Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałApolinary Zembrzuski Został zmieniony 10 lat temu
1
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Jak cień z człowiekiem przez życie idzie Imię potrzebne jest by „ktosia” Odróżnić od drugiego „ktosia”.” Ludwik Jerzy Kern MILENA SANDRA WERONIKA
2
IMIĘ DAR? MODA? KWESTIA PRZYPADKU?
Jakie są motywy nadawania imion dzieciom? IMIĘ DAR? MODA? KWESTIA PRZYPADKU? Czy rzeczywiście popularność imion zmienia się co 10 lat?
3
Nasi rodzice lata 70-te i 80-te XX w.
IMIONA OJCÓW Najpopularniejsze – Anna (7,3%) i Andrzej (8,9%) IMIONA MATEK
4
Porządkowanie ankiet 358 uczniów
5
GIMNAZJALIŚCI – ROCZNIK 1996-97-98
IMIONA MĘSKIE BARTEK – 8,3% GIMNAZJALIŚCI – ROCZNIK JOANNA – 6,8% IMIONA ŻEŃSKIE
6
Uczniowie klas I szkoły podstawowej rocznik 2004 -2005
WIKTORIA – 18,2% Uczniowie klas I szkoły podstawowej rocznik KACPER – 13,5%
7
Julia i Jan – w Warszawie
Najpopularniejsze imiona w 2011 roku Julia i Jan – w Warszawie Lena i Szymon - Polska
8
WASZ STOSUNEK DO POSIADANEGO IMIENIA
11
WNIOSKI I główna zasada, którą się kierują – imię musi się podobać!
Dzisiaj na wybór imienia rzadko ma wpływ jego znaczenie. nie odzwierciedlają one jakiejś rzucającej się w oczy cechy danego człowieka. Wybór imienia nie jest kwestią przypadku, rodzice dokonują go starannie i świadomie: biorą pod uwagę popularność imienia, modę na nie; nawiązują lub kontynuują tradycje rodzinne związane z dziedziczeniem imienia po rodzicach, dziadkach; nadają takie imię, jakie sami chcieliby nosić – realizują własne ambicje, marzenia; inspirują się mediami, filmem, literaturą. I główna zasada, którą się kierują – imię musi się podobać!
12
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Marcel Pursch i Eryk Waszkiewicz
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.