Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz"— Zapis prezentacji:

1 WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Alicja Suchorab

2 Spis treści Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

3 prawo do bycia szanowanym prawo do posiadania własnych tajemnic
Wprowadzenie Janusz Korczak był jednym z pierwszych, którzy zatroszczyli się o podstawowe prawa dziecka. Do tych praw zaliczał: prawo do miłości prawo do bycia szanowanym prawo do posiadania własnych tajemnic prawo do samostanowienia do własności prawo do rozwoju prawo do zabawy prawo do pracy prawo do sprawiedliwości Postawa Starego Doktora, jego pasja i życie są godne podziwu. Ale czy na pewno postać ta może być inspiracją i natchnieniem dla młodzieży – dla Was? Co tak naprawdę wiecie o Januszu Korczaku? .

4 Zadania Projekt nad którym pracujecie ma być próbą odpowiedzi na te pytania. Efekty waszych zadań będą dotyczyły życia i twórczości Janusza Korczaka, a będzie to: Prezentacja multimedialna Album Konkurs wiedzy Inscenizacja fragmentu twórczości Ułożenie i zaprezentowanie piosenki Mapa szkół im. Korczaka

5 ORGANIZACJA PRACY CZAS REALIZACJI
Proces ORGANIZACJA PRACY Będziecie pracować w pięciu grupach. Każda grupa będzie miała inne zadanie Na początku ustalcie zakres działań i podzielcie się rolami. W swojej drużynie wybierzcie lidera, który będzie kontaktował się z nauczycielem osobiście lub em CZAS REALIZACJI Każda grupa ma na wykonanie zadań 3 tygodnie

6 Na okres projektu stajecie się UCZNIAMI KORCZAKA
Proces c.d. Na okres projektu stajecie się UCZNIAMI KORCZAKA I. grupa KORCZAKO- INTERNAUCI II. grupa KORCZAKO- KRONIKARZE III. grupa KORCZAKO- ANKIETERZY IV. grupa KORCZAKO- AKTORZY V. grupa KORCZAKO- PIOSENKARZE VI. KORCZAKO- GPS

7 Grupa I. KORCZAKO – INTERNAUCI
Proces c.d. Grupa I KORCZAKO – INTERNAUCI Wykonajcie prezentacje multimedialną o życiu, postawie i twórczości Janusza Korczaka opierając się o zasoby internetowe Prezentacja w Power Point powinna zawierać slajdów Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem googlarza – szuka informacji w internecie grafika – dba o estetykę i poprawność prezentacji prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji multimedialnej nie może przekraczać 10 minut. .

8 Proces c.d. Grupa II. KORCZAKO – KRONIKARZE
Waszym zadaniem będzie wykonanie albumu o Janusz Korczaku. Praca powinna zawierać informacje biograficzne, fotografie, cytaty z twórczości pedagoga i lekarza. Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem googlarza – szuka informacji , materiałów w internecie, publikacjach grafika – dba o estetykę i poprawność albumu prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji albumu nie może przekraczać 10 minut.

9 Proces c.d. Grupa III KORCZAKO – ANKIETERZY Waszym zadaniem będzie przygotowanie konkursu wiedzy o Janusz Korczaku. Praca powinna zawierać pytania, zagadki, rebusy dotyczące życia, działalności pedagogicznej i literackiej naszego patrona . Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem googlarza – szuka informacji , materiałów w internecie, publikacjach grafika – dba o estetykę i poprawność konkursu prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji nie może przekraczać 10 minut.

10 Grupa IV. KORCZAKO - AKTORZY
Proces c.d. Grupa IV KORCZAKO - AKTORZY Projekt waszego zespołu zakłada przygotowanie fragmentu przedstawienia dotyczącego życia lub twórczości Korczaka Wasza grupa liczy uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem reżyser – wybiera scenariusz, przydziela role aktorom kostiumolog – dba o kostiumy i scenografię aktorzy- wystawiają przedstawienie UWAGA Czas waszej prezentacji przedstawienia nie może przekraczać 10 minut.

11 Grupa V. KORCZAKO - PIOSENKARZE
Proces c.d. Grupa V KORCZAKO - PIOSENKARZE Zespół ma za zadanie napisanie słów i muzyki do piosenki o Januszu Korczaku oraz zaprezentowanie swojej tworczości Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem, dba o estetykę prezentacji muzyka – pisze muzykę, wykonuje ją tekściarza – pisze tekst piosenkarza- śpiewa piosenkę UWAGA Czas waszej prezentacji przedstawienia nie może przekraczać 10 minut.

12 Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;.
Proces Grupa VI KORCZAKO - GPS-owcy Wasza drużyna ma za zadanie odnalezienie polskich szkół imienia Janusza Korczakua oraz naniesienie wyników waszych poszukiwań na mapę. Efektem waszej pracy będzie tablica przedstawiająca mapę Polski z oznaczonymi szkołami. Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem, dba o estetykę prezentacji detektywów GPS – poszukują szkół grafików- projektują i wykonują mapę. UWAGA Czas waszej prezentacji nie może przekraczać 10 minut.

13 Źródła Janusz Korczak – Wikipedia, wolna encyklopedia pl.wikipedia.org/wiki/Janusz_Korczak Janusz Korczak. - Sciaga.pl › Liceum › Biografie Janusz Korczak - YouTube Janusz Korczak – Wikicytaty pl.wikiquote.org/wiki/Janusz_Korczak Król Maciuś Pierwszy – Wikipedia, wolna encyklopedia pl.wikipedia.org/wiki/Król_Maciuś_Pierwszy

14 Ewaluacja CO WPŁYWA NA OCENĘ Poprawność merytoryczna pracy
Estetyka i jakość pracy Sposób zaprezentowania na forum Współpraca całej grupy OCENA wg skali tabeli ewaluacyjnej

15 dlaczego Janusz Korczak nazywany jest przyjacielem dzieci.
Konkluzja Janusz Korczak jak postać z jego bajki -Król Maciuś I przyznawał dzieciom prawo do wypowiadania się we własnym imieniu, ale jednocześnie uczył je odpowiedzialności, samodzielności, tolerancji i partnerstwa. Mam nadzieję, że projekt ten pobudził waszą wyobraźnię i zachęcił do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytanie- dlaczego Janusz Korczak nazywany jest przyjacielem dzieci.

16 Poradnik dla nauczyciela
WebQuest może być wykorzystany jako projekt gimnazjalny, sposób realizacji dnia patrona, Dnia Korczaka, Może być także ciekawą lekcją wychowawczą, języka polskiego czy zajęć artystycznych W zależności od poziomu wymagań może zostać zrealizowany w szkole podstawowej, gimnazjum, czy średniej. POWODZENIA !


Pobierz ppt "WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz"

Podobne prezentacje


Reklamy Google