Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWit Haponiuk Został zmieniony 11 lat temu
1
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym
2
SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby ekologiczne Doskonała znajomość wyrobów i producentów Znajomość rynku i potrzeb klientów Targi krajowe i zagraniczne
3
SILNE STRONY -2 Wystawy Konkursy Pokazy Reklama w prasie Unifikacja opakowań Dodatki premiowe Bazy lokalowe m in. w centrum miasta
4
SILNE STRONY -3 Własne grunty Własny park maszynowy Nowoczesny park maszynowy w spółdzielniach mleczarskich Tania siła robocza
5
SŁABE STRONY - 1 Brak wiedzy na temat specyfiki spółdzielczej formy organizacyjno - prawnej Nazwa spółdzielni nie wywołuje pozytywnych skojarzeń brak identyfikacji produktu zarządzane przez niekompetentną grupę właścicieli
6
SŁABE STRONY - 2 Brak wiarygodności organizacyjno – prawne Brak szeroko pojętej promocji produktu Brak nakładów na badania i rozwój Nieumiejętność nadążania za trendami na rynku (opakowanie, forma produktu) Niska innowacyjność Funkcjonowanie na rynkach lokalnych co ogranicza możliwość rozwoju Wyższe ceny w porównaniu do konkurentów
7
SŁABE STRONY - 3 Brak strategii promocyjnej Brak inwestycji Przestarzały park maszynowy Ograniczona możliwość pozyskania środków na rozwój (większość funduszy strukturalnych UE nie dopuszcza spółdzielni inwestujących w handel detaliczny w branży spożywczej brak dopływu kapitału do spółdzielni
8
SZANSE -1 Zmiana wizerunku Wprowadzenie własnych marek Nawiązanie do produktów regionalnych Dbałość o relacje międzyludzkie Praca społeczno – wychowawcza na rzecz społeczności lokalnej Propagowanie idei spółdzielczości wśród młodego pokolenia
9
SZANSE - 2 Integracja działań marketingowych podejmowanych przez poszczególne piony spółdzielcze Wykorzystanie zalet lokalizacji oraz posiadanej infrastruktury jako atutów w walce konkurencyjnej Możliwość zaoferowania produktu najlepiej spełniającego wymagania rynku lokalnego
10
ZAGROŻENIA Brak integracji między spółdzielniami Brak współpracy między branżami i miedzy spółdzielniami Napływ taniego produktu z zagranicy Brak możliwości dopływu kapitału na odtworzenie i wymianę parku maszynowego Branże niskorentowne
11
CELE - 1 1. Zintegrowanie w ramach branż w celu: wspólnego negocjowania wspólnego sprzedawania na rynkach światowych 2. Kreowanie jednolitego wizerunku z zachowaniem (uwzględnieniem) specjalizacji i regionu
12
CELE - 2 3. Wspólna promocja pokazująca: dziedzictwo narodowe dobre bo polskie dobre bo ekologiczne i zdrowe dobre bo unikalne dobra cena adekwatna do jakości
13
CELE - 3 4. Zainwestować jako sektory w badania i rozwój ( z wykorzystaniem środków pomocowych) 5. Optymalizacja zasobów rzeczowych i przeznaczenie środków na rozwój
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.