Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrzysztof Byczyński Został zmieniony 10 lat temu
1
dr Ryszard Kamiński KPODR Minikowo IRWiR PAN Warszawa
2
Marka obszaru turystycznego to nic innego jak wykreowana pozytywna opinia na jego temat (Elżbieta Wąsowicz-Zaborek) Wykreowanie lokalnej marki turystycznej jest działaniem długotrwałym, wymagającym systematycznej pracy i włączenia wielu podmiotów
3
Marka to nazwa, termin, symbol, znak graficzny znak lub ich kombinacja, stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub oferenta i wyróżnienia go spośród konkurencji (Philip Kotler) Marka, choć często posiada materialną postać – np. znak towarowy, czy logo, wcale nie musi być czymś fizycznym. Wystarczy, że egzystuje w świadomości uczestników gry rynkowej – klientów, konkurentów i kontrahentów.
4
Produkt może być traktowany wąsko:
Turystyczna marka regionu nie może jednak istnieć bez konkretnego produktu turystycznego. Produkt może być traktowany wąsko: jako pojedyncze dobro, rzecz (np ) usługa (np ) impreza (np ) obiekt (np ) wydarzenie (np ) miejsce (np ) Bardzo często stanowi ona jednak kombinację powyższych elementów
5
Wyróżnienie marki w oczach konsumentów
Sprawienie, by konsumenci uznali markę za potrzebną Zdobycie szacunku i zaufania konsumentów Stworzenie związku emocjonalnego konsumentów z marką
6
Najważniejszy jest pomysł
Produkt turystyczny nie jest zbiorem atrakcji z danego obszaru Produkt turystyczny ma zadowolić klienta, nie władze lokalne Potrzebne są badania i strategia marketingowa Bez sektora prywatnego nie ma produktu turystycznego POTRZEBNA JEST ODPOWIEDNIA STRUKTURA ORGANIZACYJNA DO ROZWOJU PRODUKTU !
9
Ekspertyza kolejowa odcinka nieczynnych linii kolejowych Miejska Górka – Kobylin
Analiza zagospodarowania przestrzennego wokół nieczynnych linii kolejowych na obszarze Gościnnej Wielkopolski Ekspertyzy ekonomiczne (w tym w zakresie rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych na cele turystyczne)
10
Przejazdy rekreacyjne
13
Ekomuzeum to sieć rozproszonych w terenie obiektów, która tworzy „żywą” kolekcję obrazującą wartości przyrodnicze, kulturowe danego obszaru oraz dorobek jego mieszkańców.
14
Ekomuzeum, nie jest więc ani dosłownie muzeum, ani obszarem chronionym, to program działania do którego włączyć się może każdy kto chce stworzyć atrakcyjną ofertę dla mieszkańców i osób z zewnątrz bazującą na lokalnych zasobach. W przypadku Partnesrtwa dla Krajny i Pałuk odpowiada na hasło „zacznijmy od tego co posiadamy”
15
koncepcja ekomuzeum zakłada integrację różnych atrakcji, podmiotów, wydarzeń i miejsc, tak aby wspólnie stanowiły one komplementarną ofertę turystyczną
16
centrum interpretacyjne
sieć ścieżek i szlaków centrum interpretacyjne cykliczne imprezy zespół atrakcji w terenie warsztaty i pokazy
17
Krok 1 - Identyfikacja partnerów:
określenie potencjalnych partnerów prywatnych i instytucjonalnych, podpisanie deklaracji współpracy, wybór koordynatora;
18
Krok 2 - Inwentaryzacja lokalnych zasobów dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego
20
Krok 3 - Tworzenie kompleksowej koncepcji ekomuzeum
21
Krok 4 -Przygotowanie obiektów do udostępnienia
22
Tworzenie EKOMUZEUM Krok 5 - Wizualizacja oznakowanie obiektów ekomuzeum, stworzenie materiałów informacyjno- promocyjnych
23
Tworzenie EKOMUZEUM Krok 6 - Funkcjonowanie ekomuzeum – uruchomienie centrum interpretacyjnego i udostępnienie miejsc Krok 7 - Rozwój ekomuzeum – realizacja inicjatyw lokalnych, służących wzbogaceniu oferty ekomuzeum.
26
Kcynia – Ludwikowo (obiekt przy śluzie Gromadno – m. in
Kcynia – Ludwikowo (obiekt przy śluzie Gromadno – m.in. wypożyczalnia sprzętu ? Paterek (Bractwo Kurkowe) Mrocza – Rościmin lub Witosław Sadki - centrum kultury w Radziczu Kościół w Sucharach
27
Szubin – turniej tańca towarzyskiego (Dom Kultury w Szubinie)
Witosławskie Impresje Sadki - turystyka aktywna w Dolinie Noteci Inwazja Aniołów Bractwo Kurkowe – strzelanie majowe, czerwcowe i listopadowe Jarmark Św. Wawrzyńca + Rycerze -NOK + Muzeum (maj) Konkurs kulinarny – Partnerstwo ) NOK – album zabytków Nadnoteckich Turniej Tańca Towarzyskiego Flis Nadnotecki Przegląd Chórów Nadnoteckich + warsztaty muzyczne Imprezy zielone – koszenie łąk, podpatrywanie ptaków, Identyfikacja miejsc i wydarzeń dot. ekomuzeum
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.