Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJadwiga Moskalik Został zmieniony 11 lat temu
1
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
Promocja polskiej nauki podczas Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Kraków, 21 kwietnia 2009 r. Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010 Ul. Pańska 81/83 Warszawa
2
Pawilon Polski
3
Kilka Faktów o EXPO w Szanghaju
Wystawa Światowa EXPO 2010 w Szanghaju potrwa od 1 maja do 31 października 2010 r. Pawilony wystawców ze 186 krajów oraz 47 organizacji międzynarodowych Około 70 mln gości, głównie z Chin Temat Wystawy - „Lepsze Miasto, Lepsze Życie” Główne hasło Polski - „People create the city”
4
Cele udziału Polski Promocja Polski
Rozwój kontaktów polsko – chińskich Promocja polskiej gospodarki, nauki i kultury Koncepcja Stu Parasoli – objęcie parasolem EXPO wszystkich polskich przedsięwzięć w Chinach w latach Stworzenie od nowa marki Polski w Chinach – jako kraju o stabilnej gospodarce, wysokiej jakości życia i przyjaznych mieszkańcach Zmiana proporcji wymiany handlowej między Polską i Chinami – napływ inwestycji i studentów chińskich do Polski Promocja Polski
5
Chińskie uczelnie Potencjał: ponad 650 wyższych uczelni
Liczba studentów w Chinach – ok. 27 mln * Chińscy studenci za granicą: łącznie 1,4 mln od otwarcia na świat w 1978 r. W 2008 r: rekordowa ilość 180 tyś. studiujących za granicą Kontakty naukowe ze 190 krajami, umowy bilateralne o uznawaniu dyplomów z 34 krajami. * - dane z 2007
6
Promocja nauki w 2009r. Propozycje działań w 2009 r:
Dofinansowanie z Działania 6.5 „Promocja Polskiej Gospodarki POIG Propozycje działań w 2009 r: Udział w China EXPO Education Portal internetowy o studiach w Polsce dla chińskich studentów Study tour chińskich mediów po Polsce (dziennikarzy z branży gospodarki, kultury oraz edukacji)
7
Propozycje działań w trakcie trwania Wystawy
Dofinansowanie z Działania 6.5 „Promocja Polskiej Gospodarki POIG Dni Polskiej Nauki podczas Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Polish Mining Day Seminaria na chińskich uczelniach – m.in. „Kadry dla morza” zachęcająca do nauki na polskich uczelniach morskich Współpraca polskich i chińskich uczelni Materiały informacyjne Udział w targach edukacyjnych
8
Budżet Polskiej Sekcji EXPO 2010
Uchwała Rady Ministrów Działanie 6.5. POIG – Promocja Polskiej Gospodarki Budżet w wysokości 35 mln zł Budowa i koszty eksploatacyjne Pawilonu Część działań promocyjnych Promocja kultury Promocja nauki Promocja gospodarki
9
Co sądzą Państwo na ten temat?
Zapraszamy do składania propozycji współpracy w ramach działania 6.5 POIG oraz zgłaszania własnych pomysłów na promocję polskiej nauki, uczelni, anglojęzycznych kierunków studiów.
10
Dziękuję za uwagę Andrzej Szewczyk andrzej_szewczyk@parp.gov.pl
Andrzej Szewczyk Tel. (22) Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ul. Pańska 81/83, Warszawa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.