Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiga Koszykowski Został zmieniony 11 lat temu
1
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Olecku 2012/2013
Opr.E.Domasik Olecko- 2013r.
2
„Mówi się, że nie mamy wpływu na kierunek wiatru, lecz możemy ustawić żagle tak, aby łapać go jak najwięcej”
3
Rejon działania poradni = powiat olecki Gmina Olecko, Gmina Kowale Oleckie, Gmina Wieliczki, Gmina Świętajno
4
Baza lokalowa 1968r. 22.08.2005r. ul. Zamkowa 2 15.05.2010r.
5
Nowi klienci
6
Nowi klienci cd. Interwencja wczesnodziecięca dzieci od urodzenia do 6 r.ż. Terapia dzieci z niepełnosprawnością słuchu
7
Działalność merytoryczna Priorytety na rok szkolny 2012/13
Opieka na młodszym dzieckiem od urodzenia do podjęcia nauki w szkole (wczesne wspomaganie rozwoju dziecka). Upowszechnianie wychowania przedszkolnego (monitoring, diagnoza, wsparcie merytoryczne nauczycieli). Doradztwo edukacyjno-zawodowe. Pogłębione orzecznictwo uczniów z niepełnosprawnością słuchu. Wsparcie merytoryczne szkół ponadgimnazjalnych we wdrażaniu zmian z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
8
Oferta programowa Dostosowana do potrzeb środowiska, na bieżąco weryfikowana, modyfikowana. Im lepiej szkoła zdiagnozuje swoje potrzeby, doprecyzuje zasady współpracy, tym lepiej poradnia ( stosownie do możliwości kadrowych, czasowych i merytorycznych) zrealizuje jej oczekiwania.
9
Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych (Dz. U. nr 228,poz.1488) w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. nr 228, poz.1487)
10
Realizacja zadań statutowych 2012/2013
Działalność diagnostyczna Badania przesiewowe słuchu „Słyszę” Badania przesiewowe mowy „Mówię” Badania przesiewowe wzroku „Widzę” Formy pomocy bezpośredniej (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapia logopedyczna, zajęcia psychoedukacyjne, zajęcia z uczniami zdolnymi, zajęcia aktywizujące do wyboru zawodu, mediacje i negocjacje, psychoterapia, porady bez badań)
11
Realizacja zadań statutowych 2012/2013
Orzeczenia w tym: orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju orzeczenia kwalifikacyjne do zajęć rewalidacyjno-wychowawczych indywidualnych orzeczenia o braku potrzeby kształcenia specjalnego
12
Zasoby ludzkie Oddział Terenowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji nr 86 w Olecku/Samokształceniowy Zespół Nauczycieli Klub Logopedy
13
Zadania Do zadań poradni należy w szczególności:
1)diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym predyspozycji i uzdolnień, 2)wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ( szczególnie uzdolnionych, niepełnosprawnych , niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami komunikacji językowej, z chorobami przewlekłymi); 3) prowadzenie terapii zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych, niepełnosprawnych, niedostosowanych/zagrożonych społecznie oraz ich rodzin; 4) pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizowaniu zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego; 5) wspomaganie dz. i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego; 6) pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości, predyspozycji oraz mocnych stron uczniów; 7)podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień; 8) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny; 9) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły; 10)prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli; 11)udzielanie wsparcie merytorycznego… we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli.
14
Pracownicy
15
Pracownicy
16
Oferta na etap gimnazjum (w tereni
Warsztaty aktywizujące „Gimnazjalista na rynku pracy” prow. K. Zdan, M. Sadłowska, Zajęcia warsztatowe aktywizujące do wyboru zawodu dla klas III gimnazjum „Pewny start w niepewna przyszłość”- prow. K.Zdan , J.A. Czajewska, Zajęcia psychoedukacyjne „Horyzonty” dla gimnazjalistów- prow. E.Cieślukowska, J.Lipa, Zajęcia adaptacyjno-integracyjne dla młodzieży gimnazjalnej- prow. M.Sadłowska, A. Szymańska –Chodnicka, K.Zdan, Spotkania i prezentacje na terenie szkół wspólnie z doradcami z PUP w Olecku, Szkolenia rad pedagogicznych szkół i placówek w zależności od potrzeb
17
Doradztwo edukacyjno-zawodowe (na terenie poradni)
konsultacje indywidualne uczniom w ramach Zawodoznawczego Punktu Konsultacyjnego Spotkania i wsparcie merytoryczne nauczycielom i doradcom zawodowym Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości Ogólnopolski Tydzień Kariery
18
Doradztwo edukacyjno-zawodowe ( w terenie)
zajęcia psychoedukacyjne w przedszkolach „ Poznajemy różne zawody” zajęcia psychoedukacyjne w szkołach podstawowych „Poznajemy pracę zawodową naszych bliskich”, „Jacy jesteśmy? Predyspozycje zawodowe” zajęcia aktywizujące do wyboru szkoły ponadgimnazjalnej w gimnazjach „ Pewny start w niepewną przyszłość” zajęcia zawodoznawcze w szkołach ponadgimnazjalnych „Moja przyszłość zawodowa”
19
Pewny start w niepewną przyszłość
20
Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości 2010
21
Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości 2011
22
Ogólnopolski Tydzień Kariery-2011
Zajęcia psychoedukacyjne „Jacy jesteśmy? Predyspozycje zawodowe” kl.VI SP z OI w Gąskach
23
Pakt Porozumienia na rzecz Poradnictwa Zawodowego Europejskie Dni Przedsiębiorczości Młodych
24
Tydzień Solidarności Międzypokoleniowej na Warmii i Mazurach-2012
25
Ważniejsze wydarzenia
4 października 2010r.- Lider Zmian „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” 9 listopada 2010r.- decyzja Warmińsko- Mazurskiego Kuratora Oświaty upoważniająca do orzekania potrzeby kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania oraz wydawania opinii wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej 13 października 2010r. - uroczyste otwarcie nowej części poradni
26
Ważniejsze wydarzenia
1 kwietnia 2011r.- II Olimpiado –Ortografiada przy współpracy z Terenowym Oddziałem Polskiego Towarzystwa Dysleksji nr 86 w Olecku i SP nr 1 w Olecku 15 kwietnia 2011r. – VIII Powiatowe Targi Edukacyjne Szkół Ponadgimnazjalnych
27
Ważniejsze wydarzenia
13 kwietnia 2012r. -IX Powiatowe Targi Edukacyjne Szkół Ponadgimnazjalnych 14 marca 2012r. -Warsztaty doradcom zawodowym: „Zadania i rola poradni psychologiczno-pedagogicznych w procesie wsparcia edukacyjno-zawodowego uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych”
28
Ważniejsze wydarzenia
16 czerwca 2011r.- V edycja Festynu Integracyjnego „KIDS4KIDS, dzieci-dzieciom” Poszukiwacze skarbów na ścieżce…
29
Ważniejsze wydarzenia
26 czerwca 2012r. VI Festyn Integracyjny KIDS4KIDS, dzieci-dzieciom. Jak dobrze mieć sąsiada… wydarzenia
30
Ważniejsze wydarzenia
6 i 14 czerwca 2012r. Szkolenia dla szkolnych specjalistów z zakresu nowych procedur oraz form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w aspekcie rozpoznawania możliwości psychofizycznych ucznia w ramach projektu Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku: Podnoszenie jakości pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach poprzez działania szkoleniowe Terenowych Trenerów PTPiP.
31
Migawki z życia Poradni
32
Migawki cd.
33
Migawki cd. Logopedyczny Dzień Otwarty Wizyta studyjna gości z Rosji
34
Projekty unijne Urząd Miejski- Poddziałanie Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- „Równym Krokiem”- diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dzieci 3-5 letnich (miasto) Urząd Miejski- Chcę być przedszkolakiem (z terenów wiejskich)
35
Projekty unijne projekt własny w partnerstwie z Gminą Wieliczki
36
Najbliższa przyszłość
Współpraca poradni ze szkołami i placówkami może być prowadzona np. jako: instruktaże i szkolenia warsztatowe, grupy wsparcia dla nauczycieli, udział w pracach zespołu, konstruowanie propozycji zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej, indywidualne porady dla uczniów i rodziców.
37
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.