Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :"— Zapis prezentacji:

1 NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :
MAJĄ NEGATYWNY OBRAZ SZKOŁY Z WŁASNYCH LAT SZKOLNYCH NIE MAJĄ CZASU NIE UFAJĄ NAUCZYCIELOM, NIE WIERZĄ W ICH POMOC, OBAWIAJĄ SIĘ KONIECZNOŚCI ZMIAN W SWOIM ŻYCIU

2 NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :
UWAŻAJĄ, ŻE SAMI SOBIE PORADZĄ Z PROBLEMAMI SĄ NIEŚMIALI OBAWIAJĄ SIĘ WYRAŻAĆ KRYTYCZNE OPINIE WOBEC SZKOŁY

3 NAJWAŻNIEJSZA PRZYCZYNA NIECHĘCI DO KONTAKTÓW:
WYCHODZĄ PO SPOTKANIACH Z POCZUCIEM WINY, SĄ ZNIECHĘCENI, SMUTNI Z POWODU DOKONANEJ PRZEZ WYCHOWAWCÓW I NAUCZYCIELI KRYTYKI ICH DZIECKA I ICH SAMYCH

4 Najczęstsze przyczyny niechęci wobec wywiadówek wskazywane przez nauczycieli
Brak zainteresowania Brak pomysłów na prowadzenie wywiadówek Roszczeniowa postawa rodziców Niechęć rodziców do współdziałania

5 Obie strony postrzegają wywiadówki negatywnie

6 Co zrobić?

7 NIE KRYTYKUJEMY UCZNIA!

8 CO NIE OZNACZA, ŻE NIE PRZEKAZUJEMY INFORMACJI WSKAZUJĄCYCH NA POTRZEBĘ ZMIAN POPRAWY ITP!

9 ISTOTĄ SPRAWY JEST SPOSÓB KOMUNIKOWANIA SIĘ Z RODZICAMI !!!

10 USTALMY STANDARDY KONTAKTOWANIA SIĘ Z RODZICAMI
WYJAŚNIJMY WPIERW POJMOWANIE STANDARDÓW

11 JAKIE PRZYJĄĆ STANDARDY?
USTALONE SĄ WZAJEMNE OCZEKIWANIA I SĄ ONE RESPEKTOWANE UCZEŃ CZUJE SIĘ W SZKOLE BEZPIECZNIE TREŚĆ I ORGANIZACJA KONTAKTÓW JEST SATYSFAKCJONUJĄ-CA DLA OBU STRON                   

12 USTALONE SĄ WZAJEMNE OCZEKIWANIA I SĄ ONE RESPEKTOWANE
PRZYKŁAD WSKAŹNIKÓW: WSZYSCY WYWIĄZUJEMY SIĘ ZE SWOICH ZADAŃ ZAPISANYCH W KONTRAKCIE SĄ USTALONE MOŻLIWOŚCI KOMUNIKOWANIA SIĘ

13 UCZEŃ CZUJE SIĘ W SZKOLE BEZPIECZNIE
PRZYKŁADOWE WSKAŹNIKI: UCZEŃ MA POCZUCIE SZKOLNEGO SUKCESU NIE MA MIEJSCA KRYTYKOWANIE UCZNIA, TYLKO WSKAZYWANIE OSIĄGNIĘĆ I DALSZYCH WYMAGAŃ,CZYLI UCZEŃ MA POCZUCIE EMOCJONALNEGO BEZPIECZEŃSTWA

14 TREŚĆ I ORGANIZACJA KONTAKTÓW JEST SATYSFAKCJONUJĄCA DLA OBU STRON
KONTAKT INTERNETOWY KONTAKT TELEFONICZNY i SMS SPOTKANIA INDYWIDUALNE „WYWIADÓWKI”

15 SPOTKANIA INDYWIDUALNE
ODPOWIEDNIE MIEJSCE BEZ OBCYCH OSÓB WYGODNE SIEDZENIE I OBOK SIEBIE NIE ODBIERAĆ TELEFONÓW MIEĆ PRZYGOTOWANE NOTATKI POTRAFIMY SŁUCHAĆ USTALIĆ WSPÓLNE WNIOSKI (K.Bocheńska.Jak prowadzić wywiadówkę…”Gazeta Szkolna” 2007/6

16 PODCZAS WYWIADÓWKI SERDECZNIE PRZYWITAĆ PRZEŁAMAĆ „PIERWSZE LODY”
UCIESZYĆ SIĘ Z PRZYBYCIA RODZICÓW BYĆ W KLASIE PRZED RODZICAMI POINFORMOWAĆ O CELU SPOTKANIA OCENIAĆ PROBLEMY A NIE OSOBY DBAĆ O ŻYCZLIWĄ ATMOSFERĘ (TAMŻE)

17 „WYWIADÓWKA” Terminy wywiadówek ustalić na pół roku z góry i przekazać od razu rodzicom, można wpierw ustalić najdogodniejszy dzień tygodnia Kilka dni przed – przypomnieć termin w postaci zaproszenia wykonanego przez uczniów ozdobnie na komputerze – z podaniem planowanego czasu spotkania

18 * w dniu wywiadówek w holu wejściowym wywiesić plakat z powitaniem oraz podaniem sal, w razie potrzeby narysować dojście do tych sal lub wskazać kierunek

19 *W części pierwszej uczestniczą uczniowie, prezentując osiągnięcia klasy od poprzedniego spotkania, pokazują swoje wybrane wytwory, krąży zaktualizowana kronika klasowa, zachęcają rodziców do zadawania im pytań W każdym kolejnym spotkaniu uczestniczy inna grupa uczniów

20 Można także zaprezentować jakieś fragmenty lekcji z wybranego przedmiotu, np. język obcy – przedstawienie zabawnej scenki, fizyka, chemia – interesujące doświadczenie

21 Nadal z uczniami – niech wskażą na kłopoty, jakie mają, np
Nadal z uczniami – niech wskażą na kłopoty, jakie mają, np. z brakiem czasu, nie wykluczam wskazywania kłopotów z jakiegoś przedmiotu, ale wtedy wpierw musiałaby odbyć się rozmowa z nauczycielem, aby zdiagnozować te kłopoty

22 Uczniowie o tych kłopotach rozmawiają w domu, mogą przedstawiać uproszczony obraz, ale także nauczyciel musi mieć refleksję o tych kłopotach – co zrobić, aby te problemy zmniejszyć. Racje przedstawia nauczyciel lub w jego imieniu wychowawca

23 ZAMIERZENIA W DZIAŁANIU KLASY NA NABLIŻSZE MIESIĄCE, OCZEKIWANA POMOC ZE STRONY RODZICÓW, RÓŻNE INFORMACJE DOT. KONTAKTÓW, SERDECZNIE PODZIĘKOWAĆ ZA OBECNOŚĆ

24 DRUGA CZĘŚĆ „WYWIADÓWKI” – KONSULTACJE INDYWIDUALNE, RODZICE UCZESTNICZĄ DOBROWOLNIE
PRZYGOTOWAĆ MEJSCE W KLASIE DO INDYWIDUALNEJ ROZMOWY, POZOSTALI RODZICE PROWADZENI SĄ PRZEZ UCZNIÓW DO BUFETU, JEDEN Z UCZNIÓW REGULUJE WCHODZENIE RODZICÓW

25 ZEBRANIE OGÓLNE – TRZECI TYDZIEŃ WRZEŚNIA
W sali przed rozpoczęciem słychać przyjemną muzykę, są kwiaty, plakaty informacyjne Wita dyrektor, ale zebranie prowadzi przewodniczący Rady Rodziców Prezentacja multimedialna wyników egzaminów, następnie najważniejsze wydarzenia z poprzedniego roku szkolnego (prezentują:nauczyciel zajmujący się analizą oraz dyrektor szkoły – uczniów laureatów, innowacje, ważne dyplomy .....)

26 Planowane działania na rok szkolny – przedstawia dyrektor szkoły- zwizualizowane
W zakresie oddziaływań edukacyjnych Przypomnienie obowiązków uczniów, oczekiwania wobec rodziców, ale i ich prawa Ważne uroczystości szkolne Przewidywane inwestycje inne

27 Wręczenie dyplomów wybranym rodzicom z podziękowaniami za współdziałanie – wręczają dyrektor szkoły, przewodniczący Rady Rodziców i wychowawcy, którzy współdziałali z tymi rodzicami

28 DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ!!!


Pobierz ppt "NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :"

Podobne prezentacje


Reklamy Google