Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDawid Zasadzki Został zmieniony 10 lat temu
1
Zespół Szkół Technicznych w Rybniku Projekt Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole. Program aktywizacji edukacyjno-obywatelskiej uczniów rybnickich liceów Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2
Realizacja projektu w Zespole Szkół Technicznych Trochę statystyki: 31 uczniów z klasy II h 19 chłopców 17 dziewcząt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
3
Cele projektu: stworzenie możliwości dodatkowego dostępu uczniom do edukacji poza godzinami lekcyjnymi poprzez opracowanie i wdrożenie różnego rodzaju zajęć pogłębienie zainteresowań uczniów rozwój indywidualnych zainteresowań i umiejętności Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
4
Co robimy w ramach projektu: bierzemy udział w zajęciach językowych w kole zainteresowań matematyczno – przyrodniczym w kołach zainteresowań z przedsiębiorczości w zajęciach motywacyjnych w zajęciach efektywnego uczenia się byliśmy na wizycie studyjnej byliśmy na wycieczce uczęszczamy na kursy akademickie Jesteśmy zaangażowani w grę: mój samorząd Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
5
Zajęcia językowe: Język angielski, francuski i rosyjski Cel: podniesienie umiejętności językowych( mówienia, pisania, rozumienia ze słuchu i tekstu czytanego). Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
6
Koła zainteresowań: Przyrodniczo – matematyczne, z przedsiębiorczości Cel: rozwijanie zainteresowań, umiejętności planowania oraz radzenia sobie w życiu codziennym Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
7
Zajęcia motywacyjne i efektywnego uczenia się: Cel: motywowanie do nauki, poznanie różnorodnych metod nauczania, sposoby wykorzystania wiedzy w praktyce Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
8
Relacja z wizyty studyjnej: W dniu 12 maja odbyła się wizyta studyjna do Nadleśnictwa w Rybniku. W wizycie wzięło udział 31 osób. Tam w ramach wyjazdu odbyły się zajęcia warsztatowe, na których zapoznaliśmy się z zawodem leśnika, gatunkami roślin i zwierząt w lasach rybnickich oraz formach ochrony przyrody w Rybniku. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
9
W ramach wizyty studyjnej w Nadleśnictwie Rybnik planowane było wyjście na ścieżkę przyrodniczo- edukacyjną o nazwie Szkółka. Niestety ze względu na złe warunki atmosferyczne (duże opady) zajęcia odbyły się w siedzibie Nadleśnictwa przy ul. Kościuszki, w Ośrodku Edukacji Leśnej. Relacja z wizyty studyjnej:
10
W ośrodku znajduje się sala wykładowa na ok. 35-40 osób, wyposażona w sprzęt audio-wizualny do projekcji filmów DVD i prezentacji multimedialnych. Atrakcją są gabloty z eksponatami spreparowanych zwierząt różnych poziomów troficznych, oraz ptaki i drobne ssaki leśne. Na wyposażeniu ośrodka znajduje się także zbiór biblioteczny (albumy przyrodnicze, atlasy, klucze do oznaczania roślin i zwierząt oraz literatura popularno-naukowa). Relacja z wizyty studyjnej:
11
Na zajęciach w Nadleśnictwie prezentowany był na początku film przedstawiający trudną pracę leśnika. Rozmawialiśmy też o możliwościach kształcenia się na kierunkach leśniczych w wyższych uczelniach. Później korzystając z gablot edukacyjnych uczyliśmy się rozpoznawać rodzime gatunki zwierząt i roślin żyjące w rybnickich lasach. Relacja z wizyty studyjnej:
12
Rozmawialiśmy również o różnych formach ochrony przyrody, poznaliśmy takie formy z terenu lasów rybnickich. Na koniec oglądaliśmy film prezentujący walkę leśników ze szkodnikami drzew. Okazało się, że niektóre sposoby można zastosować nawet w naszych domowych ogródkach. Relacja z wizyty studyjnej:
13
W dniu 26 maja odbyła się wycieczka do Palmiarni w Gliwicach wycieczce brało udział 31 osób. Celem wycieczki była integracja poznanie egzotycznych gatunków roślin. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Relacja z wycieczki
14
Wycieczka była bardzo pouczająca, głównie dzięki przewodnikowi, który w bardzo ciekawy sposób opisywał gatunki roślin i zwierząt znajdujące się w Palmiarni. Na wstępie zapoznaliśmy się z historią Palmiarni w Gliwicach Relacja z wycieczki
15
Później zwiedzaliśmy Pawilon roślin użytkowych – panują w nim warunki subtropikalne bo większość zgromadzonych tu roślin pochodzi z tej strefy klimatycznej. W części tej uprawiane są cytrusy, rośliny przyprawowe np. kardamon, goździki, pieprz, a także bananowce. Rośliny te można oglądać przy towarzyszących odgłosach egzotycznych ptaków. Relacja z wycieczki
17
Później zwiedzaliśmy Pawilon tropikalny – w części tej panuje duża wilgotność, a temperatura nie spada poniżej 18 0 C. Zgromadzone tu rośliny tworzą tzw. piętra" co jest cechą charakterystyczną dla deszczowego lasu tropikalnego. Nieodłącznym elementem tego pawilonu jest kaskada i oczko wodne, w którym pływają piranie, pielęgnice pawiookie oraz sumy afrykańskie. Relacja z wycieczki
19
Trzecie pomieszczenie które zwiedzaliśmy to Pawilon historyczny – zgromadzono tu jedne z najstarszych i najbardziej okazałych drzew Palmiarni. Są to głównie palmy, które liczą sobie prawie 100 lat i mają ok. 15 metrów wysokości Relacja z wycieczki
21
Jako ostatni zwiedzaliśmy Pawilon sukulentów, w którym panowała niska wilgotność powietrza i podłoża. Najliczniej prezentowana była tutaj rodzina kaktusów. Jest ich blisko 2 tysiące sztuk. Są 8 metrowe cereusy i kilkunasto- milimetrowe litopsy - żywe kamienie. Relacja z wycieczki
23
Na koniec wycieczki spacerowaliśmy po Parku Chopina – park ten ma już ok. 100 lat. Relacja z wycieczki
24
Dziękujemy za uwagę! Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.