Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJagoda Sabat Został zmieniony 9 lat temu
1
Krystian Hoczkiewicz
2
Oraz inkubatory przedsiębiorczości
3
Jednostka gospodarcza, potocznie nazywana firmą, wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie, która prowadzi działalność gospodarczą. Ma ona, najczęściej, na celu osiągnięcie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów.
4
Osoba prowadząca działalność gospodarczą we własnym imieniu.
6
1. Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) 2. Polska Konfederacja Prawodawców Prywatnych (PKPP) 3. Business Centre Club (BCC) Ponadto: 1. Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD) 2. Związek Rzemiosła Polskiego (ZRP)
7
Jest największą organizacją biznesu w Polsce. Powstała w 1990r. Łączy ponad 140 mniejszych organizacji biznesu. Skupia ponad 300.000 firm.
8
Organizacja szkoleń i konferencji mających na celu wdrożenie etycznych standardów, które wpływają na wrażliwość konsumenta. Nagradzanie „najwrażliwszych społecznie” firm w programie „Przedsiębiorstwo Fair-Play”. Skuteczne umocnienie pozycji przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej. Poprawa wizerunku Polski na świecie.
9
Skupia ponad 3000 firm. Skutecznie zabiega o lepsze prawo dla polskich przedsiębiorców. Monitoruje bariery dla przedsiębiorczości i przygotowuje własną ekspertyzę makroekonomiczną. Jest członkiem UNICE.
10
Inicjowanie nowelizacji aktów prawnych w dziedzinie podatków, pracy oraz prawa handlowego w Sejmie i w Rządzie. Negocjowanie ze związkami zawodowymi. Negowanie niekonstytucyjnych przepisów w Trybunale konstytucyjnym. Wpływanie na prawo za pośrednictwem Komisji Europejskiej, tak aby było ono korzystne dla biznesu, za sprawą UNICE. Organizowanie spotkań z kluczowymi przedstawicielami sceny politycznej. Współpraca z mediami i prasą.
11
Założony w 1991r. Łączy międzynarodowe korporacje, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, polskich monopolistów oraz polskie koncerny. Skupia ponad 200 zagranicznych firm.
12
Rozciągnięcie zasięgu terytorialnego na całą Polskę (249 miast). Koncentrowanie się na działaniach lobbingowych, mających na celu rozwój polskiej infrastruktury gospodarczej. Angażowanie środowisk przedsiębiorców z danego regionu w celu rozwiązywania lokalnych problemów.
13
Instytucje, których celem jest wspieranie przedsiębiorczości.
14
Podział na sektory grupy docelowej: Początkujący przedsiębiorcy (rozpoczynający lub zamierzający rozpocząć działalność). Młodzież i studenci (akademickie inkubatory przedsiębiorczości). Samorządy lub organizacje pozarządowe (inkubatory społecznej przedsiębiorczości).
15
Są tworzone w pobliżu szkół wyższych. Oferują wsparcie w działaniach rynkowych. Umożliwienie beneficjentom prowadzenie działalności gospodarczej z poziomu AIP.
16
Prowadzenie księgowości. Nieformalne rejestrowanie firmy, za sprawą udostępnienia przez AIP NIP-u, REGON-u oraz wpisu do KRS-u. Ominięcie opłaty składek ZUS. Zapewnienie szkolenia, doradztwa oraz porad prawnych.
17
Zapewnienie biura oraz wyposażenia. Nadanie szansy poprowadzenia działalności gospodarczej w perfekcyjnych warunkach. Uczestnictwo w biznesowej społeczności!
18
Jakość i rodzaj biura jest uzależniona od inkubatora i może się różnić w niektórych regionach. Działalność jest w pełni darmowa i niezależna od innych instytucji i osobowości prawnych jedynie przez 24 miesiące.
20
Oferują wsparcie doradcze, szkoleniowe i infrastrukturalne: Osobom fizycznym. Osobom fizycznym, dopiero zainteresowanym założeniem działalności. Instytucjom rynku pracy.
21
Zespół nieruchomości, infrastruktury technicznej i inkubatorów technologicznych skupionych w celu przepływu wiedzy i technologii pomiędzy jednostkami naukowymi oraz przedsiębiorcami. Jest to mniejszy odpowiednik globalistycznych technopolii.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.