Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
TURYSTYKA W INTERESACH
2
TURYSTYKA KONGRESOWA Adresowana jest ona przede wszystkim do elit z wysoko rozwiniętych krajów. W ramach tej formy turystyki organizowane są różne konferencje, zjazdy, seminaria. Wyjazdy mogą być zarówno krajowe, jak również zagraniczne. Uczestniczą w nich głównie naukowcy. Popularne są również wśród członków organizacji społecznych, gospodarczych, sportowych. Wyjazdy nie są długie, zazwyczaj kilkudniowe. Turystyka kongresowa wymaga specjalnej infrastruktury turystycznej. Jej uczestnicy zwykle oczekują usług i produktów najwyższej jakości. Wyjazdy najczęściej organizowane są do atrakcyjnych turystycznie miast lub regionów, w których nie brakuje walorów kulturowych i przyrodniczych.
5
TURYSTYKA BIZNESOWA Turystyka biznesowa - sektor turystyki, w którym podróże są powiązane z wykonywanym zawodem. Turystykę biznesową cechuje wysoka specjalizacja oraz osiąganie wyższych zysków niż w przypadku pozostałych rodzajów turystyki. Jest ona utożsamiana często z podróżami służbowymi, mianem których określa się wszystkie podróże, których cele są związane z pracą lub interesami zawodowymi podróżującego.
7
Turystykę biznesową można podzielić na:
spotkania grupowe (seminaria, konferencje itp.), podróże motywacyjne, wystawy (targi, pokazy dla branży lub klientów), turystykę korporacyjną, szkolenia, kursy, imprezy firmowe - imprezy integracyjne, motywacyjne.
8
TURYSTYKA MOTYWACYJNA
Odmiana turystyki biznesowej, jednak nie jest związana z wyjazdami w celu wykonywania zajęć wynikających z pracy lub interesów. Podróże motywacyjne, nastawione są głównie na nieskrępowaną zabawę i rozrywkę. Terminem tym określa się podróże, zazwyczaj luksusowe i do atrakcyjnych miejsc, które finansują pracodawcy swoim pracownikom w nagrodę za wygranie współzawodnictwa związanego z pracą, a celem takiego wyjazdu jest wzbudzenie u pracownika entuzjazmu i wdzięczności, a tym samym lojalności w stosunku do firmy. Podróż motywacyjna łączy potrzeby odpoczynku, aktywności fizycznej, chęci poznania innych ludzi i kultur z pragnieniami podniesienia statusu zawodowego i prestiżu środowiskowego.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.