Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFrydryk Wasiak Został zmieniony 10 lat temu
1
Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów
2
Celem projektu „Równy start w przyszłość” jest stworzenie warunków do lepszego rozwoju i wyrównania szans edukacyjnych dla dziewcząt i chłopców uczących się w Szkole Podstawowej w Chodowie i Gimnazjum w Chodowie, należących do grupy uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji i pochodzących z terenów wiejskich, z rodzin o dochodach poniżej minimum socjalnego, rodzin zagrożonych patologiami, niepełnosprawnych, z problemami w nauce oraz posiadających dobre wyniki w nauce, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania. Cel projektu
3
Pierwsze spotkanie organizacyjne
4
1.Zajęciach wyrównujących szanse edukacyjne: zajęcia terapii pedagogicznej 2.Zajęciach wyrównujących z matematyki z wykorzystaniem nowych ICT do prowadzenia zajęć 3.Zajęciach artystycznych koła plastycznego kola teatralnego koło tanecznego 4.Zajęciach koła informatycznego 5.Zajęciach sportowo- rekreacyjnych z siatkówki z bilardu wyjazdach na basen – nauka i doskonalenie pływania Projekt obejmuje wsparciem poprzez uczestnictwo w programie wyrównywania dysproporcji edukacyjnych poprzez udział w:
5
W ramach projektu unijnego prowadzone są dla uczniów klas młodszych zajęcia z terapii pedagogicznej. Zajęcia te skierowane są przede wszystkim do uczniów z trudnościami w nauce, które związane są z: zaburzeniami manualno-graficznymi opóźnieniami i zaburzeniami percepcji wzrokowej, słuchowej zaburzeniami procesu lateralizacji deficytami pamięci opóźnieniami i zaburzeniami mowy zaburzeniami procesów emocjonalno – motywacyjnych Zajęcia terapii pedagogicznej
6
Prowadzona terapia pedagogiczna na celu wspieranie uczniów z trudnościami w nauce, danie im możliwości odreagowania napięć, aktywizowanie dzieci zahamowanych, uczenie radzenia sobie w sytuacjach trudnych, dostosowywania się do przyjętych norm. Podczas zajęć, które odbywają się w dwóch grupach 8 osobowych stosowane są metody wspierające, stymulujące, aktywizujące i usprawniające ucznia.
8
Podczas zabaw
9
Zajęcia skierowane są do uczniów mających trudności w nauce matematyki. Program obejmuje: rozwiązywanie zadań, poznawanie miar, struktur, pojęć i terminów matematycznych; prezentacje danych matematycznych; zastosowanie matematyki w życiu codziennym. Celem zajęć jest wyrównanie braków edukacyjnych oraz kształtowanie kompetencji matematycznych w tym umiejętności logicznego i matematycznego myślenia. Zajęciach wyrównujące z matematyki z wykorzystaniem nowych ICT
11
Zajęcia skierowane są do uczniów, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania artystyczne. Program obejmuje zajęcia teoretyczne z zakresu dziedzictwa kulturowego oraz praktyczne kształcenie i rozwijające zmysł estetyki i tworzenia, kreatywność i indywidualne uzdolnienia. Celem jest zwiększenie kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozbudzenie wrażliwości na piękno otaczającej sztuki. Zajęcia artystyczne – koło plastyczne, teatralne i taneczne
12
Zajęcia koła teatralnego służą rozwijaniu zdolności i zainteresowań aktorskich uczniów. Odbywają się w dwóch 8-osobowych grupach wiekowych. Celem głównym koła jest wszechstronne wzbogacenie osobowości ucznia i wyzwalanie jego twórczej aktywności. „ Zabawa w teatr” daje możliwość zbliżenia uczniów do szeroko rozumianej kultury, bezpośredniego działania, wczuwania się w określone postaci i sytuacje, przygotowuje wychowanków do lepszego, pełniejszego budowania własnego życia. Pozwala także uczniom pokonywać własną nieśmiałość oraz wzmacnia wiarę we własne możliwości i umiejętności. Zajęcia koła plastycznego
15
Zajęcia koła teatralnego służą rozwijaniu zdolności i zainteresowań aktorskich uczniów. Odbywają się w dwóch 8-osobowych grupach wiekowych. Celem głównym koła jest wszechstronne wzbogacenie osobowości ucznia i wyzwalanie jego twórczej aktywności. „ Zabawa w teatr” daje możliwość zbliżenia uczniów do szeroko rozumianej kultury, bezpośredniego działania, wczuwania się w określone postaci i sytuacje, przygotowuje wychowanków do lepszego, pełniejszego budowania własnego życia. Pozwala także uczniom pokonywać własną nieśmiałość oraz wzmacnia wiarę we własne możliwości i umiejętności. Zajęcia koła teatralnego „Elfik”
18
Program koła tanecznego uwzględnia potrzeby rozwojowe dzieci w tym wieku, jak i zainteresowania grup tańczących. CELE OGÓLNE Wspomaganie harmonijnego rozwoju fizycznego. Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu. Poznawanie tańców integracyjnych, regionalnych, narodowych, towarzyskich. Rozwijanie wrażliwości artystycznej i wyobraźni twórczej. Popularyzowanie tańca oraz różnorodnych form tanecznych na uroczystościach szkolnych oraz lokalnych. Wyrabianie harmonijnego współżycia w grupie. Wdrażanie do autoprezentacji i twórczej aktywności na scenie. Zajęcia koła tanecznego „Iskra”
22
Celem koła informatycznego jest stwarzanie uczniom warunków do nabywania umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz posługiwania się technologią informacyjną w różnych dziedzinach życia. Pogłębianie wiedzy informatycznej sprzyja uczniom w ich ogólnym rozwoju, pozwala na rozwijanie zainteresowań, pogłębia wiedzę o świecie, rozwija intelektualnie i umysłowo. Praca z komputerem stwarza wiele okazji do samokontroli i samooceny, a w przypadku pracy zespołowej uczy bezpośredniej współpracy – pobudza do dyskusji i stawia przed koniecznością wypracowania wspólnych rozwiązań, za które ponosi odpowiedzialność. Zajęcia koła informatycznego
25
Celem zajęć jest: propagowanie aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego; zmniejszenie negatywnego wpływu czynników środowiskowych i zdrowotnych; podnoszenie sprawności fizycznej; przygotowanie do udziału w turniejach. Zajęcia sportowo- rekreacyjne - piłka siatkowa i bilard
26
Siatkówka jest jedna z najbardziej popularnych dyscyplin sportu. Wpływa dodatnio na wszechstronny rozwój fizyczny, ma ogromne wartości wychowawcze, wyzwala indywidualna inicjatywę oraz kształci nawyki wspólnego, kolektywnego działania. Celem zajęć jest: kształcenie i doskonalenie harmonijnego rozwoju uczniów, rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej, nabycie umiejętności gry w piłkę siatkowa, inspirowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w zajęciach, hartowanie organizmu ucznia na bodźce fizyczne i psychiczne, poznanie zasad organizacji zawodów sportowych. Piłka siatkowa
28
III miejsce w Memoriale H. Szurgota w piłkę siatkową – Koło 2014
29
Celem programu jest stwarzanie warunków do harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów oraz zachowań prozdrowotnych, poprzez rozwijanie zainteresowań i uzdolnień ruchowych uczniów, popularyzacja gry w bilard, ukazanie aktywnego sposobu spędzania czasu wolnego oraz wychowywanie ich poprzez sport. Bilard
31
V miejsce w Mistrzostwach Polski UKS-ów – Piechcin 2014
32
W ramach projektu uczniowie wyjeżdżają na basen na naukę i doskonalenie pływania. Ze względu na to, iż pływanie przyczynia się w szczególności do usuwania nadmiernych krzywizn kręgosłupa, lepszego wysklepienia klatki piersiowej, zwiększenia jej ruchomości oraz powiększenia pojemności płuc, z zajęć korzystają dzieci z wadami postawy uczęszczające w szkole na gimnastykę korekcyjno- kompensacyjną. Zajęcia na pływalni cieszą się wśród dzieci ogromnym powodzeniem, ponieważ są połączeniem przyjemności, jaką dają zabawy w wodzie z doskonaleniem umiejętności pływania i działaniem terapeutycznym. Nauka i doskonalenie pływania
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.