Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj 213239.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj 213239."— Zapis prezentacji:

1 Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków”
Filip Tadaj

2 Plan prezentacji Definicja modelu „sześciu rynków”,
Przestawienie struktury modelu „sześciu rynków”, Marketing transakcyjny a marketing relacji, Opis każdego z elementów modelu, Przykłady oczekiwań uczestników poszczególnych rynków.

3 Model „sześciu rynków”
Firmy zmieniają sposób postrzegania swoich relacji z otoczeniem, Firmy zaczynają dostrzegać nowe obszary swojej działalności, Jakość, obsługa klienta i marketing są ze sobą nierozerwalnie związane.

4 Struktura modelu „sześciu rynków”

5 Porównanie marketingu transakcji z marketingiem relacji
Marketing transakcji Marketing relacji Koncentracja na pojedynczej sprzedaży Koncentracja na utrzymaniu klienta Cechy produktu są najważniejsze Korzyści z zakupów produktu są najważniejsze Krótkookresowa skala działania Długookresowa skala działania Obsługa klienta niezbyt ważna Obsługa klienta bardzo ważna Ograniczone przywiązanie klienta do firmy Duże przywiązanie klienta do firmy Umiarkowany kontakt z klientem Stały kontakt z klientami O jakości dba dział produkcji O jakości dbają wszyscy

6 Rynek klientów Główny obszar działań marketingowych,
Zmiana marketingu transakcyjnego na marketing relacji, Budowa trwałych kontaktów z klientami, Przesuwanie klientów na wyższe szczeble drabiny lojalności.

7 Drabina lojalności klienta
Partner Rzecznik Akcent na tworzenie i wzbogacenie więzi Stronnik Klient Nabywca Akcent na pozyskanie nowych klientów Reflektant

8 Rynki pośredników Marketing prowadzony przez samych klientów,
Eksponuje znaczenie drabiny lojalności, Najskuteczniejsza forma marketingu, Plany poprawy relacji z pośrednikami, Rekomendacje partnerów i rzeczników.

9 Rynek Dostawców Szansa na lepszą przyszłość,
Długoterminowa współpraca z dostawcami, Partnerskie powiązania, Niskie koszy. Dbałość o jakość, Zanik poglądu, że dostawca jest przeciwnikiem firmy,

10 Rynek potencjalnych pracowników firmy
Najważniejszy zasób firmy – wykształcony pracownik, Ograniczone zasoby, Opracowanie skutecznych ofert pracy.

11 Rynek wpływowych instytucji
Instytucje mają mniejszy lub większy wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, Osoby i instytucje związane z działalności finansową, Współpraca pozwala na rozwój przedsiębiorstwa oraz poczucie bezpieczeństwa.

12 Rynki wewnętrzne Każdy pracownik i każdy dział firmy są jednocześnie wewnętrznymi klientami i wewnętrznymi dostawcami, System motywacji pracowników, Personel pracuje zgodnie z strategia i misją firmy, Silne związanie z przedsiębiorstwem. Jak najlepsze reprezentowanie firmy,

13 Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku
Klienci Wysoka jakość obsługi Zaufanie Umiarkowane ceny Dostawcy Jasno sformułowane potrzeby Partnerstwo Duże zamówienia

14 Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku cd.
Pośrednicy rekomendujący produkt firmy Solidność Wywiązywanie się z obowiązków Wzajemność Instytucje wpływowe Akcjonariusze (zysk, przestrzeganie prawa, dobra opinia) Rząd i instytucje kontroli (ocena zdolności kredytowej, solidność)

15 Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku cd.
Pracownicy (potencjalni) Liczba miejsc pracy Pierwsze wrażenie Uprzejme traktowanie Personel firmy Dowody uznania System nagród Bezpieczeństwo

16 Dziękuję za uwagę Filip Tadaj


Pobierz ppt "Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj 213239."

Podobne prezentacje


Reklamy Google