Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Franczyza społeczna Rzeszów 27.10.2011. Plan prezentacji Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – przedstawienie organizacji Czym.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Franczyza społeczna Rzeszów 27.10.2011. Plan prezentacji Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – przedstawienie organizacji Czym."— Zapis prezentacji:

1 Franczyza społeczna Rzeszów 27.10.2011

2 Plan prezentacji Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – przedstawienie organizacji Czym jest franczyza społeczna ? K-Lumet – najlepszy wynalazek od czasu wynalezienia zapałek

3 Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Organizacja pozarządowa, niedochodowa, samopomocowa, posiadająca status organizacji pożytku publicznego

4 normalizacja codziennego życia i jego planowanie samostanowienie, dokonywanie maksymalnie samodzielnych wyborów przy zapewnionym niezbędnym wsparciu, koncentracja na indywidualności każdego człowieka, jego możliwościach i szansach na rozwój, tworzenie warunków do rzeczywistej integracji społecznej, nieustanna, trwająca całe życie nauka i rozwój umiejętności Zasady wsparcia

5 PSOUU w Polsce 12.500 członków, 12.500 członków, 124 Koła terenowe, 124 Koła terenowe, 22.500 dzieci,młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością korzystających codziennie z różnych form pomocy i wsparcia, 22.500 dzieci,młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością korzystających codziennie z różnych form pomocy i wsparcia, 415 wieloprofilowych specjalistycznych placówek dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością 415 wieloprofilowych specjalistycznych placówek dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością

6 działalność od 1983r, działalność od 1983r, 320 członków, 320 członków, 700 dzieci,młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością korzystających z różnych form pomocy i wsparcia, 700 dzieci,młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością korzystających z różnych form pomocy i wsparcia, 320 zatrudnionych pracowników 320 zatrudnionych pracowników Koło PSOUU w Jarosławiu

7

8 Franczyza klasyczna Franczyzodawca -czerpie bezpośrednie korzyści finansowe z wytworzonej marki, nazwy, znaków handlowych, modelu funkcjonowania biznesowego, nazwy, znaków handlowych, modelu funkcjonowania biznesowego, doświadczenia, wiedzy i stosowanych metod doświadczenia, wiedzy i stosowanych metod -sposób na rozszerzenie, rozwój prowadzonej działalności Franczyzobiorca -otrzymuje pełny, gotowy pomysł na prowadzenie biznesu -ponosi stałe opłaty licencyjne

9 Franczyza społeczna -franczyzodawca nie czerpie bezpośrednich korzyści bezpośrednich korzyści finansowych finansowych - franczyzodawca jest liderem a franczyzobiorca równorzędnym a franczyzobiorca równorzędnym partnerem partnerem - uczestnicy franczyzy dzielą się wizją, mają własny wkład wizją, mają własny wkład w budowaniu marki w budowaniu marki

10 Franczyza społeczna - – efekt końcowy daje synergia wspólnego działania wspólnego działania - transfer społeczny osób wykluczonych lub zagrożonych wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym wykluczeniem społecznym - korzyści osobiste (rozwój - korzyści osobiste (rozwój indywidualny) oraz społeczne indywidualny) oraz społeczne (budowanie postaw kooperacji (budowanie postaw kooperacji i współpracy przeciwstawianych i współpracy przeciwstawianych postawom egoistycznym) postawom egoistycznym)

11 Model przedsiębiorstwa społecznego ukierunkowanie na cele społeczne – zwalczanie nierówności poprzez tworzenie miejsc pracy dla osób podlegających marginalizacji społecznej ukierunkowanie na cele społeczne – zwalczanie nierówności poprzez tworzenie miejsc pracy dla osób podlegających marginalizacji społecznej ukierunkowanie na rynek (dostarcza społecznie użytecznych dóbr i usług) ale niekoniecznie na zysk ukierunkowanie na rynek (dostarcza społecznie użytecznych dóbr i usług) ale niekoniecznie na zysk własność społeczna a nie prywatna własność społeczna a nie prywatna

12 Franczyza społeczna w Europie Niemcy – sieć supermarketów CAP Niemcy – sieć supermarketów CAP Włochy – sieć pensjonatów i hoteli Le Mat Włochy – sieć pensjonatów i hoteli Le Mat Szwajcaria – sieć producentów K-Lumet Szwajcaria – sieć producentów K-Lumet

13

14 K-Lumet - najlepszy wynalazek od czasu wynalezienia zapałek

15 wartościowa, sensowna praca dla osób z upośledzeniem umysłowym, chorobami psychicznym a także z wielorakimi sprzężonymi niepełnosprawnościami wartościowa, sensowna praca dla osób z upośledzeniem umysłowym, chorobami psychicznym a także z wielorakimi sprzężonymi niepełnosprawnościami walory ekologiczne walory ekologiczne walory użytkowe walory użytkowe walory technologiczne walory technologiczne

16 K-Lumet - najlepszy wynalazek od czasu wynalezienia zapałek może być produkowany tylko przez osoby niepełnosprawne może być produkowany tylko przez osoby niepełnosprawne wszelkie działania franczyzobiorcy muszą być podporządkowane celowi społecznemu wszelkie działania franczyzobiorcy muszą być podporządkowane celowi społecznemu osoby niepełnosprawne nie mogą być wystawiane na widok publiczny w promocji wyrobu jeżeli miałyby w ten sposób budzić litość osoby niepełnosprawne nie mogą być wystawiane na widok publiczny w promocji wyrobu jeżeli miałyby w ten sposób budzić litość

17 Pytania ? mariusz.mitus@gmail.com Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Franczyza społeczna Rzeszów 27.10.2011. Plan prezentacji Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – przedstawienie organizacji Czym."

Podobne prezentacje


Reklamy Google