Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKunegunda Zaporowski Został zmieniony 9 lat temu
1
Technologia odpowiada człowiekowi w w w. w i n u e l. c o m. p l
2
Technologia odpowiada człowiekowi w w w. w i n u e l. c o m. p l
3
Strategia Technologie Powodzenie biznesu Maciej Hazy, WINUEL SA Kongres Nowego Przemysłu Warszawa, 31 maja - 1 czerwca 2004
4
w w w. w i n u e l. c o m. p l 4 Wpływaj na swoją przyszłość Potrzebne jest złamanie dotychczasowej perspektywy planowania i wydłużenie tego horyzontu, poprzez budowę czytelnych dla rynku strategii oraz ich umiejętne dopasowywanie do zmieniającego się otoczenia. Strategia przestanie być planem przejścia ze stanu początkowego (dziś) do stanu końcowego (za kilka lat). Strategią będzie efektywne funkcjonowanie w stałej zmianie i wręcz autokreowanie zmian.
5
w w w. w i n u e l. c o m. p l 5 Nowe uwarunkowania = nowe IT Jedynym niezmiennym elementem działalności są ciągłe zmiany Proces „działalność przedsiębiorstwa” składa się z wielu procesów podstawowych („core” biznesów) Suma efektów ekonomicznych „core” biznesów powinna być dodatnia Systemy IT powinny zapewnić kontrolę poszczególnych obszarów działalności, ale także umożliwić spojrzenie „z lotu ptaka” Dostawcy IT muszą oferować rozwiązania jednocześnie specjalizowane i uniwersalne
6
w w w. w i n u e l. c o m. p l 6 Nowa strategia = nowa strategia Strategia zmiany = elastyczność rozwiązań ► Rozwiązania muszą mieć możliwość szybkiej adaptacji do nowych wymagań użytkowników Wzrost skali = integralność rozwiązań ► Rozwiązania muszą zapewnić dostęp do danych w odpowiednim czasie i miejscu bez znaczenia gdzie te dane się znajdują Orientacja procesowa = otwartość rozwiązań ► Rozwiązania muszą zapewnić przepływ aktualnych danych w ramach procesów, a nie komórek organizacyjnych
7
w w w. w i n u e l. c o m. p l 7 Strategia 3Z= nowe technologie Zrozumienie przyszłości - strategia zmiany wymaga stosowania otwartych i sprawdzonych technologii, które zapewnią elastyczność, integralność i otwartość rozwiązań. Zniszczenie historii – niektóre rozwiązania technologiczne tracą rację bytu w rzeczywistości „otwartości komunikacyjnej” Zwarcie szeregów – koalicjanci, którzy rozumieją strategię zmiany, będą działać tak samo, co pozwoli klientom wyposażyć się w rozwiązania wspierające zmiany
8
w w w. w i n u e l. c o m. p l 8 Elastyczność Modułowa budowa rozwiązań IT zapewnia szybkie dopasowanie do nowych potrzeb użytkownika ► Przykład: System eSPiM w zależności od zakresu i skali prowadzonej działalności umożliwia Zbieranie danych pomiarowych dotyczących jednego lub wielu mediów, Rozliczanie ilościowe i wartościowe zarówno dla producentów energii, odbiorców, jak i spółek dystrybucyjnych w aspekcie handlowym i technicznym, Obsługę danych pomiarowych, a także bieżące monitorowanie przepływów energii, mocy.
9
w w w. w i n u e l. c o m. p l 9 Elastyczność Modułowa budowa rozwiązań IT zapewnia szybkie dopasowanie do nowych potrzeb użytkownika ► Przykład: System PLANKTON w zależności od zakresu i skali prowadzonej działalności w zakresie handlu energią może być rozbudowywany od prostego rozwiązania umożliwiającego prognozowanie zużycia energii metodą ekspercką i wygenerowanie grafiku dla swojego operatora w xls do systemu umożliwiającego zaawansowane prognozowanie w sieciach neuronowych, optymalizację wielu kontraktów i prowadzenie aktywnej wymiany informacji z partnerami handlowymi do „ostatniej chwili” poprzez platformę internetową, od rozwiązania dla pojedynczego odbiorcy energii do wspomagania wieloośrodkowych grup skonsolidowanych lub koncernów (np. KGHM).
10
w w w. w i n u e l. c o m. p l 10 System IM iGW Dane meteorologiczne Zgłoszenie zakupu/ sprzedaży Zgłoszenie umów sprzedaży Definiowanie obiektów prognozowania Definiowanie horyzontów prognozowania Opracowane metodologie prognostyczne dla indywidualnych potrzeb Prognoza zapotrzebowania Obsługa KD, GE, RB Jądro optymalizacyjne Obsługa portfela kontraktów eSPIM 3.0 Obsługa ZUP Rozliczenia grafików i odchyleń JG Dane pomiarowe rozliczeniowe Dane rozliczeniowe Rozliczenia Rozliczenia obiektów rynku lokalnego RD, RH, RHK Zgłoszenie Umów Sprzedaży Energii Dane handlowe IZUP, OZUP, BZUP, PZZUPPZUP, PUP PLANKTON Dane pomiarowe ( historyczne ) On-line dane Oferty zakupu/ sprzedaż e.e Akwizycja eSPiM 3.0 Kontrola danych i wyliczeń Monit. mocy 1min Monit. Planów Raport Dyspozytorski Raport OHT Bilanse i rozliczenia ilościowe (raporty) Dane pomiarowe ( aktualizacja ) Interfejs GE IInternetowa Platforma Handlu Energią WIRE/CT Definiowanie składowych zapotrzebowania Dane pomiarowe e.e. off-line profile obciążenia Systemy zewnętrzne Partnerów Zagranicznych Dane pomiarowe e.e. off-line profile obciążenia Systemy zewnętrzne Partnerów krajowych Dane pomiarowe e.e. off-line profile obciążenia Systemy terminalowe Dane pomiarowe e.e. on-line 15min, 1 min Układy pomiarowe Dane pomiarowe e.e. on-line 15min, 1min Systemy zewnętrzne np.. SCADA Internet, FTPPliki, HDDBaza danychProtokół danych urządzeń Dane pomiarowe e.e. off-line profile obciążenia Układy pomiarowe Protokół danych urządzeń WIRE/UR
11
w w w. w i n u e l. c o m. p l 11 Integralność Stosowanie światowych standardów (Oracle, IBM, SAP) gwarantuje ciągłość rozwoju platformy, ale co ważniejsze - zapewnia unifikację dostępu do wszystkich niezbędnych informacji ► Przykłady: Zastosowanie technologii SAP EP zapewnia użytkownikom dostęp do dowolnej aplikacji (nie tylko z pakietu R/3), z której potrzebne są dane do pracy poprzez tzw. portlety. Wykorzystanie IBM WebSphere MQ pozwala na działanie rynku energii poprzez wymianę uniwersalnych dokumentów w formacie xml pomiędzy dowolnymi aplikacjami klasy WIRE/SOWE
12
w w w. w i n u e l. c o m. p l 12 Integralność Stosowanie światowych standardów (Oracle, IBM, SAP) gwarantuje ciągłość rozwoju platformy, ale co ważniejsze zapewnia unifikacje dostępu do wszystkich niezbędnych informacji ► Przykłady: Zastosowanie technologii hurtowni danych w powiązaniu z technologią portalową umożliwia stworzenie „kokpitów menedżerskich” na których możliwa jest prezentacja wskaźników ekonomicznych kluczowych dla działalności przedsiębiorstwa, zarówno w aspekcie poszczególnych „core” biznesów, jak i ich wpływu na całość efektywności ekonomicznej
13
w w w. w i n u e l. c o m. p l 13 Otwartość Budowa modułowa i integralność komponentów zapewniają nieskrępowany przepływ informacji w ramach procesów ► Przykład TAM (Total Asset Management) – rozwiązanie umożliwiające pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa, łączące w sobie informacje z systemów pomiarowych WINUEL SA, majątku trwałego w ramach pakietu SAP ISU, lokalizacji geograficznej obiektów w systemie G.EN firmy Rector i systemu SCADA firmy AREVA.
14
w w w. w i n u e l. c o m. p l 14 Otwartość = komunikacja Informacja jest użyteczna tylko wtedy, gdy jest dostępna. Rozwój technologii komunikacyjnych pozwala na permanentny dostęp do informacji ► Przykład: szerokie zastosowanie technologii GPRS w rozwiązaniach firmy WINUEL z jednej strony umożliwia zbieranie wszystkich danych z dowolnego miejsca w kraju, z drugiej strony - w żaden sposób nie wiąże analityków i menedżerów z ich biurkiem
15
w w w. w i n u e l. c o m. p l 15 Powodzenie biznesu Dopasowanie strategii rozwoju rozwiązań IT do strategii zmiany przedsiębiorstwa zapewni powodzenie prowadzonego biznesu (obustronne) Technologie zgodne z tą strategią przestaną wiązać użytkownika z ich dostawcą „do grobowej deski” Ten pociąg już odjechał – jeszcze można do niego wskoczyć.
16
w w w. w i n u e l. c o m. p l 16 Dalszy ciąg … Zapraszam na konferencję INFOENERGETYKA 2004 organizowaną przez WINUEL SA pod patronatem Nowego Przemysłu oraz towarzyszący jej bal z okazji rozpoczęcia drugiego 20-lecia WINUEL SA Wrocław, 17-18 czerwca 2004. Hotel Dorint. Informacje: www.winuel.com.plwww.winuel.com.pl
17
Technologia odpowiada człowiekowi w w w. w i n u e l. c o m. p l
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.