Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Zarządzanie Strategiczne
W4. Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015
2
Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa
Analiza strategiczna Strategia konkurencyjna Strategia zasobowa: Budowa podstaw konkurencyjności Strategia rynkowa: Wykorzystanie potencjału konkurencyjnego Literatura Sigismund Huff i inni, r. 5-7 Kilka rysunków w tym wykładzie pochodzi z książki Zbigniewa Pierścionka Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wyd. 2, PWN, Warszawa, 2011(odnośnik: Pierścionek, rys xx). Kilka innych ilustracji z książki Edwarda Pająka, Zarządzanie produkcją, PWN (odnośnik: Pająk, rys. YY)
3
Analiza strategiczna Wyklad W4 Wyklad W4 Pierscionek, rys 8
4
Analiza strategiczna Wyklad W4 Pierscionek, rys 7
5
Analiza strategiczna Analiza strategiczna generuje: Deklaracje wizji
Deklaracje misji Rezultaty analizy SWOT Listę strategicznych opcji Wybrana generyczna strategie (np, jesteśmy producentem masowym o niskich kosztach produkcji) Plan strategiczny (wielka strategie) Plany jednostkowe and taktykę funkcjonalna jednostek produkcyjnych (functional tactics) mającą na celu przekształcenie planu strategicznego w konkretne zadania dla jednostek produkcyjnych
6
Poziomy planowania strategicznego
Analiza strategiczna Poziomy planowania strategicznego Dyrekcja Firmy Strategia firmy: Co powinniśmy robić? (w co się bawić?) Dywizje/Wydziały Strategia konkurencyjna Operacyjne (analiza naszej domeny konkurencyjnej): Jak powinniśmy konkurować? (jak się bawić?) Elementy Strategia funkcjonalna (podział pracy): Funkcjonalne Kto z nas powinien robić co? (kto ma się bawić?)
7
Analiza strategiczna Analiza strategiczna generuje:
Instrukcje i procedury firmy mające na celu wdrażanie strategicznych zaleceń (eg, zalecenia i procedury, które powinien wdrażać dział zasobów ludzkich) Odpowiednia strukturę organizacyjna potrzebna do wdrażania wybranych strategii (business process re-engineering) Potrzebna formę kontroli i korekty nad procesem wdrażania strategii To co nas szczególnie interesuje w tym wykładzie to strategia konkurencyjna: z kim i jak powinniśmy rywalizować? Jak stworzyć warunki skutecznej rywalizacji?
8
Strategia konkurencyjna
Jakie generyczne strategie służą osiągnieciu przewagi konkurencyjnej? Przywództwa kosztowe Zróżnicowanie produktu/jakości Przywództwo sieci/łańcucha tworzenia wartości Koncentracja siły rynkowej/stopień monopolizacji Strategie kombinowane Czy rywale mogą współpracować i stać się sojusznikami? Współpraca spontaniczna (czy jest to legalne?) Współpraca formalna (ditto) Współpraca międzybranżowa
9
Strategia konkurencyjna
Pierscionek, rys 26
10
Strategia konkurencyjna
Pierscionek, rys 28
11
Strategia konkurencyjna
Pierscionek, rys 29
12
Strategia zasobowa Budowa podstaw konkurencyjnosci
Pierscionek, rys 34
13
Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego
Pierscionek, tab 1
14
Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego
Pierscionek, tab 10
15
Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego
Pierscionek, rys 31
16
Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego
Pierscionek, rys 33
17
Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego
Pierscionek, rys 3.5
18
Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego
Pierscionek, rys 36
19
Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego
Pierscionek, rys 37
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.