
Spójność oznacza ścisłe połączenie ze sobą poszczególnych komponentów Dynamika dotyczy tego, że mieszanka musi na bieżąco adoptować się do zmieniającego się środowiska działania

4 PRODUKT PROMOCJA CENA DYSTRYBUCJA Jerome McCarthy r. 1960
MARKETING MIX PRODUKT PROMOCJA CENA DYSTRYBUCJA

5 P- partners P- people P- packaging P- phisical evidence P- process
WIĘCEJ ‘P’ W MIXIE! P- partners P- people P- packaging P- phisical evidence P- process

6 people ludzie personel obsługujący, klient, inni nabywcy process proces przebieg świadczenia usługi od zainteresowania klienta, poprzez informację, sprzedaż i obsługę posprzedażową physical evidence świadectwo materialne Są to wszystkie wizualne i materialne elementy (budynki, meble, wyposażenie techniczne, ulotki itp.), które dla klientów są dowodem jakości danej usługi

7 ELEMENTY MARKETING MIX
mgr Agata Wiznerowicz

8 PRODUKT Produkt właściwy Marka Opakowanie Oznakowanie Jakość Asortyment Gwarancja Usługi posprzedażowe

9 CENA Cena postulowana Różnicowanie cen Rabaty Warunki płatności

10 Logistyka marketingowa
DYSTRYBUCJA Kanały dystrybucji Logistyka marketingowa

11 Reklama Sprzedaż osobista Public relations Promocja sprzedaży
Sponsoring

12 WARUNKI POPRAWNOŚCI DZIAŁANIA MODELU
Nie może funkcjonować w oderwaniu od aspektów finansowych Nie może dzielić firmy na niezależne piony funkcjonalne

13 MARKETING MIX, FORMUŁA 4C
W 1990 roku Robert Lauterborn stwierdził, że klasyczna formuła koncentruje się na punkcie widzenia przedsiębiorstwa, podczas gdy w marketingu ważniejsze od opisu sytuacji oczami firmy jest ujęcie z perspektywy klienta

14 4C LAUTERBORN’A customer value - wartość dla klienta (4P produkt) cost - koszt jaki ponosi klient (4P cena) convenience - wygoda nabycia ( 4P dystrybucja) communication - komunikacja z rynkiem (4P promocja)


Pobierz ppt "MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google