Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJeronim Duniec Został zmieniony 9 lat temu
1
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna Starczewska, pedagog, etyk, założycielka Bednarskiej – pierwszego liceum społecznego w Warszawie
2
WSPÓŁPRACA
3
„Jeśli przegrałeś, to także wygrałeś; wygrałeś radość przeciwnika i własny szacunek dla niego” Bohdan Tomaszewski
4
Jak? Pedagogika dialogu „Nie jest wychowanek jak dziecko, które kiedyś będzie człowiekiem, ale jak człowiek, który jeszcze jest dzieckiem” Janusz Korczak
5
rezygnuje z roli opartej na : administrowaniu (manipulacja) trenowaniu przymuszaniu( tresura ) moralizowaniu uprzedmiotawianiu Nauczyciel
8
Nauczyciel rezygnuje na rzecz: znalezienia wspólnej płaszczyzny porozumienia z wychowankiem (człowieczeństwo – źródło bezw. szacunku) autentyczności (neurodydaktyka) współpracy (interakcja) rozumienia,akceptacji (zamiast osądzania): -złożonej i niepowtarzalnej osobowości
9
- jego zależności od warunków, których żyje uczeń ( egzystencja ); towarzyszenia, które polega na: - uważnym słuchaniu ( zamiast mówieniu ); - dzieleniu się doświadczeniem( zamiast pouczaniu ); - motywowaniu ( słabe i mocne strony ); - stawaniu wyzwań ( nauka podejmowania decyzji ); - dystansie do sukcesu lub porażki ucznia; - braniu odpowiedzialności za relację;
10
Co? Innowacje pedagogiczne 1)Wychowawczo-rozwojowe „Tutor – wychowawca w szkole” (60 uczniów, 26 tutorów) „Pasje zawodowe – program realizowany z wykorzystaniem tutoringu rówieśniczego” (50 uczniów ZSUiP i 50 uczniów gimnazjów)
11
2. Dydaktyczne Wizaż i kreowanie wizerunku (30 uczniów ZSUiP) Design i catering ( 30 uczniów ZSUiP) Certyfikat dodatkowych umiejętności zawodowych – gastronomicznych i kosmetyczno-fryzjerskich
12
3.Zespół Psychologów i Pedagogów Gimnazjów i Szkół Ponadgimnazjalnych: - od 10 lat – (4 spotkania w roku); - współpraca bez rywalizacji; - dzielenie się doświadczeniem; - udzielanie wsparcia. 4. Szkoły Aktywne w Społeczności.
13
Z kim? 1) Fundacja Kolegium Tutorów we Wrocławiu 2) Instytut Tutoringu Szkolnego we Wrocławiu 3) Stowarzyszenie „Wychowanie i Edukacja” w Płocku PARTNERZY szkolenia i opieka merytoryczna w trakcie realizacji innowacji pedagogicznej
14
Dlaczego? w szkole zawodowej Należy odbudować relację więzi MISTRZ – UCZEŃ zaufanie dialog
15
Oczekiwany proces zmian 1.Uczniowie, nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi zwiększenie poczucia komfortu psychicznego w szkole
16
2.Uczeń: - samodzielny; - odpowiedzialny za proces własnej; edukacji; - z wysokim poczuciem własnej wartości; - wrażliwy i życzliwy dla innych ludzi; - potrafi pracować w zespole;
17
3.Nauczyciel: - rezygnuje z autorytetu „nadanego”; - staje się mistrzem w zawodzie i nauczycielem życia; -uczy tak, jakby nie uczył(neurony lustrzane).
18
4.U rodziców: - zwiększenie zaufania do nauczycieli i szkoły, - zwiększenie umiejętności pedagogicznych.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.