Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAmbrozij Gorzelak Został zmieniony 10 lat temu
1
Sieciowość organizacji przedsiębiorstw w dobie Internetu
Anna Kulpa Sieciowość organizacji przedsiębiorstw w dobie Internetu
2
Sieciowość organizacji przedsiębiorstw w dobie Internetu
Sieciowość organizacji społeczeństwa Globalizacja Przejście od społeczeństw industrialnych do postindustrialnych Przedsiębiorstwo sieciowe według Manuela Castellsa Strategie wdrażania rozwiązań sieciowych Jak Internet przyczynia się do sieciowości przedsiębiorstw?
3
Sieciowość organizacji społeczeństwa
Od zgromadzeń o charakterze grupowym, ze stabilnymi wewnętrznymi powiązaniami i dobrze wyodrębnionymi granicami przynależności, do zgromadzeń sieciowych, które są słabiej powiązane, bardziej rozległe, a nawet potencjalnie nieograniczone w swoich granicach Podstawowe więzi to sieci komunikacyjne Nowoczesne technologie umożliwiają sieciową organizacji gospodarki
4
Globalizacja synchronizacja działań w czasie rzeczywistym w skali globalnej w odniesieniu do rynków finansowych, nauki i technologii, międzynarodowego obrotu towarami i usługami, międzynarodowych firm produkcyjnych i ich sieci kooperantów, mass mediów i wykwalifikowanej siły roboczej 1wszy i 2gi poziom digital divide Waga węzłów glokalnych i ryzyko segregacji społeczno-przestrzennej
5
Przejście od społeczeństw industrialnych do postindustrialnych
Sektor produkcji Surowce Pracownicy fizyczni Klasa pracująca Duże jednostki produkcji Biurokratyzacja i centralizacja Linia montażowa (fordyzm) Praca sfragmentaryzowana / ogłupiająca Tayloryzm / Teoria zarządzania X Sektor usług Wiedza Pracownicy umysłowi Klasa średnia Małe jednostki produkcji De-biurokratyzacja i decentralizacja Zautomatyzowana /skomputeryzowana fabryka / biuro (postfordyzm) Praca wzbogacająca Teoria zarządzania Y / Z
6
Przedsiębiorstwo sieciowe według Manuela Castellsa
„Struktura organizacyjna zbudowana wokół projektów gospodarczych realizowanych przez współpracujące ze sobą różne części różnych firm tworzących sieć połączeń na czas realizowania danego projektu i zmieniających konfigurację tych sieci przy wdrażaniu każdego nowego projektu”.
7
Strategie wdrażania rozwiązań sieciowych
Wewnętrzna decentralizacja dużych korporacji (poziomy model współpracy i konkurencji) Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw dla osiągnięcia efektu skali Połączenie sieci małych i średnich firm z wydziałami dużych firm Strategiczne alianse pomiędzy dużymi firmami a sieciami pomoczniczymi
8
Jak Internet przyczynia się do sieciowości przedsiębiorstw?
Skalowalność Interaktywność Elastyczność Zarządzanie marką Indywidualizacja
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.