Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii"— Zapis prezentacji:

1 Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii
Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

2 Co to jest Slow Food? ochrona prawa do smaku
ruch nie tyle kulinarny, co kulturalny około członków na całym świecie główna siedziba – Bra (Włochy) organizacja międzynarodowa od 1989 w Polsce od 2001 roku Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

3 Manifest Slow Food maszyna, to współczesny symbol życia
jesteśmy niewolnikami prędkości, która burzy przyzwyczajenia, zakłóca prywatność i zmusza do objadania się w Fast Foodach obrona spokojnej materialnej przyjemności jest jedynym sposobem przeciwstawienia się globalnemu szaleństwu szybkości w imię produktywności, prędkość zmieniła sposób bycia i zagraża naszemu otoczeniu oraz krajobrazowi obrona kultury powinna rozpocząć się przy stole Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

4 Agendy Slow Food Master of Food Universita di Polenzano
Slow Food Editore Salone del Gusto Cheese Fundacja na Rzecz Bioróżnorodności Arka Smaku Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

5 Kampanie Slow Food na rzecz ochrony serów z mleka niepasteryzowanego
przeciwko żywności modyfikowanej genetycznie w obronie bioróżnorodności Europa regionów Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

6 Rynek mięsa w Polsce Polak rocznie zjada 75 kg mięsa
średnia światowa to 45 kg średnia w krajach UE to ok. 100 kg rynek mięsa w Polsce to ok. 30 mld PLN, co stanowi 30% ogółu wydatków na żywność i blisko 10% ogółu wydatków w reklamie produktów spożywczych mięso ma udział zaledwie 0,5% produkcja mięsa w Polsce, to 3,5 mln ton, z czego wieprzowina 2 mln ton, a gęsina 20 tys. ton, z czego 700 ton pozostaje w Polsce (3,5% produkcji) średnio na Polaka przypada rocznie 17 gram gęsiny rocznie!!! Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

7 Spożycie mięsa w Polsce
Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

8 Gęsina na św. Marcina gastronomia w rozumieniu „Slow Food”
Dobre produkty absolutnie wyjątkowe zwłaszcza pod względem organoleptycznym Czyste produkowane naturalnie w limitowanej ilości przez niewielkie gospodarstwa rolnicze i przetwórcze Sprawiedliwe zasady opierają się na tzw. fair trade i mają za zadanie skrócić długi łańcuch dystrybucyjny i uzależnienie korporacyjne Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

9 Fenomen Gęsi Kołudzkiej
unikatowa w skali świata, polska autochtoniczna rasa naturalność chowu i wykorzystanie, prostych, naturalnych pasz prospołeczny system hodowli sezonowość hodowli ekonomia i zyskowność gęsiny Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

10 Akcja „Gęsina na św. Marcina” założenia fundamentalne
zainteresowanie Polaków fenomenem polskich gęsi przekonanie restauratorów do wprowadzenia dań na bazie gęsiny promocja producentów i związanego z hodowlami terytorium przełamanie koła niemocy i „gęsiego absurdu” zharmonizowanie działań Instytutu Zootechniki, hodowców i Slow Food Polska (badania + biznes + marketing marki) sprzedaż i promocja gęsi owsianych w Polsce i zagranicą kreacja gęsi owsianej jako nowej marki i powrót do „starej/nowej świeckiej tradycji” wykorzystanie święta narodowego do promocji gęsiny Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

11 Gęsi marketing inaczej
PR nad reklamą (nie wydajemy ani złotówki na reklamę) wykorzystanie restauracji jako ogólnopolskiej platformy komunikacyjnej obudzenie świadomości własnej wartości (gęsi i Polaków) gęś owsiana, jako obietnica zawarta w marce Gęś Kołudzka jako „koń pociągowy” marketingu terytorialnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego promocja marki gęsi owsianej i eksportu, poprzez wzrost sprzedaży na rynku krajowym Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

12 Akcja „Gęsina na św. Marcina” konkretne działania
warsztaty kulinarne dla szefów kuchni i restauratorów (Gruczno 23 VIII, Warszawa 3 XI) konferencja prasowa, Warszawa 3 XI konferencja naukowa, Kołuda Wielka 9 XI 11-22 XI, serwowanie gęsiny w 17 wybitnych polskich restauracjach festyny promujące gęsinę w Toruniu, Bydgoszczy i Włocławku 11 XI konkurs na najlepszy przepis na gęsinę gala z wręczeniem nagród dla autora zwycięskiego przepisu na gęsinę prezentacja publikacji książkowej z wszystkimi przepisami szefów kuchni podsumowanie akcji Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

13 Akcja „Gęsina na św. Marcina” co chcemy osiągnąć w ciągu najbliższego roku
większa grupa restauracji związanych z akcją „Gęsina na św. Marcina” stworzenie markowych stoisk z gęsiną w najlepszych sieciach detalicznych jak karp na wigilijnym stole, tak gęś nieodłącznym, kulinarnym towarzyszem Narodowego Święta Niepodległości gęś owsiana w polskiej i światowej „Arce Smaku” gęś owsiana na „Salone del Gusto” w Turynie Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

14 Przełamanie gęsiego koła absurdu
czy wyobrażamy sobie Podhale bez owiec i oscypka? dlaczego wódka, miody pitne i nalewki nie są chlubą naszych barów i pubów? dlaczego nad morzem jemy pangę, halibuta, łososia norweskiego i solę, a nie turbota, dorsza, flądrę, śledzia czy łososia bałtyckiego? kto zna i jada jeszcze odmiany jabłek, które przywraca do życia TPDW? czy Polska nadal pozostanie krajem, który jest pełen najlepszych gęsi, a mało kto o tym wie i mało kto je w ogóle je? Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

15 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.


Pobierz ppt "Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii"

Podobne prezentacje


Reklamy Google