Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”"— Zapis prezentacji:

1 AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
Prezentacja do rozdziału 3 poradnika dla nauczycieli

2 POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
Aktywność ruchowa przynosi efekty, gdy: jest systematyczna ćwiczenia wykonywane są przez określony czas i z określoną częstotliwością. Minimalna dawka aktywności ruchowej zalecana dla dzieci i młodzieży to 1 godzina dziennie dowolnego typu ruchu o zwiększonej intensywności

3 POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
Jest to niezbędne minimum dla utrzymania aktualnej wydolności organizmu. Aby rozwijać wydolność organizmu, należy zwiększać czas trwania ćwiczeń.

4 POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
ZAŁĄCZNIK 3 Moja aktywność ruchowa 1 godzina dziennie dowolnego typu ruchu o zwiększonej aktywności * Miesiąc Data Rodzaj aktywności Czas * to niezbędne minimum dla utrzymania swojej wydolności

5 WYDOLNOŚĆ FIZYCZNA zdolność organizmu do ciężkich lub długotrwałych wysiłków fizycznych bez szybko narastającego zmęczenia tolerancja zmęczenia zdolność do szybkiej regeneracji

6 WYDOLNOŚĆ FIZYCZNA Rozwija się średnio do 20. roku życia.
Od 25. roku życia systematycznie obniża się, jeśli nie jest podtrzymywana

7 TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ
Polega na wykonaniu 30 przysiadów w czasie 1 minuty (1 przysiad w 2 sekundy). Pomiaru tętna uczeń dokonuje: a/ przed próbą b/ bezpośrednio po jej zakończeniu c/ po 1,2 i 3 minutach od zakończenia testu. Wyniki pomiarów uczeń zapisuje w „Tabeli tętna”

8 TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ
Tabela tętna Data tętno spoczynkowe tętno po przysiadach tętno po 1 minucie tętno po 2 minutach tętno po 3 minutach

9 TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ

10 TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ
Liczenie tętna powinno być prowadzone za każdym razem przez 15 s, a wynik mnożony przez 4. Ocena uzyskanych wyników Nauczyciel omawia sposób oceny wyniku uzyskanego przez jednego z uczniów (ochotnika). Potem pozostali uczniowie wykonują ocenę samodzielnie.

11 SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA Jest to skuteczność biologicznego działania organizmu. Zależy od: a/ czynników genetycznych b/ czynników środowiskowych c/ stylu życia.

12 TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
W naszym programie do oceny sprawności fizycznej służy INDEKS SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ K. Zuchory - ze względu na jego dostępność. Próby: szybkość, skoczność, siła ramion, gibkość, wytrzymałość, siła mięśni brzucha. Do przeprowadzania testu uczniowie powinni być dobrani w pary – jeden ćwiczy, drugi pomaga licząc lub mierząc.

13 TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
Każda próba powinna być omówiona i zademon-strowana. W próbach wymagających mierzenia czasu, robi to nauczyciel. Wyniki każdej próby uczniowie zapisują na kartach „Jak ocenić swoją sprawność fizyczną?” (załącznik nr 8) Do przeprowadzania testu uczniowie powinni być dobrani w pary – jeden ćwiczy, drugi pomaga licząc lub mierząc. Po zakończeniu prób nauczyciel omawia sposób oceny całego testu.

14 KSZTAŁTOWANIE SYLWETKI
O jakości sylwetki decydują: siła i wytrzymałość mięśni stan odżywienia odpowiednia ilość ruchu i wysiłku fizycznego przyjmowanie prawidłowej pozycji przy pracy w ławce szkolnej, przy odrabianiu pracy domowej

15 KSZTAŁTOWANIE SYLWETKI

16 WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA
PN-ISO 5970:1994 NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA WYSOKOŚĆ PULPITU RÓŻNICA WYSOKOŚCI 220 400 180 I 260 460 200 II 300 520 III 340 580 240 IV 380 640 V 420 700 280 VI 760

17 WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA
PN-90/F-06009:2001 NR ROZMIARU STOŁU I KRZESŁA WYRÓŻNIK ROZMIARU - KOLOR WZROST UCZESTNIKÓW, MM ŚREDNI DLA ZAKRESU WZROSTU BIAŁY 900 od 821 do 980 I POMARAŃCZOWY 1050 od 981 do 1120 II FIOLETOWY 1200 od 1121 do 1270 III ŻÓŁTY 1350 od 1271 do 1420 IV CZERWONY 1500 od 1421 do 1570 V ZIELONY 1650 od 1571 do 1720 VI NIEBIESKI 1800 powyżej 1721

18 WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA
NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA WYSOKOŚĆ PULPITU RÓŻNICA WYSOKOŚCI WZROST DZIECI 220 400 180 od 821 do 980 I 260 460 200 od 981 do 1120 II 300 520 od 1121 do 1270 III 340 580 240 od 1271 do 1420 IV 380 640 od 1421 do 1570 V 420 700 280 od 1571 do 1720 VI 760 powyżej 1721

19 msport.gov.pl Sport Powszechny Dofinansowanie zadań publicznych
GDZIE MOŻNA UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z PROMOWANIEM AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ? msport.gov.pl Sport Powszechny Dofinansowanie zadań publicznych z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w ramach dotacji budżetowej


Pobierz ppt "AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google