Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA"— Zapis prezentacji:

1 ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA
POMYSŁY NA PROWADZENIE LEKCJI

2 KIM JEST NAUCZYCIEL? dyrygentem orkiestry aktorem na scenie
ogrodnikiem doglądającym swoich roślin doradcą, asystentem trenerem, aktywizatorem

3 CZYM JEST LEKCJA? wspinaczką pod górę wspólnym posiłkiem , spotkaniem
wizytą u lekarza zakupami symfonią

4 ROLE NAUCZYCIELA 1 kontroler organizator oceniający prowokator
uczestnik

5 ROLE NAUCZYCIELA 2 źródło wiedzy wychowawca obserwator
dostarczyciel modelu języka

6 ROLE NAUCZYCIELA - UWAGI
wpływ teorii humanistycznych i podejścia komunikatywnego na zmianę wizerunku nauczyciela nowe wymagania - uczyć uczenia się rola nauczyciela zmienia się w zależności od rodzaju lekcji, a nawet w czasie jej trwania role przyjmowane przez nauczyciela muszą być w zgodzie z jego osobowością i charakterem

7 PRZYKŁADOWE ZACHOWANIA NAUCZYCIELA PODCZAS RÓŻNYCH TYPÓW ZADAŃ
GRA, ZABAWA - zachęcanie, angażowanie, ocenianie ODGRYWANIE RÓL - wyjaśnianie, wspieranie SŁUCHANIE - zwracanie uwagi, precyzyjne skupianie się GŁOŚNE CZYTANIE - informowanie, ogłaszanie, intrygowanie

8 NAUCZYCIEL JAKO MODEL JĘZYKA
niedoceniana,choć użyteczna rola możliwość dostosowania trudności, tempa, długości tekstu do potrzeb i zainteresowań klasy rutynowe, organizacyjne komendy i polecenia (prawdziwa komunikacja ) przykładowe teksty do czytania (mówienia): historie, opowiadania, wiersze, scenki.

9 SPOSOBY UROZMAICANIA LEKCJI
tempo organizacja pracy umiejętności trudność temat charakter

10 UKŁAD KOMPONENTÓW LEKCJI
trudniejsze przed łatwiejszymi ciche przed głośnymi cała klasa/grupa wspólnie na początku i na końcu pomyśl o przejściach zakończ pozytywnym akcentem

11 RODZAJE INTERAKCJI (ORGANIZACJA PRACY)
zadania w parach praca w grupach indywidualna nauka „studiowanie” pytania otwarte (do klasy lub do indywidualnych uczniów) pytania zamknięte (do klasy lub do indywidualnych uczniów) prezentacja,” wykład” nauczyciela

12 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE PLANOWANIA LEKCJI
przygotuj więcej niż potrzebujesz zdecyduj wcześniej z czego zrezygnować dbaj o czytelność instrukcji (przed rozpoczęciem zadania) nie zostawiaj zadania domowego na ostatni moment zaangażuj uczniów do prac organizacyjnych

13 PRZYKŁADOWE KRYTERIA EFEKTYWNOŚCI LEKCJI
materiał został zrozumiany /zapamiętany uczniowie byli zaangażowani w pracę uczniowie byli aktywni miała miejsce komunikacja lekcja odbyła się wg planu

14 GRAMATYCZNE GRY JĘZYKOWE- PRZYKŁADY
stopniowanie przymiotników- quiz dla drużyn ( np. o sporcie, geografii ) okresy warunkowe- dokańczanie zdań( np..Jeśli pojadę do Indii ) Czas Przeszły Prosty- wymyślanie historii do nagłówków gazetowych określenia ilości - kółko i krzyżyk czasowniki nieregularne- wąż słowny

15 GRY JĘZYKOWE NA SŁOWNICTWO - PRZYKŁADY
państwa/ miasta lub inne kategorie( występuje w parach, żyje w wodzie, porusza się szybko) dopasowywanie odpowiedzi do pytań (liczebniki) uzupełnianie brakujących liter (samogłosek) -pisownia zaznaczanie nie pasującego elementu zgaduj-zgadula (pytania) dopasuj zapożyczenia do krajów

16 PRAWDA CZY FAŁSZ ? podręczniki czasem przeszkadzają w nauczaniu
zawsze najpierw wyjaśnienia potem działanie to JAK mówisz może być ważniejsze niż CO mówisz naturalna konwersacja nie jest możliwa na poziomie elementarnym nie można lekcji prowadzić zza biurka

17 PRAWDA CZY FAŁSZ ? trudność tekstu zależy od użytego słownictwa
język ojczysty jest nieunikniony na lekcji powtórki są nieodzowną częścią nauki błędy zawsze trzeba poprawiać prawidłowa kolejność to:usłyszeć , powiedzieć zobaczyć

18 BIBLIOGRAFIA Harmer,J (2001): THE PRACTICE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING, Longman Scrivener,J (2005) LEARNING TEACHING, Mcmillan Seymour, D (2003) 700 CLASSROOM ACTIVITIES,Macmillan Ur,P (1996) A COURSE IN LANGUAGE TEACHING Cambridge

19 DO ZOBACZENIA NA WARSZTATACH
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google