Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKlementyna Pachulski Został zmieniony 10 lat temu
1
Aktywizacja dzieci i młodzieży poprzez działania twórcze
2
Twórczość to wielostronne ludzkie działanie, polegające na tworzeniu nowych i oryginalnych wytworów ocenianych jako wartościowe.
3
Niepełnosprawność czy dysfunkcja rozwojowa utrudnia normalne funkcjonowanie, ale nie przekreśla możliwości realizacji marzeń, pragnień, rozwijania potencjału twórczego.
4
Cztery aspekty (wymiary) twórczości:
twórczość jako wytwór osoba twórcy proces twórczy czynności zewnętrzne warunkujące proces tworzenia (społeczny klimat jako warunek aktu twórczego)
5
Jak kreować twórczość?
6
Stwórz warunki do kształtowania się poczucia ,,ja”.
Ucz koncentracji. Rozwijaj procesy poznawcze. Otocz dziecko życzliwą uwagą.
7
Daj dziecku tyle czasu, ile ono potrzebuje.
Nie wyręczaj w działaniu. Pozwól na dowolność w doborze tworzywa i sposobu tworzenia.
8
Nie oceniaj, nie krytykuj, nie ingeruj w proces twórczy, nie poprawiaj
Nie oceniaj, nie krytykuj, nie ingeruj w proces twórczy, nie poprawiaj. Motywuj stojąc obok. Eksponuj wytwory pracy twórczej zaczynając od tych najbardziej nieśmiałych i pierwotnych, a kończąc na dojrzałych.
9
Pamiętaj, że wiele można uczynić w codziennych kontaktach nauczycieli z uczniami.
Jeśli ci się wydaje, że z każdego człowieka i zawsze można uczynić twórcę, to przyjmij, że możesz się mylić… Człowiek z niepełnosprawnością ma prawo do decydowania o rozwoju swojej twórczości i o kształcie tego procesu.
10
Mogę przydać się jeszcze. Pragnę z siebie coś dać.
Wrak Spojrzeli, Osłuchali, Osądzili: Wrak! A w nim coś się tłucze, Skarży, Łka i prosi: Mogę przydać się jeszcze. Pragnę z siebie coś dać. Pozwólcie mi się potoczyć Po wybojach życia. Jeszcze mnie szkoda Na złom. Tadeusz Geniusz
20
Niech rodzi się twórczość!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.