Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDrugi Krawczuk Został zmieniony 10 lat temu
1
Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim
2
Dnia 12 marca 2012 uczestniczyłyśmy w warsztatach „Szkoła Demokracji”, które odbyły się w Toruniu. Rozwinęłyśmy tam nasze zdolności modaratorskie. Zdobyłyśmy również cenne informacje jak dobrze sformułować temat i jak prawidłowo przygotować się do debaty. Warsztaty te uważamy ze bardzo owocne i bardzo pomocne w przygotowaniu naszej debaty.
3
Aby bardziej rozpropagować naszą debatę i jak najlepiej dotrzeć do naszych rówieśników postanowiłyśmy stworzyć „wydarzenie” na facebooku aby na bieżąco informować zaproszonych ( ponad 1000 osób! ) o przygotowaniach, ważnych datach oraz udostępniać im informacje na temat debaty.
4
Na debatę zaprosiliśmy 30 ekspertów. Zaproszenia rozesłałyśmy wraz z pytaniami przygotowanymi na debatę. Byli to przedstawiciele urzędu gminy, organizacji pozarządowych, uczniowie szkół gminnych, absolwenci lubieńskiego ZPO, poseł Marek Wojtkowski oraz osoby aktywnie społecznie lub związane z SU.
9
31 marca 2012r. odbyła się debata „Szkoła samorządności.” W debacie uczestniczyło ponad 30 osób. Wśród ekspertów pojawiły się takie osoby jak : Dyrekcja szkoły Dyrektor Ośrodka Kultury Komendant posterunku policji Przewodniczący Rady Rodziców Przewodniczący Koła Emerytów Zastępca burmistrza a także przewodniczący SU naszej szkoły, inni uczniowie.
11
Przewodniczący SU przedstawił akty prawne oraz działalność samorządu. Przedstawiłyśmy również prezentację multimedialną, mającą na celu pokazać analizę ankiet przeprowadzonych w szkole oraz przybliżyć nasze wcześniejsze działania.
12
Podczas debaty można było podyskutować w kuluarach.
13
1. Samorząd Uczniowski powinien wprowadzać więcej inicjatyw konsultowanych z cała społecznością szkoły. 2. Możliwe jest utworzenie młodzieżowej rady działającej przy Ośrodku w Lubieniu Kujawskim. 3. Samorząd Uczniowski powinien znaleźć odpowiednie środki szerszego dotarcia do uczniów szkoły m.in. przez portale internetowe, intrygujące plakaty. 4. Istnieją instytucje które chętnie nawiążą współprace z SU. Np.: lokalne stowarzyszenia, koło emerytów i rencistów, ośrodek kultury. 5. Samorząd Uczniowski jest szkoła demokracji. 6. Obywatele naszej gminy są aktywni społecznie. 7. Przedstawiciele SU powinni uczestniczyć w sesjach rady miejskiej. Na koniec debaty moderatorki wysunęły hasło które nawiązało do przebiegu debaty „ Demokracja dla ludzi, Ludzie dla demokracji”.
14
Wyniki są następujące: 1. średnia ocen to 5.0 2.Ankietowanych najbardziej podobało się grono ekspertów, atmosfera i dobranie rodzaju debaty 3.Popraić w debacie można byłoby jedynie większą liczebność publiki. 4. Średnia ocen wyniosła 4.95 5. Pojawiły się uwagi: -debata bardzo mi się podobała -powinno być organizowane więcej takich debat
15
http:// ddwloclawek.pl/pl/14_kultura_i_e dukacja/2577_klaudia_i_ola_chca_sie_d ostac_do_sejmu.html http:// lubien24.pl/art140_szkola_samorz adnosci.html http://www. zpolubien.pl/?dzial=303&ga l=778
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.