Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLiliana Wolska Został zmieniony 9 lat temu
1
WYMAGANIA BANKÓW Środowisko
2
WB IFC (International Finance Corporation) EBRD
3
Polityka środowiskowa instytucji finansujących WB Guidelines Equator Principles (branżowe i ogólne – wspólne z WB i IFC, zrewidowane w 2006 i 2012 roku) IFC (8 Performance Standards on Social and Environmental Sustainability) i przewodniki sektorowe (EHS Guidelines) oraz przewodnik ogólny (General EHS Guidelines) EBRD – Performance Standards 2014 (dla projektów po 7 listopada 2014 (Pierwsza Polityka 1991, zrewidowane m.in. w 2003 r., 2008 r i 2014 r.)
4
Struktura Polityka środowiskowa i społeczna Polityka udostępniania/przejrzystości Procedury weryfikacji Wymagania w stosunku do klienta Standardy Wyjaśnienia: Guidance Note Przewodniki „techniczne”: EHS Guidelines
5
POLITYKI Equator Principles, IFC Environmental and Social Policies (branżowe i ogólne – wspólne z WB i IFC, zrewidowane w 2006 i 2012 roku) EBRD: Environmental and Social Policy 2003 zrewidowane w 2008 i 2014 roku
6
IFC Performance Standards 2012 Performance Standard 1: Assessment and Management of Environmental and Social Risks and Impacts Performance Standard 2: Labor and Working Conditions Performance Standard 3: Resource Efficiency and Pollution Prevention Performance Standard 4: Community Health, Safety, and Security Performance Standard 5: Land Acquisition and Involuntary Resettlement Performance Standard 6: Biodiversity Conservation and Sustainable Management of Living Natural Resources Performance Standard 7: Indigenous Peoples Performance Standard 8: Cultural Heritage
7
IFC: Performance Standards on Social and Environmental Sustainability 8 „standardów” 2008 Performance Standard 1: Ocena społeczna i środowiskowa i systemy zarządzania społecznego i środowiskowego ( Social and Environmental Assessment and Management Systems); Performance Standard 2: Praca i warunki pracy (Labor and Working Conditions); Performance Standard 3: Zapobieganie i ograniczanie zanieczyszczenia (Pollution Prevention and Abatement); Performance Standard 4: Zdrowie publiczne, bezpieczeństwo społeczne i publiczne (Community Health, Safety and Security); Performance Standard 5: Pozyskiwanie terenów i przymusowe wysiedlenia (Land Acquisition and Involuntary Resettlement); Performance Standard 6: Zachowanie bio-różnorodności i zrównoważone zarządzanie zasobami naturalnymi (Biodiversity Conservation and Sustainable Natural Resource Management); Performance Standard 7: Grupy etniczne Indigenous Peoples; Performance Standard 8: Dziedzictwo kulturalne Cultural Heritage.
8
IFC: PS1 i Guidance note 1: ocena społeczna i środowiskowa oraz systemy zarządzania Cele zidentyfikowanie i ocena oddziaływania na społeczeństwo i na środowisko (zarówno oddziaływania pozytywne i negatywne) Unikanie, a tam gdy to niemożliwe – minimalizowanie, ograniczanie lub kompensowanie oddziaływań niekorzystnych Zapewnienie, ze społeczności które mogą podlegać niekorzystnym oddziaływaniom są wystarczająco włączone w proces towarzyszący działaniom, które potencjalnie mogą na nie oddziaływać Promowanie lepszego funkcjonowania przedsiębiorstw pod względem społecznym i środowiskowym przez skuteczne stosowanie systemów zarządzania System zarządzania społecznego i środowiskowego jest częścią systemu zarządzania Projektem prze klienta.
9
IFC: PS3 i Guidance note 3: zapobieganie i ograniczanie zanieczyszczenia Cele Unikanie lub minimalizowanie negatywnych wpływów na zdrowie ludzi i na środowisko poprzez unikanie lub minimalizowanie zanieczyszczeń związanych z funkcjonowaniem Projektu Promowanie redukcji emisji przyczyniających się do zmian klimatu (CO2, CH4, N2O, HFCs, PFCs, SF6) Stosowalność tego standardu określana jest w trakcie przeprowadzonej oceny (społecznej i środowiskowej), podczas gdy wdrożenie działań koniecznych do spełnienia jego wymagań jest zadaniem systemu zarządzania społecznego i środowiskowego (wymaganego w PS1)
10
Określenie braków i pominięć Dostosowanie dokumentacji do wymogów Banków Ew. powtórzenie niektórych etapów Uzupełnienie konsultacji społecznych Działania „ratunkowe”: gap analysis
11
Dodatkowe dokumenty (EBRD) PCDP – Public Consultation and Disclosure Plan Stakeholder analysis Grievance mechnism Disclosure plan Consultation Action Plan UWAGA: dotyczy całego cyklu Projektu a nie tylko pozwoleń (przynajmniej jak długo beneficjent jest związany z Bankiem umową) (F)RAP – (Framework) Resettlement Plan UWAGA: Dotyczy również przesiedleń ekonomicznych NTS – Non Technical Summary UWAGA: zdecydowanie inny dokument niż streszczenie w języku nietechnicznym w ramach raportu OOŚ
12
Wymagania techniczne Guidance documents Horyzontalne Np.; jakość powietrza, hałas, składowanie Branżowe Specyficzne dla branż przemysłu lub działalności (produkcja stali, bezpieczeństwo zapór, …)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.