Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Sieć Najciekawszych Wsi
Warsztat ofertowy Cekcyn Sebastian Waciega, Piotr Idziak Za treść prezentacji odpowiedzialne jest Stowarzyszenie Polska Sieć Odnowy i Rozwoju Wsi
2
Program, dzień I Przypomnienie wybranych wyników prac ze Strategii Sieci Najciekawszych Wsi założenia marki SNW i zdanie pozycjonujące wyjaśnienie procedury uzyskania Certyfikatu Uczestnika SNW zaprezentowanie i wyjaśnienie Księgi Standardów Marki i zasad jej stosowania; założenia i konstrukcja oferty SNW Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
3
Program, dzień I dopracowanie wstępnych komunikatów i opowieści wsi; interpretacja dziedzictwa, czyli tworzenie narracji wokół lokalnych zasobów dziedzictwa; opracowanie pomysłów na oprowadzenie w strojach dla każdej miejscowości (scenariusze) prezentacja na temat rozwoju obszarów wiejskich, Odnowy Wsi i projektów realizowanych ze środków PROW; Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
4
Program, dzień II doprecyzowanie oferty podstawowej wsi
wybór miejsc i wydarzeń realizujących tematykę opowieści wsi; pomysły na udostępnienie miejsca do samodzielnego zwiedzania (tematyka, formy prezentacji, działania) Kryteria: atrakcyjność i możliwości działania wsi Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
5
Program, dzień II omówienie i wstępne wypełnienie Formularza Oferty Wsi dla poszczególnych miejscowości oferta Najciekawszej Wsi w ramach święta miejscowości działania i potrzeby do realizacji wypracowanej oferty jak włączyć wypracowane punkty oferty do Święta Sieci Najciekawszych Wsi? zakończenie i omówienie zasad dalszego wsparcia dla uczestników projektu Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
6
marka parasolowa Sieci Najciekawszych Wsi,
Elementy łączące SNW: marka parasolowa Sieci Najciekawszych Wsi, wspólna komunikacja o Sieci, podobna „filozofia” tworzenia oferty, wyrównany standard oferty wsparcie dla uczestników Sieci i ciągłe podnoszenie ich kompetencji Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
7
Marka SNW Fot: Adam Kałucki
8
Konstrukcja marki SNW Podstawą marki SNW są zasoby wsi
Marka sieci SNW Oferta wsi Opowieść wsi Zasoby wsi Podstawą marki SNW są zasoby wsi Każda wieś ma swoją opowieść, która streszcza jej zasoby i inspiruje ofertę Oferty wsi budują markę sieci SW Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 8
9
Obszar kompetencji SNW
AKTYWNA TURYSTYKA KULTUROWA Dostarcza wartości związanych zarówno z odkrywaniem jak i uczestniczeniem, zakłada aktywność odbiorcy – uczestnika, który „zanurza się” w przestrzeń wsi i jej opowieści. Nie zwiedza ale odkrywa, aktywnie poznaje, jest to dla niego przygoda, a nie tylko wycieczka Ccx Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
10
Grupa docelowa SNW to turyści – odkrywcy
Szuka rzeczy związanych ze swoim hobby Poszukiwacz nowości Dużo ciekawych, nieodkrytych miejsc, mniej znanych atrakcji Chce wszędzie wejść, wszystkiego dotknąć, być w centrum Aktywny Wybiera miejsca pod uprawianie określonego sportu Rodzinny Szuka przestrzeni dla swojej aktywności, chce móc coś robić Chce spędzać czas wspólnie z rodziną i znajomymi Szuka atrakcji satysfakcjonujących dla wszystkich członków rodziny Dba o rozwój dzieci, chce im zapewnić wartościową rozrywkę (dzieciocentryzm) Szuka ciekawostek Turyści – odkrywcy to aktywni, rodzinni poszukiwacze nowości Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
11
Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018
12
Wizyta w SNW jest jak wyprawa odkrywców
13
Odkrywanie SNW Praca nad ofertą AK Fot: Piotr Idziak 13
14
Strategia marki Sieci Najciekawszych Wsi
SNW jest zbiorem ofert każda wieś posiada unikalną ofertę dla turystów Wspólne i rozpoznawalne: typy oferty standard (jakość) ofert Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
15
Oferta bazowa (sieciowa)
realizuje opowieść wsi główna atrakcja Najciekawszej Wsi buduje markę SNW Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
16
Oferta towarzysząca dodatkowy powód wizyty zwiększa atrakcyjność wsi
uzupełnia ofertę bazową Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
17
Oprowadzanie tematyczne w stroju Miejsce udostępniane
Format oferty (typy świadczonych ofert) Przewodnik drukowany Oprowadzanie tematyczne w stroju Miejsce udostępniane Wydarzenie (lub punkty programu) Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn,
18
Oprowadzanie po wsi w stroju
AK Józef Chełmoński, Babie Lato, fot: Wikipedia Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 18
19
Informacje Praktyczne dla Odbiorców
Jak zamówić ofertę? Czy konieczna jest rezerwacja? W jakich godzinach jest realizowana oferta? Jak długo trwa oprowadzanie? Jaka jest cena oferty? Czy oferta jest całoroczna czy sezonowa? (Jeśli sezonowa, to w jakich miesiącach?) Kontakt? Z kim się ma kontaktować zamawiający? AK Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 19
20
Standardy marki SNW AK 20
21
Standardy marki: manual graficzny
Materiały informacyjne i promocyjne wsi, powinny powstawać zgodnie z manualem graficznym sieci. Będzie on zawierał projekty graficzne m.in. logo, kolorystyka, typografia. Na potrzeby tworzenia materiałów graficznych sieci, powinna być zrealizowana sesja fotograficzna.
22
Tablica od Natalii SW Sieć Najciekawszych Wsi, Gniewino 22
23
Standardy marki: opracowania bazowe
Każda miejscowość posiada księgę wsi. Zawiera ona podstawowe i sprawdzone informacje i materiały o wsi pod kątem jej głównego komunikatu. Służy ona na potrzeby tworzenia wszystkich materiałów informacyjnych
24
Standardy marki: informacja dla turystów i oznakowanie trasy i obiektów
informacje dla zwiedzających w przestrzeni wsi tablice interpretacyjne, powiązane ze ścieżką zwiedzania tablice będą miały funkcje narracyjne – prezentacja opowieści wsi i nawigacyjne – plan wsi z zaznaczoną trasą i atrakcjami oraz oznaczenia kierunkowe trasy w terenie.
25
Dziękuję za uwagę AK 25
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.