Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Determinanty cen Odległość przewozu Cechy ogólne klienta

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Determinanty cen Odległość przewozu Cechy ogólne klienta"— Zapis prezentacji:

1 Determinanty cen Odległość przewozu Cechy ogólne klienta
Termin przewozu Skala zakupu usług Usługi dodatkowe

2 Odległość przewozu W ZTM Warszawa obowiązuje jednolita opłata niezależnie od długości pokonywanej trasy. Dotyczy to jednak przejazdów w granicach jednej strefy biletowej (miejskiej lub podmiejskiej).

3 Odległość przewozu Obszar obsługiwany przez komunikację organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego jest podzielony na dwie strefy biletowe - miejską i podmiejską. Granicę między strefami wyznaczają przystanki graniczne.

4 Schemat stref biletowych

5 Wyjątkiem są linie nocne.
Odległość przewozu Strefę biletową przekraczają jedynie autobusy podmiejskie i wtedy też opłata jest dwukrotnie większa. Wyjątkiem są linie nocne.

6 Charakterystyka przystanków strefowych
Jest 20 takich przystanków; Obsługiwane są przez linie podmiejskie; Lista tych przystanków: Jabłonna BUCHNIK; Białołęka GRABINA; Marki WIEJSKA; Sulejówek KRASICKIEGO; Sulejówek HOTELOWA; Wesoła ZAKRĘTOWA; Wawer BŁOTA; Wilanów ROSY; Konstancin-Jeziorna KLARYSEW; Lesznowola/ Piaseczno MYSIADŁO; Lesznowola ZGORZAŁA; Włochy/ Raszyn NA SKRAJU; Ursus ŻYWIECKA; Ursus WŁADYSŁAWA HERMANA; Bemowo/ Ożarów Maz. INSTYTUT ENERGETYKI; Stare Babice BLIZNE JASIŃSKIEGO; Stare Babice HUBALA-DOBRZAŃSKIEGO; Bielany KAMPINOSKA; Bielany TRENÓW-LAS; Izabelin ŁĄKOWA

7 Można wyróżnić 3 przedziały czasowe(mieszczące się w obrębie tygodnia)
Termin przewozu W ZTM Warszawa opłaty są zróżnicowane w zależności od pory przewozu(dla biletów jednorazowych). Można wyróżnić 3 przedziały czasowe(mieszczące się w obrębie tygodnia)

8 Termin przewozu od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 14; cena przewozu niższa okres nocny; cena biletu wyższa pozostałe okresy

9 Skala zróżnicowania cen ze względu na termin przewozu*
* Dla biletu normalnego

10 Na cenę biletu jednorazowego wpływają 3 determinanty:
Bilety jednorazowe Na cenę biletu jednorazowego wpływają 3 determinanty: Odległość przewozu, Cechy ogólne klienta, Termin przewozu

11 Taryfa biletów jednorazowych

12 Skala zakupu usług Możemy wyróżnić 21 rodzajów biletów, uprawniające do nieograniczonej liczby przejazdów dowolnymi liniami, przez określoną ilość czasu. Im dłuższy jest to czas, tym opłata jest większa.

13 Podział biletów okresowych

14 Bilety okresowe miejskie
60-minutowe 90-minutowe 120-minutowe Dobowe 3-dniowe Tygodniowe 30-dniowe 90-dniowe

15 Wpływ długości okresu na cenę biletu*
*dla biletu normalnego

16 Bilety okresowe sieciowe
90-minutowe 120-minutowe Dobowe 3-dniowe Tygodniowe 30-dniowe 90-dniowe

17 Wpływ długości okresu na cenę biletu*
*dla biletu normalnego

18 Bilety okresowe Na cenę biletów okresowych wpływają 4 determinanty:
Długość okresu, Cechy ogólne klienta, Ilość stref objętych danym biletem, Rodzaj biletu (imienny czy na okaziciela)

19 Taryfa dla biletów okresowych

20 Są 2 typy tego biletu: bilet sieciowy i miejski.
Skala zakupu usług W ofercie ZTM Warszawa znajduje się również bilet abonamentowy, uprawniający do 10-krotnego przejazdu dowolnymi liniami. Są 2 typy tego biletu: bilet sieciowy i miejski.

21 Przykładowe wzory biletów cz.1

22 Przykładowe wzory biletów cz.2

23 Opłaty dodatkowe Przewóz bagażu i zwierząt jest odpłatny.
Opłacie podlega przewóz: Opłacie bagażowej podlegają: bagaż, przekraczający swoją wielkością sumę wymiarów, przy pomiarze w skrajnych punktach (długość, szerokość, wysokość) 120 cm, plecaki ze stelażem, bez względu na wymiary, rowery, przewożone zwierzęta.

24 Pozostałe opłaty dodatkowe dotyczą:
zapłata za przejazd u kierowcy; anulowanie mandatu; zwrot biletu; opłata za jazdę bez ważnego biletu; opłata za przewóz bagażu/zwierząt bez ważnego biletu opłata za nieuzasadnione zmianę trasy lub zatrzymanie pojazdu

25 Taryfa opłat dodatkowych

26 Strategia cenowa W strategii ZTM Warszawa można dopatrzyć się cech strategii cen niskich. Masowy konsument; Wizerunek taniego dostawcy; Szeroka dystrybucja usług; Brak segmentu elitarnych nabywców, będących w stanie zapłacić wysoką cenę za usługi.


Pobierz ppt "Determinanty cen Odległość przewozu Cechy ogólne klienta"

Podobne prezentacje


Reklamy Google