Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKatarzyna Żurek Został zmieniony 5 lat temu
1
NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :
MAJĄ NEGATYWNY OBRAZ SZKOŁY Z WŁASNYCH LAT SZKOLNYCH NIE MAJĄ CZASU NIE UFAJĄ NAUCZYCIELOM, NIE WIERZĄ W ICH POMOC, OBAWIAJĄ SIĘ KONIECZNOŚCI ZMIAN W SWOIM ŻYCIU
2
NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :
UWAŻAJĄ, ŻE SAMI SOBIE PORADZĄ Z PROBLEMAMI SĄ NIEŚMIALI OBAWIAJĄ SIĘ WYRAŻAĆ KRYTYCZNE OPINIE WOBEC SZKOŁY
3
NAJWAŻNIEJSZA PRZYCZYNA NIECHĘCI DO KONTAKTÓW:
WYCHODZĄ PO SPOTKANIACH Z POCZUCIEM WINY, SĄ ZNIECHĘCENI, SMUTNI Z POWODU DOKONANEJ PRZEZ WYCHOWAWCÓW I NAUCZYCIELI KRYTYKI ICH DZIECKA I ICH SAMYCH
4
Najczęstsze przyczyny niechęci wobec wywiadówek wskazywane przez nauczycieli
Brak zainteresowania Brak pomysłów na prowadzenie wywiadówek Roszczeniowa postawa rodziców Niechęć rodziców do współdziałania
5
Obie strony postrzegają wywiadówki negatywnie
6
Co zrobić?
7
NIE KRYTYKUJEMY UCZNIA!
8
CO NIE OZNACZA, ŻE NIE PRZEKAZUJEMY INFORMACJI WSKAZUJĄCYCH NA POTRZEBĘ ZMIAN POPRAWY ITP!
9
ISTOTĄ SPRAWY JEST SPOSÓB KOMUNIKOWANIA SIĘ Z RODZICAMI !!!
10
USTALMY STANDARDY KONTAKTOWANIA SIĘ Z RODZICAMI
WYJAŚNIJMY WPIERW POJMOWANIE STANDARDÓW
11
JAKIE PRZYJĄĆ STANDARDY?
USTALONE SĄ WZAJEMNE OCZEKIWANIA I SĄ ONE RESPEKTOWANE UCZEŃ CZUJE SIĘ W SZKOLE BEZPIECZNIE TREŚĆ I ORGANIZACJA KONTAKTÓW JEST SATYSFAKCJONUJĄ-CA DLA OBU STRON
12
USTALONE SĄ WZAJEMNE OCZEKIWANIA I SĄ ONE RESPEKTOWANE
PRZYKŁAD WSKAŹNIKÓW: WSZYSCY WYWIĄZUJEMY SIĘ ZE SWOICH ZADAŃ ZAPISANYCH W KONTRAKCIE SĄ USTALONE MOŻLIWOŚCI KOMUNIKOWANIA SIĘ
13
UCZEŃ CZUJE SIĘ W SZKOLE BEZPIECZNIE
PRZYKŁADOWE WSKAŹNIKI: UCZEŃ MA POCZUCIE SZKOLNEGO SUKCESU NIE MA MIEJSCA KRYTYKOWANIE UCZNIA, TYLKO WSKAZYWANIE OSIĄGNIĘĆ I DALSZYCH WYMAGAŃ,CZYLI UCZEŃ MA POCZUCIE EMOCJONALNEGO BEZPIECZEŃSTWA
14
TREŚĆ I ORGANIZACJA KONTAKTÓW JEST SATYSFAKCJONUJĄCA DLA OBU STRON
KONTAKT INTERNETOWY KONTAKT TELEFONICZNY i SMS SPOTKANIA INDYWIDUALNE „WYWIADÓWKI”
15
SPOTKANIA INDYWIDUALNE
ODPOWIEDNIE MIEJSCE BEZ OBCYCH OSÓB WYGODNE SIEDZENIE I OBOK SIEBIE NIE ODBIERAĆ TELEFONÓW MIEĆ PRZYGOTOWANE NOTATKI POTRAFIMY SŁUCHAĆ USTALIĆ WSPÓLNE WNIOSKI (K.Bocheńska.Jak prowadzić wywiadówkę…”Gazeta Szkolna” 2007/6
16
PODCZAS WYWIADÓWKI SERDECZNIE PRZYWITAĆ PRZEŁAMAĆ „PIERWSZE LODY”
UCIESZYĆ SIĘ Z PRZYBYCIA RODZICÓW BYĆ W KLASIE PRZED RODZICAMI POINFORMOWAĆ O CELU SPOTKANIA OCENIAĆ PROBLEMY A NIE OSOBY DBAĆ O ŻYCZLIWĄ ATMOSFERĘ (TAMŻE)
17
„WYWIADÓWKA” Terminy wywiadówek ustalić na pół roku z góry i przekazać od razu rodzicom, można wpierw ustalić najdogodniejszy dzień tygodnia Kilka dni przed – przypomnieć termin w postaci zaproszenia wykonanego przez uczniów ozdobnie na komputerze – z podaniem planowanego czasu spotkania
18
* w dniu wywiadówek w holu wejściowym wywiesić plakat z powitaniem oraz podaniem sal, w razie potrzeby narysować dojście do tych sal lub wskazać kierunek
19
*W części pierwszej uczestniczą uczniowie, prezentując osiągnięcia klasy od poprzedniego spotkania, pokazują swoje wybrane wytwory, krąży zaktualizowana kronika klasowa, zachęcają rodziców do zadawania im pytań W każdym kolejnym spotkaniu uczestniczy inna grupa uczniów
20
Można także zaprezentować jakieś fragmenty lekcji z wybranego przedmiotu, np. język obcy – przedstawienie zabawnej scenki, fizyka, chemia – interesujące doświadczenie
21
Nadal z uczniami – niech wskażą na kłopoty, jakie mają, np
Nadal z uczniami – niech wskażą na kłopoty, jakie mają, np. z brakiem czasu, nie wykluczam wskazywania kłopotów z jakiegoś przedmiotu, ale wtedy wpierw musiałaby odbyć się rozmowa z nauczycielem, aby zdiagnozować te kłopoty
22
Uczniowie o tych kłopotach rozmawiają w domu, mogą przedstawiać uproszczony obraz, ale także nauczyciel musi mieć refleksję o tych kłopotach – co zrobić, aby te problemy zmniejszyć. Racje przedstawia nauczyciel lub w jego imieniu wychowawca
23
ZAMIERZENIA W DZIAŁANIU KLASY NA NABLIŻSZE MIESIĄCE, OCZEKIWANA POMOC ZE STRONY RODZICÓW, RÓŻNE INFORMACJE DOT. KONTAKTÓW, SERDECZNIE PODZIĘKOWAĆ ZA OBECNOŚĆ
24
DRUGA CZĘŚĆ „WYWIADÓWKI” – KONSULTACJE INDYWIDUALNE, RODZICE UCZESTNICZĄ DOBROWOLNIE
PRZYGOTOWAĆ MEJSCE W KLASIE DO INDYWIDUALNEJ ROZMOWY, POZOSTALI RODZICE PROWADZENI SĄ PRZEZ UCZNIÓW DO BUFETU, JEDEN Z UCZNIÓW REGULUJE WCHODZENIE RODZICÓW
25
ZEBRANIE OGÓLNE – TRZECI TYDZIEŃ WRZEŚNIA
W sali przed rozpoczęciem słychać przyjemną muzykę, są kwiaty, plakaty informacyjne Wita dyrektor, ale zebranie prowadzi przewodniczący Rady Rodziców Prezentacja multimedialna wyników egzaminów, następnie najważniejsze wydarzenia z poprzedniego roku szkolnego (prezentują:nauczyciel zajmujący się analizą oraz dyrektor szkoły – uczniów laureatów, innowacje, ważne dyplomy .....)
26
Planowane działania na rok szkolny – przedstawia dyrektor szkoły- zwizualizowane
W zakresie oddziaływań edukacyjnych Przypomnienie obowiązków uczniów, oczekiwania wobec rodziców, ale i ich prawa Ważne uroczystości szkolne Przewidywane inwestycje inne
27
Wręczenie dyplomów wybranym rodzicom z podziękowaniami za współdziałanie – wręczają dyrektor szkoły, przewodniczący Rady Rodziców i wychowawcy, którzy współdziałali z tymi rodzicami
28
DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ!!!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.