Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŚwiętopełk Maśliński Został zmieniony 11 lat temu
1
Działania na forum ICAO – Grupa ds. Międzynarodowego Lotnictwa i Zmian Klimatu (GIACC) Warszawa, 30 czerwca 2009r.
2
Group on International Aviation and Climate Change Powołana na mocy postanowień 36 sesji Zgromadzenia ICAO we wrześniu 2007r., w ramach zobowiązania nałożonego na ICAO Artykułem 2.2 Protokołu z Kioto Przedstawiciele 15 państw reprezentujących wszystkie regiony świata Celem grupy było przygotowanie programu zapobiegania zmianom klimatu dla sektora lotniczego przed XV Konferencją Stron UNFCCC (COP 15) w Kopenhadze w grudniu 2009r.
3
Główne założenia programu ICAO Cele: Aspirational goals dla sektora Pakiet środków: ukierunkowanie postępu technologicznego w lotnictwie poprawa efektywności operacji w powietrzu i na ziemi usprawnienia zarządzania ruchem lotniczym zastosowanie paliw alternatywnych udoskonalanie infrastruktury portów lotniczych zastosowanie mechanizmów rynkowych programy kompensacji emisji węgla - Carbon Offset Stworzenie mechanizmów pomiaru redukcji emisji
4
Konsensus GIACC Cele: Krótkoterminowy cel – poprawa efektywności paliwowej sektora o 2% rocznie do 2012 roku. Brak zgody co do celów w średnim (2020) i długim (2050) okresie – minimum na poziomie celu krótkookresowego, możliwe bardziej ambitne cele (carbon neutral growth), konieczne dalsze prace. Pakiet środków: Brak porozumienia odnośnie zastosowania środków rynkowych. Mechanizmy monitorowania redukcji emisji: Krajowe plany ograniczania emisji sektora lotniczego dostarczane do ICAO. Nowy obowiązek statystyczny na mocy Art. 67 Konwencji chicagowskiej – zbieranie danych o zużyciu paliwa.
5
Zalecenia GIACC dla ICAO stworzenie nowej metody określania efektywności paliwowej dla sektora; stworzenie certyfikacyjnej normy emisyjnej dla dwutlenku węgla (dla nowych typów samolotów); określenie standardowej średniej masy pasażera na potrzeby pomiaru efektywności paliwowej; wypracowanie metodyki zbierania i przetwarzania danych w celu określania postępu w redukcji emisji sektora; uaktualnienie dokumentu Circular 303 (operacyjne metody redukcji emisji), zapewnienie pomocy technicznej i finansowej państwom w procesie monitorowania.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.