Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wspieramy rozwój regionu Adam Walicki
wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
2
jakiego jeszcze nie było wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
Założenie Stworzyć klaster branżowy jakiego jeszcze nie było Stworzyć klaster przydatny regionowi wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
3
3 uczelnie 38 firm budowlanych 6 instytucji otoczenia biznesu
Początek klastra Data zawiązania inicjatywy klastrowej 18 luty 2010 3 uczelnie 38 firm budowlanych 6 instytucji otoczenia biznesu wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
4
wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
Misja klastra Wspieranie instytucji i przedsiębiorców działających w obszarze usług budowlanych skierowanych do polskich przedsiębiorców poprzez stworzenie trwałych ram współpracy opartych na transferze wiedzy, technologii i rozwiązań innowacyjnych pomiędzy członkami Klastra, instytucjami otoczenia biznesu oraz jednostkami naukowo – badawczymi oraz samorządami wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
5
wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
Misją klastra jest budowanie i promocja mocnej pozycji konkurencyjnej w sferze usług budowlanych regionu Polski Wschodniej w szczególności województwa podlaskiego, warmińsko-mazurskiego oraz lubelskiego wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
6
współpraca Nasza inicjatywa opiera się na założeniu,
że w życiu gospodarczym liczy się nie tylko konkurencja, ale i … współpraca wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
7
Ilość uczestników inicjatywy klastrowej
47 7 wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
8
Członkowie klastra – uczelnie
Politechnika Białostocka Uniwersytet w Białymstoku Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
9
Członkowie klastra – firmy budowlane
Budrem Podlasie Canada System SL Coral Drewlux Drewmet Elrem S.A. Eltor Białystok 4LOOK Awruk AP Pańkowski ARH+ Architekt ATIS DOM BCMB Budomex Puza wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
10
Członkowie klastra – firmy budowlane
Felix Białystok Izoterm S.C. Klaster Mazurskie Okna Kombinat Budowlany Konar Kowalstwo I. Kozłowski MALOW S.A. MAT-POL MSG GRANIT Pel-Mark Pilawa Polbud S.A. Prefabet Ełk Prymus-Plus wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
11
Członkowie klastra – firmy budowlane
Prymus-Plus Rawbud Rem-Bud Rogowski Development Samborski Kazimierz Samborski Krystian Sukces SJ. Unibep SA Unicell Poland Wital Suwałki wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
12
Członkowie klastra - otoczenie biznesowe
Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe ZETO S.A. Białystok ECDS Białystok Kancelaria Adwokacka S.Wybranowski Kancelaria Adwokacja K.Rudczyk Doradztwo Ubezpieczeniowe M.Jakubowski wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
13
Inicjator założenia klastra
wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
14
Cele Wschodniego Klastra Budowlanego
12 wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
15
Cele Wschodniego Klastra Budowlanego
1. Inicjowanie i rozwijanie współpracy Klastra z środowiskiem badawczo-naukowym na szczeblu regionalnym a w przyszłości również ogólnokrajowym i ponadnarodowym 2. Tworzenie koncepcji i koordynacja wdrażania projektów transferujących nowoczesne technologie w budownictwie na grunt firm członkowskich Klastra 3. Zwiększenie siły przetargowej uczestników Klastra w negocjowaniu warunków dostaw usług, materiałów, produktów i towarów wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
16
Cele Wschodniego Klastra Budowlanego
4. Nawiązanie długotrwałej współpracy i pozyskanie dużych projektów, dzięki wspólnym inicjatywom przedsiębiorstw Klastra 5. Rozwój firm Klastra, które są wytwórcami komponentów budowlanych lub zajmują się świadczeniem usług budowlanych od projektowania po wykonawstwo 6. Wspólne szkolenia pracowników wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
17
Cele Wschodniego Klastra Budowlanego
7. Stworzenie platforma wymiany informacji o wolnych pracownikach i zasobach w celu ich optymalnego wykorzystania 8. Kreowania wizerunku Klastra w otoczeniu oraz przekazywanie mediom informacji o inicjatywach Klastra 9. Promowanie marek przedsiębiorstw skupionych w Klastrze poprzez reklamę w mediach i profesjonalną obsługę firm reklamowo-marketingowych wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
18
Cele Wschodniego Klastra Budowlanego
10. Monitorowanie rynku pracy, współpraca z instytucjami edukacyjnymi i szkoleniowymi, mający za zadanie stworzenie warunków ułatwiających firmom członkowskim pozyskiwanie kompetentnych pracowników; 11. Uzyskanie łatwiejszego dostępu do innowacyjnych technologii i szkoleń 12. Wdrożenie systemów zarządzania jakością wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
19
Nasze najbliższe zamierzenia
1. Realizacja badań i analiz naukowych, które określą ważne dla obszaru realizacji projektu nisze rynkowe i możliwości stworzenia wspólnej oferty Klastra 2. Opracowanie dokumentów operacyjnych, w tym strategii rozwoju i strategii marketingowej, Pozwoli to określić kierunki i możliwości promocji nowych produktów budowlanych regionu Polski wschodniej oraz wpłynie na zastosowanie innowacyjnych na skalę regionu rozwiązań marketingowych wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
20
Docelowy wizerunek klastra
Ośrodek współpracy między firmami Wzór organizacji dla innych Miejsce powstawania innowacyjnych rozwiązań Pomost pomiędzy nauką a praktyką wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
21
wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
Na zakończenie Horyzont widzi każdy. Nas interesuje to, co kryje się za nim wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
22
Dziękuję za uwagę Adam Walicki
wiarygodność - rzetelność - innowacyjność
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.