Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

¿CÓMO HACER UN COLEGIO EN YUNCOS QUE BRILLE COMO EL SOL? Basado en el cuento ¿A qué sabe la luna? Del escritor e ilustrador polaco Michael Grejniec JAK.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "¿CÓMO HACER UN COLEGIO EN YUNCOS QUE BRILLE COMO EL SOL? Basado en el cuento ¿A qué sabe la luna? Del escritor e ilustrador polaco Michael Grejniec JAK."— Zapis prezentacji:

1 ¿CÓMO HACER UN COLEGIO EN YUNCOS QUE BRILLE COMO EL SOL? Basado en el cuento ¿A qué sabe la luna? Del escritor e ilustrador polaco Michael Grejniec JAK WYBUDOWAĆ W YUNCOS SZKOŁ Ę, KTÓRA Ś WIECIŁABY NICZYM SŁO Ń CE? Oparte na opowiadaniu "O czym wie Ksi ęż yc?" polskiego pisarza i ilustratora Michaela Grejniec Música: Frederik Chopin Op. 53 Polonesa Heroica

2 Hace ya algún tiempo en Yuncos se necesitaba un nuevo colegio. Un colegio perfecto, redondo, que brillara como el sol. Se pusieron a la tarea y pensaron, pensaron, pensaron…, pero ni el más listo fue capaz de diseñar uno que resultara redondo de verdad. Dawno, dawno temu, Yuncos potrzebowało nowej szkoły. Okr ą głej i idealnej szkoły, która ś wieciłaby mocniej ni ż sło ń ce. Mieszka ń cy zacz ę li wi ę c zastanawiać si ę i my ś leli i my ś leli i my ś leli…, lecz nawet najbystrzejszy, ani te ż najbardziej inteligentny nie był w stanie zaprojektować szkoły całkowicieokr ą głej.

3 Un buen día, estando todos reunidos, una pequeña tortuga, levantando la voz, dijo: ¡Ya sé lo que se necesita para hacer un gran colegio que brille como el sol! Buscar un lugar bien situado, bien comunicado, en una zona donde vivan muchas familias con niños…, y allí construiremos un gran edificio. Tak wi ę c pewnego pi ę knego dnia, gdy byli wszyscy razem, mały ż ółwik, podnosz ą c głos rzekł: Ja ju ż wiem, czego potrzebujemy do zbudowania wspaniałej szkoły, która ś wieci jak sło ń ce, musimy poszukać miejsca o dobrej lokalizacji, gdzie mieszka wiele rodzin z dziećmi w dobrej komunikacji, tam wła ś nie stworzymy wspaniały budynek.

4 Dicho y hecho… Powiedział i zrobione…

5

6

7

8

9

10

11

12

13 ¿Tú que opinas elefante? Co o tym my ś lisz Słoniu?

14 Todo lo dicho está muy bien – respondió el elefante-, pero para que el colegio brille como el sol deberá estar pintado con colores alegres, ser luminoso, agradable, acogedor, estar limpio…. Wszystko co powiedziałe ś brzmi dobrze – powiedział sło ń.- jednak by otrzymać szkoł ę, która ś wieci niczym sło ń ce, potrzebujemy jasnych kolorów, dobrego o ś wietlenia, czystych przestrzeni, oraz miłej, przytulnej i ciepłej atmosfery…

15 Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

16

17

18

19

20

21

22

23

24 ¿Tú que opinas jirafa? Co o tym sądzisz Żyrafo?

25 Todo lo dicho está muy bien – gritó encantada la jirafa- pero el colegio brillará como el sol cuando se llene de niños de Toledo, de Madrid, de Polonia, de Bulgaria, de Rumanía, de Portugal, de Angola, de Mali, de Egipto, de Marruecos, de México, de Panamá, de Perú, de Ecuador, de Colombia, de Venezuela, de la República Dominicana, de Norteamérica… de cualquier parte del mundo. Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze – ż yrafa krzykn ę ła zachwycona – Jednak w szkole, która l ś ni niczym sło ń ce, powinny znale ź ć si ę dzieci z ró ż nych miejsc na ś wiecie, takich jak: Toledo, Madryt, Polska, Bułgaria, Rumunia, Portugalia, Angola, Mali, Egipt, Maroko, Meksyk, Panama, Peru, Ekwador, Kolumbia, Wenezuela, Republika Dominikany i Ameryka Północna..

26 Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

27 YO TAMBIÉN SOY ESPAÑOL

28

29

30

31

32

33

34

35 Tú que opinas cebra? Co o tym s ą dzisz Zebro?

36 Todo lo dicho está muy bien, -dijo emocionada la cebra-; pero para que el colegio brille como el sol, ese gran edificio deberá contar con escuela infantil, biblioteca, aula de música, de informática, gimnasio, grandes patios, comedor… Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi ś wietnie - odrzekła podekscytowana Zebra - By stworzyć szkoł ę, która ś wieci niczym sło ń ce, potrzeba przedszkola, biblioteki, pokoju muzycznego, komputerowego, siłowni, du ż ych placów zabaw, a tak ż e jadalni…

37 SALA DLA PRZEDSZKOLAKOW AULA DE INFANTIL Dicho y hecho… Powiedział i zrobione…

38

39

40 AULA DE MÚSICA SALA MUZYCZNA

41

42 ALMACÉN MAGAZYN

43

44 SALA DE PROFESORES POKÓJ NAUCZYCIELSKI

45

46

47

48 ¿Tú que opinas león? Co o tym s ą dzisz Lwie?

49 Todo lo dicho está muy bien – contestó el león con voz grave- pero para que el colegio brille como el sol deberá cuidar sus actividades. Se programaran actividades formativas, lúdicas, educativas, divertidas, creativas, deportivas, artísticas, culturales, solidarias, … Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze- odpowiedział Lew gł ę bokim głosem. Jednak, by stworzyć szkoł ę l ś ni ą c ą niczym sło ń ce, musimy zwrócić uwag ę na prowadzone w niej zaj ę cia. B ę dziemy zatem prowadzić zaj ę cia kształc ą ce, zabawne, edukacyjne, kreatywne, sportowe, kulturowe i o solidarno ś ci…

50 Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79 ¿Tú que opinas zorro? Co o tym my ś lisz Lisie?

80 Todo lo dicho está muy bien –dijo el zorro pensativo- pero para que el colegio brille como el sol deberá tener en cuenta las necesidades de cada niño: acogerlo cuando llega nuevo, recibirlo prontito por la mañana, darle de comer, preparar actividades de refuerzo por la mañana y por la tarde, … Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze – odpowiedział Lis troch ę zamy ś lony – lecz by zyskać szkoł ę jasn ą niczym sło ń ce musimy wzi ą ć pod uwag ę potrzeby uczniów: powitać ich, gdy zjawi ą si ę tu po raz pierwszy, zapewnić im ś niadanie oraz obiad w sali jadalnej, a tak ż e zaj ę cia wzmacniaj ą ce dla uczniów, którzy b ę d ą ich potrzebować, rano i wieczorem.

81 Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

82

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92 ¿Tú que opinas mono? Co o tym s ą dzisz Małpo?

93 Todo lo dicho está muy bien – respondió el mono con voz interesante -, pero para que el colegio brille como el sol los profesores deberán motivar a los niños, tratarlos con cariño, ayudarlos, cuidarlos, consolarlos … Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi bardzo przyjemnie – odrzekła Małpa interesuj ą cym głosem- lecz by zyskać szkoł ę, która ś wieciłaby niczym sło ń ce nauczyciele powinni motywować dzieci, ofiarować im swoj ą uwag ę, pomoc, gdy jej potrzebuj ą, opiekować si ę nimi i zapewnić komfort…

94 Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

95

96

97

98

99

100 ¿Tú que opinas ratón? Co o tym s ą dzisz Myszko?

101 Todo lo dicho está muy bien – gritó el ratón con su voz aguda-, y para que el colegio brille como el sol encenderemos la lámpara del respeto, la solidaridad y la tolerancia. Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze – zapiszczała Mysz – jednak, by stworzyć szkoł ę l ś ni ą c ą niczym sło ń ce powinni ś my zapalić pomi ę dzy nami lamp ę solidarno ś ci, tolerancji i szacunku.

102 Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

103

104

105

106

107

108

109

110

111

112

113 Y así, lo que opinaba el ratón, el mono, el zorro, y el león, la cebra, la jirafita, el elefante, y la tortuguita… poco a poco encajó. I tak Opinie Myszy, Małpy, Lisa, Lwa, Zebry, Ż yrafy, Słonia, i Ż ółwia… dopasowały si ę jedna po drugiej.

114 Y así, el Guillermo Plaza nació, un gran colegio que brilla como el sol y que da luz a Yuncos desde que se formó. I w ten oto sposób narodziła si ę szkoła Guillermo Plaza, wspaniała szkoła, która l ś ni niczym sło ń ce i odk ą d powstała okrywa swym blaskiem Yuncos. Od tego czasu wszyscy ż yli długo i szcz ęś liwie.

115

116

117 El pez, que había estado observando todo y no entendía nada, dijo: ¡Vaya! Tanto esfuerzo para hacer un colegio, si hay otros en el pueblo y, además, para los niños es obligatorio ir, esté como esté y caiga quien caiga. Ryba, która przysłuchiwała si ę innym zwierz ę tom bez zrozumienia rzekła: Na Boga! Tak wiele wysiłku, by stworzyć szkoł ę, kiedy w mie ś cie jest tyle innych, a co wi ę cej chodzenie do szkoły jest dla dzieci obowi ą zkiem, niezale ż nie od sal, budynków, ani te ż ludzi którzy tam pracuj ą.

118 FIN KONIEC


Pobierz ppt "¿CÓMO HACER UN COLEGIO EN YUNCOS QUE BRILLE COMO EL SOL? Basado en el cuento ¿A qué sabe la luna? Del escritor e ilustrador polaco Michael Grejniec JAK."

Podobne prezentacje


Reklamy Google