Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBenedykt Pytlak Został zmieniony 10 lat temu
2
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
3
Ewaluacja, kontrola Sprawując nadzór pedagogiczny, dyrektor potrzebuje: ewaluować procesy edukacyjne w szkole; kontrolować dokumentację szkolną. W procesie ewaluacji uczestniczą również nauczyciele i wychowawcy.
4
Moduł analiz pozwala na ewaluację poprzez analizowanie przebiegu kształcenia
5
Informacji potrzebują: dyrektor, wychowawca, nauczyciel przedmiotu.
6
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 1. Analizujący: dyrektor szkoły Zadanie ewaluacyjne: u których nauczycieli frekwencja uczniów odbiega od standardu?
7
W Module analiz wybieramy grupę nauczyciele, zestawienie Frekwencja uczniów na zajęciach nauczycieli Wybieramy badany okres: wrzesień 2010
8
Wniosek: Frekwencja uczniów we wrześniu 2010 u wszystkich nauczycieli jest podobna i wysoka.
9
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 2. Analizujący: dyrektor szkoły Zadanie ewaluacyjne: którzy nauczyciele oceniają uczniów najsurowiej?
10
W Module analiz wybieramy grupę nauczyciele, zestawienie Średnie ocen cząstkowych wystawionych przez nauczycieli Wybieramy badany okres: wrzesień 2010
12
Wniosek: Najsurowiej oceniają: Chrzanowski, Dąbek, Banasik, Ranarska. Nauczyciele oceniają wysoko umiejętności uczniów. Jedynie czterech nauczycieli ma średnią ocen cząstkowych poniżej 3,5.
13
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 3. Analizujący: dyrektor szkoły Zadanie ewaluacyjne: czy nauczyciele systematycznie wypełniają tematy zajęć?
14
W Module analiz wybieramy grupę nauczyciele, zestawienie Brak wpisu tematu lekcji Wybieramy badany okres: od 01.09.2010 do 24.06.2011
15
Nauczyciele, którzy nie wypełnili wszystkich tematów
16
Informacja szczegółowa o nauczycielu Wniosek: Większość nauczycieli wypełnia tematy lekcji. Tylko u siedmiu stwierdzono braki. Pszczółkowska nie wypełniła ani jednego tematu - prawdopodobnie wcale nie korzysta z e-dziennika. Istotne braki mają: Przydział, Chrzanowski i Miłosławski – konieczna jest rozmowa z nimi w celu rozwiązania problemu.
17
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 4. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: którzy uczniowie są dziś nieobecni w szkole?
18
W Module analiz wybieramy grupę uczniowie, zestawienie Liczby nieobecności uczniów na zajęciach Wybieramy badany okres: 28.02.2011
19
Analizujemy tabelę Wniosek: W dniu dzisiejszym nieobecni są tylko uczniowie Kapuściński i Baczyńska. Frekwencja w szkole jest bardzo wysoka.
20
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 5. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: czy uczniowie klasy 1ag mogą być zagrożeni oceną niedostateczną i z jakich przedmiotów?
21
W Module analiz wybieramy grupę uczniowie, zestawienie Uczniowie z wystawionymi ocenami cząstkowymi niedostatecznymi Wybieramy badany okres: od 01.02.2011 do 30.05.2011 Wybieramy oddział: 1 ag
22
Wniosek: W badanym okresie w klasie 1 ag wystawiono niewiele ocen cząstkowych niedostatecznych i rozłożone są one równomiernie pomiędzy uczniów i przedmioty. Nie wydaje się, aby w klasie 1ag byli uczniowie zagrożeni.
23
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 6. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: badanie oceniania zachowania w różnych oddziałach
24
W Module analiz wybieramy grupę szkoła, zestawienie Rozkład ocen klasyfikacyjnych z zachowania Wybieramy okres klasyfikacyjny: Semestr 1 2010/2011
25
Wniosek: Należy zbadać przyczynę aż 10 ocen poprawnych w klasie 1ag. Należy zastanowić się, dlaczego w szkole jest tylko jedna ocena wzorowa. Dlaczego w niektórych klasach użyto tylko dwóch rodzajów ocen?
26
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 7. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: jakie są wyniki z matematyki w 2. semestrze roku szkolnego 2010/2011?
27
W Module analiz wybieramy grupę szkoła, zestawienie: Rozkład i średnie ocen klasyfikacyjnych oddziałów Wybieramy okres klasyfikacyjny: Semestr 2. 2010/2011 Wybieramy przedmiot: Matematyka
28
Wniosek: W 1ag istnieje jakiś problem z matematyką. Dziwne jest to, że w niektórych klasach wykorzystywane są tylko dwa rodzaje ocen. W całej szkole brak ocen niedostatecznych i celujących Wydaje się, że nauczyciele matematyki mają jakieś kłopoty z ocenianiem.
29
Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 8. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: w jakim stopniu zajęcia z biologii zostały zrealizowane w stosunku do planu?
30
W Module analiz wybieramy grupę szkoła, zestawienie Realizacja zajęć zaplanowanych Wybieramy badany okres : od 01.09.2010 do 24.06.2011 Wybieramy przedmiot: Biologia
31
Analizujemy tabelę i wykres Wniosek: W większości oddziałów nie zrealizowano wymaganej liczby godzin z biologii. W kolejnym roku szkolnym należy przewidzieć uzupełnienie braków.
32
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.