Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałStanisława Górkiewicz Został zmieniony 10 lat temu
1
Produkt turystyczny TURYSTYKA KOLEJOWA w WIELKOPOLSCE
REFLEKSJE PRZED OPRACOWANIEM KONCEPCJI
2
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce GOTOWI DO STARTU
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny WOT - Strategia Rozwoju Turystyki POT - Koncepcja promocji i rozwoju markowych produktów turystycznych w zabytkach techniki i przemysłu w Polsce
3
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce GOTOWI DO STARTU
„Piękno Wolsztyńskich Parowozów” - najlepszy produkt TWS „Średzka Kolej Dojazdowa” - „Turystyczna Perła Wielkopolski” , „Hit 2005”
4
„DOBRE MIEJSCE, KRÓLEWSKA TRADYCJA”
STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI z ujęciem produktów turystycznych na lata
5
„DOBRE MIEJSCE, KRÓLEWSKA TRADYCJA”
Szlak Piastowski Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa Wypoczynek aktywny Agroturystyka Turystyka pielgrzymkowa Lednica
6
KREOWANIE PRODUKTU MARKOWEGO PO CO TO ROBIMY?
Osiągnięcie przewagi nad konkurencją Wyróżnienie sie na turystycznym rynku Zwiększenie skuteczności działań marketingowych Ciągłe doskonalenie jakości Możliwość pozyskiwania funduszy na rozwój produktu
7
Turystyka Kolejowa wWielkopolsce LOKOMOTYWA REGIONU
Zwiększenie atrakcyjności turystycznej Tworzenie wizerunku Rozwój gospodarczy i wzrost jakości życia Integracja samorządów, firm, organizacji i przedsiębiorstw Nowe miejsca pracy przy obsłudze turystów
8
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce „W niebie chcę jeździć wąskotorówką” www.flickr.com
Moda na kolej Maniak kolejowy Marzyciele Nauka w zabawie .... .....
9
Turystyka kolejowa Kolejowe potęgi w Europie
Niemcy Szwajcaria Austria Wielka Brytania Czechy Węgry
10
Turystyka kolejowa w Polsce
Zawieszony ruch na 10 tysiącach kilometrów Spadek przewozów pasażerskich Niszczejące mienie PKP, dworce, wiadukty, tunele Ginące zawody kolejarskie Biurokratyczne bariery
11
Kolejowe bogactwo Wielkopolski
Parowozownia Wolsztyn Parada Wolsztyńskich Parowozów
12
PAROWOZOWNIA WOLSZTYN ATUTY
„Żywa” pracująca parowozownia Tradycja „Parady” Marka w skali światowej (?) „Piękna Helena” Zaangażowanie Położenie i uroda Wolsztyna ......
13
Kolejowe bogactwo Wielkopolski KOLEJKI WĄSKOTOROWE
Śmigielska Kolej Dojazdowa Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa Średzka Powiatowa Kolej Wąskotorowa Wyrzyska Kolej Powiatowa
14
KOLEJKI WĄSKOTOROWE ATUTY
Bogactwo zabytkowego taboru Pasjonaci i miłośnicy wąskiego toru Bliski kontakt z naturą Zwolnienie tempa Liczne ciekawostki „wzdłuż” torów ......
15
Kolejowe bogactwo Wielkopolski Szlaki drezynowe
Grodziska Kolej Drezynowa Krzywińska Kolej Drezynowa
16
SZLAKI DREZYNOWE ATUTY
Aktywność młodych pasjonatów Nieczynne torowiska Kolejowy survival
17
Kolejowe bogactwo Wielkopolski Kolej Parkowa Maltanka
Pierwsza w Polsce Malownicze położenie Obiekty sportowe i rekreacyjne
18
Turystyka kolejowa w Wielkopolsce QUO VADIS
Koncepcja markowego produktu turystycznego Wielkopolski, np: „Proszę wsiadać, Wielkopolska” „Odjazd! Kierunek Wielkopolska”
19
„Kolejowe Puzzle” KLUCZOWE PROBLEMY
„Kolejowe puzzle” rzetelna inwentaryzacja z analizą SWOT W produkcie najważniejszy jest człowiek Dokonanie wyborów Organizacja i zarządzanie Finansowanie działań
20
„Kolejowe Puzzle” KLUCZOWE PROBLEMY
Strategiczny patron medialny Strategiczny sponsor Lobbing
21
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce Koncepcja produktu
Spotkania warsztatowo – konsultacyjne z gestorami obiektów i samorządami na terenie województwa wielkopolskiego w miejscach położonych w pobliżu atrakcji kolejowych do Współ-pracowanie Współ-myślenie Współ-działanie Współ-finansowanie Współ-odpowiedzialność
22
Koncepcja produktu DO CZEGO ZMIERZAMY
Szczegółowa inwentaryzacja istniejącej infrastruktury turystycznej i paraturystycznej dostępnej dla turystyki kolejowej oraz imprez z nią związanych , Identyfikacja wiodących lokalnych produktów turystycznych opartych na zabytkowych obiektach kolejowych , Określenie grup docelowych produktu - do Określenie form sprzedaży lokalnych produktów turystycznych , Ustalenie sposobu zarządzania regionalnym i lokalnym produktem turystycznym – ,
23
Koncepcja produktu DO CZEGO ZMIERZAMY
Określenie form sprzedaży lokalnych produktów turystycznych – termin realizacji , Ustalenie sposobu zarządzania regionalnym i lokalnym produktem turystycznym – termin realizacji , Określenie form promocji regionalnego produktu turystycznego – termin realizacji - 15 września 2008. Prezentacja koncepcji produktu na konferencji prasowej podczas Międzynarodowych Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON r
24
Koncepcja produktu turystycznego Ramy planowego działania
- Samorządów - Organizacji - Przedsiębiorstw - Mieszkańców - Turystów
25
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce w b a r w a c h t ę c z y
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.