Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBonifacy Grupa Został zmieniony 11 lat temu
1
Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi
Współpraca szkoły z instytucjami działającymi na rzecz pomocy dziecku i rodzinie – przykłady dobrych praktyk. Szkoła otwarta na społeczność lokalną. Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi
2
Dlaczego ? „Potrzebne jest przygotowanie nowego typu przywódców. Liderów, którzy wiedzą, jak ważne są doświadczenia współpracy i wiedza na temat środowiska, w którym pracują, dla odpowiedniego zaprojektowania procesu uczenia się. Kierując instytucją edukacyjną, nie można bowiem ignorować kontekstu kulturowego, systemu wartości i przekonań czy międzyludzkich interakcji, gdyż prowadzi to do tworzenia modeli, które nie funkcjonują w realnym świecie.” Grzegorz Mazurkiewicz: Przywództwo edukacyjne w: Sedno. Magazyn dyrektora szkoły 5/2009
3
Współpracować –wzajemnie odnosić korzyści.
Nie pytaj, co środowisko może zrobić dla szkoły, ale co Ty możesz zrobić dla środowiska…
4
Z dobrych praktyk - metodyka działania…
Zdiagnozować środowisko Rozpoznać potrzeby Określić możliwości – przygotować zespół Ocenić kapitał ludzki Przygotować (przeszkolić) – zespół Ocenić bazę lokalową Wyniki diagnozy warunkują nasze działania
5
Współpraca z Centrum Służby Rodzinie w Łodzi
Przygotowywanie nauczycieli do umiejętnego diagnozowania współczesnych problemów środowiska lokalnego np. problem przemocy
6
Współpraca z partnerami „administracyjnymi”
Radą Osiedla, Spółdzielnią Mieszkaniową RSM Bawełna Punkt konsultacyjny Rady Osiedla dla mieszkańców (w trakcie zebrań) Integrowanie społeczności lokalnej (wigilie, festyny) Współpraca z lokalnymi mediami Wymiana informacji
7
Współpraca: z Międzynarodowym Zakonem Rycerskim św
Współpraca: z Międzynarodowym Zakonem Rycerskim św. Jerzego w Polsce oraz z lokalną parafią Pomoc najbiedniejszym - dożywianie Pozyskiwanie środków na wypoczynek dzieci z grup ryzyka Pomoc prawników
8
Współpraca z instytucjami publicznymi – interdyscyplinarność rozwiązywania problemów.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1, Przedszkola, Sąsiednie szkoły, Straż Miejska, Policja, Kuratorzy, Sąd,
9
Realizacja projektów z partnerami lokalnymi
BBB – Bałuty Bliżej Brukseli Od przedszkolaka do europoślaka. Partnerzy: instytucje doskonalenia nauczycieli szkoły podstawowe, gimnazjum, liceum lokalne media Europosłowie z regionu
10
Realizacja projektów z partnerami lokalnymi
Akademia Kulturalnego Pasażera Część merytoryczna zajęć prowadzonych w Muzeum Komunikacji
11
Współpraca z absolwentami i byłymi nauczycielami szkoły
12
Efekty współpracy Poziom zadowolenia szkoły ze współpracy ze społecznością lokalną jest mierzony współczynnikiem -wybitych szyb w okresie jednego tygodnia.
13
Efekty współpracy
14
Efekty współpracy Powstanie stowarzyszenia przyjaciół szkoły.
Pozyskiwanie funduszy na potrzeby szkoły. Troska o wspólne dobro – zwalczanie znieczulicy społecznej. (nadzór budowlany z Naszej Klasy)
15
Dlaczego warto ? Uczymy postaw społecznych przez działanie
Budujemy społeczeństwo obywatelskie Odczarowujemy negatywny wizerunek szkoły
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.