Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNadzieja Osik Został zmieniony 11 lat temu
1
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Systemy wspomagające zarządzanie w uproszczeniu możemy podzielić na:
2
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
CRM ERP MRP …
3
Idea i geneza Open Source
4
Powody wdrażania systemów informatycznych
Rozproszone informacje Zagubione informacje Informacje zabierane przez odchodzących pracowników Niedotrzymywanie terminów Słaba komunikacja z klientem Brak historii klienta Każdy pracownik ma wgląd do historii problemów, kontaktów, zamówień kiedy jest to konieczne Brak jednego, wiarygodnego źródła informacji Brak pewnych statystyk
5
Problemy pojawiające się przy wdrożeniach
Brak określenia potrzeb, celu (klient właściwie nie wie czego chce). Ważne, aby zadać sobie pytanie: PO CO? Niechęć ze strony personelu (DD w PKO), strach przed zwolnieniami, niechęć do uczenia się
6
Czy i dlaczego warto inwestować w systemy wspomagające zarządzanie?
Zwiększenie sprzedaży Usystematyzowanie procesów Zwiększenie kontroli Szybsza identyfikacja problemów i szybsza reakcja Ulepszona komunikacja z klientem (np. udostępnienie części systemu do składania zamówień on-line) Ulepszony obieg dokumentów Ulepszona komunikacja wewnętrzna
7
Własnymi siłami, czy z pomocą?
Własny dział IT Zewnętrzny dostawca
8
Własnymi siłami, czy z pomocą? Własne siły
Zalety: Szybka reakcja na zapotrzebowanie Szybkie rozwiązywanie problemów Ułatwiona komunikacja między zlecającym i wykonawcą Dokumentacja Niesformalizowany sposób zgłaszania zleceń
9
Własnymi siłami, czy z pomocą? Własne siły
Wady: Brak koordynacji Sprzeczne zlecenia Nieprzemyślane zlecenia Powielanie rozwiązań przez komórki organizacyjne Rozmycie odpowiedzialności Brak dokumentacji Brak obiektywizmu Niesformalizowany sposób zgłaszania zleceń
10
Własnymi siłami, czy z pomocą? Zewnętrzny dostawca
Zalety: „Świeże” spojrzenie Opisanie i rewizja procesów firmy Doświadczenie (podpowiadanie rozwiązań) Project Manager odpowiedzialny za projekt Dokumentacja wszelkich zmian Pomoc w zmianie procesów
11
Własnymi siłami, czy z pomocą? Zewnętrzny dostawca
Wady: Mniejsza elastyczność Każda błędna zmiana skutkuje zwiększeniem kosztu (Mandays) Cena Mniejsza znajomość procesów Nieporozumienia (jw.) Utrudniona komunikacja (odległość, hierarchia służbowa, biurokracja) Nieporozumienia rodzą silne napięcia Kupowanie „kota w worku”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.