Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWładysław Janicki Został zmieniony 9 lat temu
1
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy 2014-1-PL01-KA101-000468 Projekt „Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja Rozwój. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2
PRZYGOTOWANIA UCZESTNIKÓW DO REALIZACJI PROJEKTU Udział w konwersacjach z języka angielskiego. Wykład o systemie szkolnictwa publicznego, historii i kulturze Portugalii. Wykład o historii Unii Europejskiej i o programie Erasmus+.
3
UCZESTNICY PROJEKTU Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej Gałązka Elżbieta – chemia, matematyka Gańko Agnieszka – wychowanie fizyczne, edukacja dla bezpieczeństwa Jackowska Anna – j. rosyjski, plastyka Maguza Jakub – muzyka, wychowanie fizyczne Michalik Małgorzata – j. polski, wiedza o kulturze Podstawka Małgorzata – geografia, wiedza o społeczeństwie podstawy przedsiębiorczości Rowicki Robert – wychowanie fizyczne, religia Szczepańska Agnieszka – j. polski, historia Wąsowska Agata – j. polski Zdun Grażyna – matematyka
4
ORGANIZATOR SZKOLENIA Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym INTERCULTUAR ASSOCCIATION MOBILITY FRIENDS Placówka: Prowadzący: Escola Secondaria de Barcelos; Eduardo Cunha www.esbarcelos.pt
5
CELE PROJEKTU Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym Podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli przedmiotów ogólnych Poprawa skuteczności kierowania procesem uczenia się i rozwojem uczniów Poszerzanie kwalifikacji nauczycieli w zakresie poprawy poziomu nauczania i przygotowania absolwentów szkoły do dorosłego życia Doskonalenie kwalifikacji specjalistycznych dotyczących rozwijania wybranych kompetencji kluczowych
6
Podczas szkolenia koncentrowano się na następujących kompetencjach kluczowych: znajomości języka ojczystego i umiejętność porozumiewania się w języku obcym; wykorzystania technologii informacyjnych w nauce i pracy; umiejętności uczenia się; świadomości i ekspresji kulturalnej. KOMPETENCJE KLUCZOWE
7
są szczególnie ważne do osiągania przez człowieka celów społecznych, nawet jeszcze w czasie pobierania nauki; odgrywają szczególnie istotną rolę w uczeniu się, jak i w samokształceniu; to połączenie wiedzy, umiejętności i postaw odpowiednich do sytuacj; potrzebne są każdemu do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem i integracji społecznej;
8
FORMY SZKOLENIA Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym Wykłady i warsztaty na temat: systemu oświaty w Portugalii, organizacji pracy nauczyciela szkoły podstawowej i średniej; systemu egzaminacyjnego w Portugalii; form pracy we wprowadzaniu kompetencji kluczowych.
9
FORMY SZKOLENIA Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym Ćwiczenia: autoprezentacja w języku angielskim uczestników, wykorzystanie multimediów podczas prezentacji, poznanie bazy szkoleniowej Escola Secondaria de Barcelos
10
BAZA SZKOLENIOWA
11
Indywidualizacja zadań. Motywowanie uczniów mających trudności w nauce do podejmowania nauki po ukończeniu szkoły średniej. Rozwiązywanie zadań, odrabianie pracy domowej z nauczycielem wspierającym lub dobrym uczniem, itp. Umożliwienie uczniom, którzy nie opanowali podstawy programowej, promocji do klasy wyższej z koniecznością nadrobienia zaległości w następnym roku szkolnym. Dostosowanie zajęć dodatkowych do możliwości intelektualnych ucznia - podział na trzy grupy uczniów: słabych, lepszych i najlepszych. Przygotowanie diagnozy „na wejściu”- początek nauki i na „wyjściu”- zakończenie edukacji. Stosowanie nauczania kształtującego. FORMY WSPARCIA UCZNIA STOSOWANE W PORTUGALII
12
PODSUMOWANIE SZKOLENIA Szkolenie było inspiracją dla uczestników do wprowadzania nauczania rozwijającego kompetencje kluczowe uczniów. Nauczyciele zdobyli umiejętności prowadzenia zajęć, w których proces nauczania uczniów zamieniany jest przez procedury wspomagające ich własne uczenie się oraz ćwiczyli umiejętność prowadzenia komunikacji w klasie z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego.
13
Poznanie historii, architektury miast: PROGRAM KULTUROWY PRZYGOTOWANY PRZEZ ORGANIZATORÓW Guimaraes Barcelos Braga Porto
14
Spotkanie międzynarodowych grup projektowych - możliwość wymiany doświadczeń, poznania muzyki, tańca różnych regionów Europy.
15
PODSUMOWANIE PROJEKTU - WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW
16
KONFERENCJA UPOWSZECHNIAJĄCA PROJEKT - WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW Uczestnicy projektu podzielili się zdobytą wiedzą na temat: Jak wykorzystać kompetencje kluczowe do planowania lekcji i konkretnych aktywności uczniowskich Jak wykorzystać pracownie do wspierania nauczycieli w tym zakresie Jak nauczyciele-opiekunowie pracowni mogą się dzielić wiedzą metodyczną Jak przygotować się do udzielania wsparcia innym nauczycielom
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.