Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją"— Zapis prezentacji:

1 STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIA LOKALIZACJI Bliskość rynku zbytu Integracja z innymi jednostkami danej organizacji, Dostępność siły roboczej, Dostępność udogodnień infrastruktury socjalnej, Dostępność dróg transportowych, Dostępność zasileń, zarządzanie produkcją

2 STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIA LOKALIZACJI Dostępność uzbrojenia terenu, Dogodność warunków klimatycznych i właściwości terenu, Przepisy lokalne, Miejsce na rozbudowę, Wymagania bezpieczeństwa, Koszty parceli, Sytuacja polityczna, kulturalna i ekonomiczna, Dotacje, podatki, bariery eksportowo – importowe. zarządzanie produkcją

3 zarządzanie produkcją
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA METODA OCENY MIEJSCA LOKALIZACJI Wybrać czynniki wyboru lokalizacji i przydzielić im wagi Przeanalizować każde miejsce lokalizacji oceniając je z punktu widzenia każdego z czynników. Należy rozpatrywać kolejne czynniki dla danego miejsca lokalizacji, a nie odwrotnie. Przydzieloną ocenę mnoży się przez odpowiedni współczynnik wagowy, a iloczyny sumuje się dla każdego z możliwych miejsc lokalizacji. zarządzanie produkcją

4 zarządzanie produkcją
METODA OCENY MIEJSCA LOKALIZACJI lokalizacja czynnik waga A B C D I 3 3 / 9 II 2 / 20 10 III 5 3 / 15 IV 1 4 / 4 V 8 4 / 32 VI 7 3 / 21 91 razem zarządzanie produkcją

5 Planowanie lokalizacji przedsiębiorstwa zarządzanie produkcją
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Planowanie lokalizacji przedsiębiorstwa powinno uwzględniać również problem lokalizacji punktów dystrybucji wyrobów i usług Jaka będzie ich liczba ? Usytuowanie Wielkość Przydział do grupy klientów Przydział do wytwórni lub punktów obsługi Wielkość zadań Rodzaj transportu zarządzanie produkcją

6 zarządzanie produkcją
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Skomputeryzowany system planowania lokalizacji i dystrybucji  Symulacja systemu pozwala na zbadanie wpływu zmian:  Struktury rynku i popytu  Zdolności produkcyjnych  Wyrobów, usług – ich asortymentów  Cen  Kosztów materiałowych  Dostępności źródeł energii zarządzanie produkcją

7 zarządzanie produkcją
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Skomputeryzowany system planowania lokalizacji i dystrybucji Symulacja systemu pozwala na zbadanie wpływu zmian: Dostępności zapasów (siły roboczej) Rodzaju i organizacji transportu Liczby punktów sprzedaży Pogody zarządzanie produkcją

8 zarządzanie produkcją
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Ograniczenia w projektowaniu obiektów: Jakie są wymagane obiekty i pomieszczenia Jakie obiekty istnieją, które należy zmodernizować jakie należy wybudować Termin ukończenia budowy Okres eksploatacji Szczegółowa lokalizacja Maksymalny koszt zarządzanie produkcją

9 LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
Czynniki do uwzględnienia podczas projektowania obiektów: Wielkość obiektu, Liczba kondygnacji, Dostęp, Uzbrojenie, Wolna przestrzeń nad głową, zarządzanie produkcją

10 LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
Czynniki do uwzględnienia podczas projektowania obiektów: Przenoszone obciążenia mechaniczne, Oświetlenie, Ogrzewanie i wentylacja, Usuwanie odpadów, Specjalne wymagania procesu technologicznego. zarządzanie produkcją


Pobierz ppt "STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją"

Podobne prezentacje


Reklamy Google