Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWioletta Śmieja Został zmieniony 10 lat temu
1
Zmiany w systemie komentarzy
2
Katarzyna Majek W Zespole Allegro od lipca 2004 Od stycznia 2006 lider jednej z sekcji Działu Bezpieczeństwo i Zasady w Dziale Społeczność i Obsługa Użytkownika Użytkownik Allegro zarejestrowana jako sena_ragana od 2004-06-16
3
Michał Klar W Zespole Allegro od września 2000 Od listopada 2001 dyrektor Działu Społeczność i Obsługa Użytkownika Użytkownik Allegro zarejestrowany jako clam od 2000-01-31
4
Łukasz Nowak W Zespole Allegro Allegro od kwietnia 2002 Od kwietnia 2004 kierownik Działu Bezpieczeństwo i Zasady w Dziale Społeczność i Obsługa Użytkownika Użytkownik Allegro zarejestrowany jako beauleque od 2000-11-11
5
Idea systemu komentarzy Istotą systemu komentarzy jest oddanie go całkowicie w ręce Użytkowników Jest platformą dla subiektywnych i suwerennych opinii na temat przebiegu całej transakcji
6
Podstawowe zasady Allegro nie ingeruje w wystawiane komentarze Za treść opinii odpowiedzialny jest wystawiający Allegro nie decyduje o zasadności komentarzy
7
Aby uniknąć nadużyć reagujemy, gdy: Użytkownik wystawił komentarz zawierający elementy zabronione Użytkownik omyłkowo wystawił komentarz niewłaściwej osobie i/lub do niewłaściwej transakcji Użytkownik omyłkowo zaznaczył niewłaściwy typ, np. "Negatywny" zamiast "Pozytywny Osoba, która wystawiła komentarz, kupowała przedmiot jedynie w celu zamieszczenia opinii, z intencją zaszkodzenia Użytkownikowi
8
System komentarzy - skala W ciągu minuty jest wystawianych ponad 100 komentarzy W ciągu ostatniego roku wystawiono 50 mln komentarzy Najwięcej komentarzy wystawiono w marcu 2006, mniej więcej 2 na sekundę!
9
System komentarzy - proporcje Spośród 4,6 mln wystawionych komentarzy: pozytywnych jest 98,9% neutralnych jest 0,3% negatywnych jest 0,8%
10
Zmiany w systemie komentarzy Unieważnianie komentarzy za zgodą obu stron transakcji Dodatkowy zestaw komunikatów przy wystawianiu komentarzy negatywnych oraz neutralnych Modyfikacja sposobu prezentacji komentarzy na liście
11
Unieważnianie komentarzy Cel: umożliwienie anulowania opinii wystawionej zbyt pochopnie Zasada działania: Obie strony muszą wyrazić zgodę na unieważnienie Wycofywane są zawsze obydwa komentarze Treść komentarzy pozostaje widoczna, ale jest opatrzona informacją systemową Kupujący i Sprzedający zgodzili się unieważnić komentarze wystawione do tej transakcji Unieważnione komentarze nie są wliczane do punktacji Cały proces odbywa się automatycznie, bez ingerencji pracownika Allegro Limity dotyczące czasu i ilości wniosków Wyświetlanie łącznej liczby unieważnionych komentarzy
12
Dodatkowe komunikaty Cel: uświadomienie znaczenia oraz konsekwencji komentarza negatywnego Zasada działania: Przed wystawieniem komentarza negatywnego lub neutralnego wyświetlany będzie zestaw komunikatów. Dodatkowe potwierdzenie przed wystawieniem komentarza Kolejność kroków dla komentarzy negatywnych i neutralnych: Krok 1 - wybór typu komentarza Krok 2 - wyświetlenie komunikatu: a) zachęta do wyjaśnienia, kontaktu z kontrahentem przed wystawieniem komentarza, b) sugestie co powinno znaleźć się w komentarzu, c) informacja, że nie będzie można usunąć komentarza Krok 3 – wpisanie treści komentarza Krok 4 – ostateczne zatwierdzenie treści komentarza i wystawienie opinii
13
Sposób prezentacji na liście komentarzy Cel: ułatwienie obiektywnej oceny doświadczeń handlowych Użytkownika, zwiększenie roli najnowszych komentarzy Zasada działania: Podział listy komentarzy na grupy: np. z ostatnich 30 dni, od 30 dni do 6 miesięcy wstecz, starsze niż 6 miesięcy Sposób prezentacji obejmuje wszystkie zakładki listy komentarzy Dodatkowy komunikat w zakładce Negatywne, np. Komentarze stanowią 0,4% wszystkich komentarzy tego Użytkownika Prawdopodobnie zmiana przedziałów czasowych w tabeli z podsumowaniem. Obecnie 7dni/30 dni/wszystkie mogą zostać zastąpione przez podziały oparte na grupach
14
Dyskusja i odpowiedzi na pytania
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.