Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015."— Zapis prezentacji:

1 Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,

2 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania
Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost P.P. „Porty Lotnicze” jako zarządzający Lotniskiem Chopina i PL Zielona Góra-Babimost Lotnisko Chopina PL Zielona Góra 2

3 Wybór docelowego modelu leży po stronie Władz Samorządowych
PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Możliwe warianty współpracy: Wariant 1 Porozumienie pomiędzy PPL a Województwem Lubuskim Wariant 2 Nałożenie obowiązku świadczenia usług publicznych (PSO) na PPL Wybór docelowego modelu leży po stronie Władz Samorządowych 3

4 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania
Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Podstawy Porozumienia pomiędzy PPL a Województwem Lubuskim: Ustalenie zasad, na jakich następować będzie zwrot przez Urząd Marszałkowski poniesionych przez PPL wydatków związanych z utrzymaniem działalności operacyjnej Portu Ustalenie zasad i zakresu promocji Lotniska w Zielonej Górze Wskazanie Strony odpowiedzialnej za ewentualne inwestycje w Porcie Lotniczym Określenie czasu obowiązywania Umowy 4

5 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost
Podstawy stworzenia mechanizmu PSO (Public Service Obligation): Obowiązek użyteczności publicznej polega na zobowiązaniu zarządzającego do zapewnienia funkcjonowania lotniska, z zachowaniem określonych wymagań, których zarządzający nie spełniłby, kierując się jedynie interesem handlowym lub statutowym Instytucja PSO jako kompetencja Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) do nakładania obowiązku świadczenia usług publicznych na zarządzających lotniskami (Art. 183 Ustawy Prawo Lotnicze) Wniosek Województwa Lubuskiego do ULC w sprawie nałożenia obowiązku użyteczności publicznej, zawierający propozycję rekompensaty Zawarcie pomiędzy Prezesem ULC a Województwem Lubuskim umowy określającej warunki współfinansowania PPL w związku z wykonywaniem obowiązku użyteczności publicznej Zawarcie przez Prezesa ULC z PPL Umowy w zakresie wykonywania obowiązku użyteczności publicznej

6 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania
Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Potencjał PPL możliwy do wykorzystania w projekcie: Próba skoordynowania polityki handlowej i marketingowej- zwiększenie szans na pozyskanie przewoźnika Zorganizowanie specjalistycznych szkoleń i kursów dla służb lotniskowych Zabezpieczenie właściwej eksploatacji infrastruktury oraz nadzoru realizacji potencjalnych inwestycji infrastrukturalnych Zapewnienie wykwalifikowanych służb operacyjnych niezbędnych do funkcjonowania Lotniska 6

7 Potencjalne korzyści ze współpracy:
PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Potencjalne korzyści ze współpracy: dla Województwa Lubuskiego: wykorzystanie istniejącej infrastruktury Portu Lotniczego z możliwością dalszej rozbudowy podjęcie wspólnych działań zmierzających do aktywizacji Lotniska zapewnienie dostępności transportu lotniczego dla mieszkańców Województwa dla PPL: możliwość odzyskania generowanych przez Port Lotniczy strat optymalne zarządzanie przez jeden podmiot (PPL) w celu osiągnięcia możliwych oszczędności przy wykorzystaniu „efektu skali” 7

8 Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”
ul. 17 stycznia 49 Warszawa


Pobierz ppt "Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google