Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSeweryn Morawski Został zmieniony 5 lat temu
1
Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu Szaflary 17 maja 2019 r.
2
Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane
Fundusz Spójności Działanie 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T. całkowity koszt projektu: 000 000,00 PLN przewidywana wartość dofinansowania z UE: 935 000,00 PLN krajowy wkład publiczny: 065 000,00 PLN
3
Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka
Wartość kontraktu: 192,4 mln zł Termin realizacji: 29 maja 2017 r. – 23 luty 2020 r. Wybrane efekty: Podniesienie prędkości jazdy pociągów pasażerskich z 40 – 80 km/h do 50 – 100 km/h Zwiększenie przepustowości linii i skrócenie czasu jazdy na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka do ok 40 minut Zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych skrzyżowaniach torów kolejowych z drogami Zwiększenie komfortu podróży i obsługi pasażerów, dostostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się Zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko
4
Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka
W latach 2017 – 2018 zrealizowano: Wymiana nawierzchni torowej wraz z odwodnieniem – łącznie przebudowano 22,1 km toru Zabudowa 15 szt. nowych rozjazdów Przebudowa nawierzchni drogowej na 36 przejazdach kolejowo – drogowych Zabudowa nowych systemów urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na 18 przejazdach kolejowo – drogowych
5
Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka
W latach 2017 – 2018 zrealizowano: Przebudowa obiektów obsługi podróżnych (perony) na 6 stacjach i przystankach osobowych, aby zapewnić jak najlepszy dostęp podróżnych do infrastruktury pasażerskiej, ze szczególnym uwzględnieniem osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
6
Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka
W latach 2017 – 2018 zrealizowano: Modernizacja urządzeń SRK w stacjach Radziszów i Leńcze. Zabudowa nowoczesnych komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona umożliwiające w przyszłości sterowaniem ruchem kolejowym na łącznicy kolejowej łączącej linie kolejowe nr 97 i 117 Modernizacja kolejowych obiektów inżynieryjnych: 52 przepusty, 2 mosty, 1 wiadukt
7
Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka
Obecnie: Trwają całodobowe zamknięcia torowe na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka z funkcjonowaniem autobusowej komunikacji zastępczej termin: 25 lutego 2019 r. – 21 czerwca 2019 r. Prace budowlane prowadzone są zgodnie z przyjętym harmonogram, nie przewiduje się konieczności przedłużenia zamknięć torowych. Zakończenie odbiorów eksploatacyjnych wszystkich branż zaplanowane jest na 21 czerwca 2019 r.
8
Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka
Obecnie: Wymiana nawierzchni torowej wraz z odwodnieniem – łącznie 11,7 km toru Zabudowa 8 szt. nowych rozjazdów Przebudowa nawierzchni drogowej na 21 przejazdach kolejowo – drogowych Zabudowa nowych systemów urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na 10 przejazdach kolejowo – drogowych
9
Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka
Obecnie: Kompleksowa przebudowa peronów na stacjach Leńcze, Stronie i Stryszów Budowa nowego przystanku osobowego Radziszów Centrum
10
Prace na odcinku linii kolejowej nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka
Trwa postępowanie przetargowe Wybrane efekty: Podniesienie prędkości jazdy pociągów Zwiększenie przepustowości linii i skrócenie czasu jazdy na odcinku Sucha Beskidzka – Chabówka do ok 45 minut Zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych skrzyżowaniach torów kolejowych z drogami Zwiększenie komfortu podróży i obsługi pasażerów, dostostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się Zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko
11
Prace na odcinku linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane
Wartość kontraktu: 330,1 mln zł Termin realizacji: 19 marca 2018 r. – 19 września 2021 r. Wybrane efekty: Podniesienie prędkości jazdy pociągów Zwiększenie przepustowości linii i skrócenie czasu jazdy na odcinku Chabówka – Zakopane do ok 40 minut Zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych skrzyżowaniach torów kolejowych z drogami Zwiększenie komfortu podróży i obsługi pasażerów, dostostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się Zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko
12
Prace na odcinku linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane
Obecnie: Trwają całodobowe zamknięcia torowe na szlaku Nowy Targ - Szaflary z funkcjonowaniem autobusowej komunikacji zastępczej termin: 21 marca 2019 r. – 21 czerwca 2019 r. Prace budowlane prowadzone są zgodnie z przyjętym harmonogram, nie przewiduje się konieczności przedłużenia zamknięć torowych.
13
Prace na odcinku linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane
Obecnie: Wymiana nawierzchni torowej na szlaku Nowy Targ – Szaflary w km Modernizacja przepustu w km Wymiana nawierzchni torowej w obrębie przejazdu kolejowego w km na szlaku Szaflary – Biały Dunajec Modernizacja przepustu w km
14
Prace na odcinku linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane
Prace Projektowe ZADANIE NR 2 „Budowa łącznicy w Chabówce w ciągu linii kolejowych nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka i nr 99 Chabówka – Zakopane” Efekty: Skrócenie czasu jazdy pociągów o ok 14 minut Przejazd bez konieczności zmiany czoła pociągu w stacji Chabówka Zwiększenie przepustowości na przyległych szlakach Budowa nowego przystanku osobowego
15
Stacja Zakopane – projektowany układ geometryczny
Poprawa dostępu podróżnych do infrastruktury pasażerskiej, ze szczególnym uwzględnieniem osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostosowanie peronów do obecnie obowiązujących standardów, tj. do wysokości 0,76 m od główki szyny. Przystosowanie długości peronów do obsługi długich pociągów (11 wagonów) z zapewnieniem możliwości objazdu lokomotywy.
16
Stacja Zakopane – przekrój poprzeczny przy budynku dworca
17
Dziękuję za uwagę Włodzimierz Zembol Dyrektor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.