Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJoanna Baranowska Został zmieniony 9 lat temu
2
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy też sygnały elektryczne albo fale radiowe. Ważne jest, aby były one zrozumiałe dla nadawcy i odbiorcy. Komunikowanie w szerokim rozumieniu odnosi się do całej przyrody ożywionej – świata roślin, zwierząt i ludzi. Oznacza proces transmisji wszelkich informacji biologicznych. W wąskim znaczeniu komunikowanie ogranicza się do zjawisk porozumiewania się ludzi. Akty komunikowania mają charakter społeczny – zachodzą zawsze w społeczeństwie, w różnych jego strukturach i na różnych poziomach.
3
Forma Zalety Wady Ustna Pisemna
Komunikowanie się międzyludzkie może odbywać się werbalnie i niewerbalnie. Każdy z wymienionych sposobów komunikowania spełnia w rozmowie określone funkcje. komunikaty werbalne (słowne) - dają informacje przede wszystkim pamięciowe komunikaty niewerbalne (bezsłowne) - są środkami porozumiewania się bez słów, za pomocą mimiki, gestów, brzmienia głosu, wywierają także określony wpływ na odbiorcę. Wady i zalety komunikacji ustnej i pisemnej: Forma Zalety Wady Ustna Sprzyja zwrotnej reakcji i wymianie poglądów Łatwa w użyciu Może być niedokładna Nie zostawia trwałego zapisu Pisemna Przeważnie jest dokładniejsza Zostawia zapis Nie sprzyja zwrotnej reakcji i wymianie poglądów Trudniejsza i bardziej czasochłonna
4
KOMUNIKOWANIE MIĘDZYLUDZKIE INTERPERSONALNE (indywidualne)
ZBIOROWE BEZPOŚREDNIE POŚREDNIE MASOWE OGRANICZONE (twarzą w twarz) (list, telefon) PERIODYCZNE NIEPERIODYCZNE (telewizja kablowa w zakładzie pracy) (prasa, radio, telewizja) (książki, filmy, płyty, plakaty)
6
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Komunikacja_interpersonalna
KONIEC Źródło:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.