Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEwa Kmita Został zmieniony 9 lat temu
1
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego
2
Niweluje wady systemu edukacji Umożliwia przekwalifikowanie się/aktualizację kwalifikacji Dostarcza informacje o rynku pracy Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych na poziomie lokalnym, regionalnym i centralnym System prognostyczno-informacyjny – prognoza liczby pracujących w przekrojach zawodów sektorów gosp. i województw www.prognozowaniezatrudnienia.pl. www.prognozowaniezatrudnienia.pl Pogłębione badania regionalnych Obserwatoriów Rynku Pracy Niweluje wady systemu edukacji Umożliwia przekwalifikowanie się/aktualizację kwalifikacji Dostarcza informacje o rynku pracy Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych na poziomie lokalnym, regionalnym i centralnym System prognostyczno-informacyjny – prognoza liczby pracujących w przekrojach zawodów sektorów gosp. i województw www.prognozowaniezatrudnienia.pl. www.prognozowaniezatrudnienia.pl Pogłębione badania regionalnych Obserwatoriów Rynku Pracy Polityka Rynku Pracy 2
3
Wojewódzkie rady rynku pracy składają wnioski i wydają opinie w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, szkolenia zawodowego (Art. 22 ust.5 pkt 5 ww. ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy) Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, ustala zawody w których kształci szkoła, po zasięgnięciu opinii powiatowej i wojewódzkiej rady zatrudnienia co do zgodności z potrzebami rynku pracy (Art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty) Wojewódzkie rady rynku pracy składają wnioski i wydają opinie w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, szkolenia zawodowego (Art. 22 ust.5 pkt 5 ww. ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy) Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, ustala zawody w których kształci szkoła, po zasięgnięciu opinii powiatowej i wojewódzkiej rady zatrudnienia co do zgodności z potrzebami rynku pracy (Art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty) Kształtowanie polityki edukacyjnej – rola partnerów społecznych 3
4
Fundusz Pracy dla edukacji 4 Szkolenia Staże Przygotowanie zawodowe dorosłych Stypendium na kontynuowanie nauki Finansowanie kosztów studiów podyplomowych Finansowanie kosztów egzaminów i uzyskania licencji Wsparcie osób bezrobotnych ze środków Funduszu Pracy Krajowy Fundusz Szkoleniowy Środki dla pracodawców inwestujących w kompetencje pracowników - 179 mln zł w 2015 r. na: określenie potrzeb szkoleniowych Kursy, studia podyplomowe, egzaminy badania lekarskie i psychologiczne ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków Środki dla pracodawców inwestujących w kompetencje pracowników - 179 mln zł w 2015 r. na: określenie potrzeb szkoleniowych Kursy, studia podyplomowe, egzaminy badania lekarskie i psychologiczne ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków
5
Fundusz Pracy dla edukacji 5 Wsparcie kształcenia młodocianych ze środków Funduszu Pracy 225 mln zł w 2013 r. 130 tys. młodocianych pracowników 40 tys. pracodawców 254 mln zł w 2013 r. fakultatywna refundacja pracodawcom wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne młodocianych pracowników premia dla pracodawcy za wykształcenie młodocianego
6
Inicjatywa na rzecz szkolnictwa zawodowego Ministerstwo Edukacji Narodowej Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Ministerstwo Gospodarki SZKOLNICTWO ZAWODOWE Nowoczesne Dostosowane do potrzeb rynku pracy Atrakcyjne dla uczniów Otwarte na pracodawców SZKOLNICTWO ZAWODOWE Nowoczesne Dostosowane do potrzeb rynku pracy Atrakcyjne dla uczniów Otwarte na pracodawców 6
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.