Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZachariasz Łuksza Został zmieniony 10 lat temu
2
Branding „Nie sposób być lepszym, jeśli najpierw nie jest się innym.”
T. Ambler
3
Czynniki wpływające na zmianę sytuacji konsumenta na przełomie XX/XXI w
Zwielokrotnienie możliwości wyboru – trudny wybór, Nawał informacji – brak informacji, Skrócenie czasu życia produktu – potrzeba ciągłości, Unifikacja – chęć wyodrębnienia własnej tożsamości, Globalizacja – zmiana punktów odniesienia.
4
Co to jest marka?
5
Marka… Marka to nazwa, symbol lub ich kombinacja stworzona w celu zakomunikowania niepowtarzalnych i wiarygodnych obietnic.
6
Marka identyfikuje i pozytywnie wyróżnia
Główna funkcja marki Marka identyfikuje i pozytywnie wyróżnia „W nieruchomościach chodzi o lokalizację, lokalizację i jeszcze raz lokalizację. W prowadzeniu biznesu chodzi o wyróżnienie się, wyróżnienie się i jeszcze raz wyróżnienie się…” Robert Goizneta, prezes Coca Coli
7
…buduje tożsamość konsumenta.
…ale również …buduje tożsamość konsumenta. „Marka jest niewerbalnym narzędziem komunikacji konsumenta.” Jacek Kall
8
Analiza modelu konstruowania systemu tożsamości marki
>> SPADEK <<
9
1. Sytuacja wyjściowa Do zagospodarowania: 15 samochodów osobowych
10
2. W poszukiwaniu „nieodkrytego lądu”
Możliwości wykorzystania spadku: -Sprzedaż Korporacja taksówkowa Wypożyczalnia samochodów Firma kurierska Analiza rynków Pogłębiona analiza branży o największej dynamice rozwoju
11
3. Identyfikowanie niszy - potrzeb
Usługi kurierskie: specjalistyczne, O wysokich wymaganiach w stosunku do kuriera, O wysokim poziomie kultury osobistej, Gwarantujące dostarczenie przesyłki Z zachowaniem dyskrecji
12
4. Definiowanie niepowtarzalnych wartości marki
1. Wysoka kultura osobista (savoir vivre, strój, ogłada) 2. Pewność 3. Dyskrecja
13
5. Strategia komunikacji
Odbiorcy: szefowie firm w dużych miastach, Zatrudniający od 3 do 10 pracowników, Działający w sferze B2B, Dbali o reputację swojej firmy Kanały komunikacji: bezpośrednie kontakty z szefami, Działanie w cieniu, bez reklamy, oparte o rekomendacje. Wpisanie w rodzinę marek.
14
6. Opracowanie nazwy i systemu identyfikacji werbalnej
Badanie wstępnych propozycji: Jan, Agent, Posłaniec. Rozbudowa systemu: Slogan: Bardzo proszę, Nazwy oddziałów, Nazwy usług, Standaryzacja stylu językowego, Forma prezentacji telefonicznej itp
15
7. Opracowanie logo i systemu identyfikacji wizualnej
Elementy bazowe Opisanie systemu Materiały biurowe Materiały reklamowe Środki transportu Standaryzacja stroju Druki zleceń
16
Co składa się na tożsamość marki Strategia komunikacji
Wyróżnik Misja Osobowość / charakter Strategia komunikacji TOŻSAMOŚĆ MARKI Miejsce bycia / środowisko Nazwa System identyfikacji werbalnej Imię i nazwisko Logo / opakowanie System identyfikacji wizualnej Wygląd
17
Budując tożsamość naszej marki, wyznaczamy sobie cel
Budując tożsamość naszej marki, wyznaczamy sobie cel. Stopień jego realizacji kontrolować będą na bieżąco konsumenci. Tożsamość marki Cel dzisiaj jutro TOŻSAMOŚĆ DYNAMICZNA
18
Tożsamość a wizerunek Jak jest? Wizerunek marki Tożsamość marki
Jak powinno być?
19
SZYBKOŚĆ, WYTRZYMAŁOŚĆ
Tożsamość a wizerunek SZYBKOŚĆ, WYTRZYMAŁOŚĆ SZYBKOŚĆ, SIŁA SIŁA, POWOLNOŚĆ Tożsamość marki Wizerunek marki
20
Rola badań Świadomość Wizerunek Badania ilościowe Badania jakościowe
21
Pośrednie kontakty osobiste
Kontakty bezpośrednie Pośrednie kontakty osobiste Doświadczenie spedycja Strategia promocji sekretariat finanse prezes Media Plotki
22
Podstawowe prawa budowania marek:
Prawo wyjątkowości Prawo rozgłosu Prawo ciągłości Prawo redukcji Prawo rodziny
23
Najczęstsze błędy popełniane w procesie budowania marki
Naśladownictwo Brak przekonującej niepowtarzalnej obietnicy korzyści Nieprzestrzeganie praw zarządzania marką Lekceważenie roli pracowników – niespójność komunikacyjna Spłycanie pojęcia marki do SIW lub tylko do nazwy Rozbieżność pomiędzy tożsamością a rzeczywistością Brak konsekwencji we wdrażaniu tożsamości Brak wyznaczonych osób dbających o wizerunek
24
Co nam po silnej i wyraźnej marce?
cały czas mówi, dlaczego jesteśmy lepsi od konkurencji jest reklamowym perpetuum mobile (nawet po śmierci…) „penetruje” nowych potencjalnych odbiorców świadczy o naszej wiarygodności buduje klub swoich użytkowników staje się wymierną wartością firmy
25
w w w . m v j . p l w w w . m v j . p l
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.