Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania"— Zapis prezentacji:

1 Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
Oferta edukacyjna dla uczniów klas VI od roku szkolnego 2018/19 Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania z języka angielskiego

2 „Discover English Speaking World” –
Tytuł innowacji: „Discover English Speaking World” – elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych. Autor: mgr Aneta Miszczyńska

3 innowacja programowo-organizacyjna z 3 obowiązkowych godzin do
Rodzaj innowacji: innowacja programowo-organizacyjna Program nauczania języka angielskiego zostaje poszerzony o nowe treści, zmienia się również organizacja nauczania języka – z 3 obowiązkowych godzin do 5 w klasach VI, VII, VIII.

4 Nauka języka angielskiego prowadzona będzie
w wymiarze 5 godzin tygodniowo: - 3 godziny zajęć przeznaczonych na realizację podstawy programowej, -2 godziny przeznaczone na realizację innowacji pedagogicznnej. Absolwenci grupy z rozszerzonym programem nauczania języka angielskiego otrzymają wpis na świadectwie ukończenia szkoły dotyczący realizacji innowacji pedagogicznej.

5 Zajęcia dla uczniów są bezpłatne, koszty innowacji ponosi organ
prowadzący szkołę – Gmina Klucze. Szkoła będzie pozyskiwać dodatkowe środki na realizacje działań w ramach innowacji (np. wizyty lektorów anglojęzycznych, zakup materiałów dydaktycznych, szkolenia).

6 Fundusze pozyskane na rok szkolny 2017/18:
-Szkoła pozyskała fundusze na szkolenia nauczycieli z programu ERASMUS + Akcja: Mobilność kadry edukacyjnej. Tytuł projektu: „Innowacje pedagogiczne kluczem do nowoczesnej edukacji”. Autorka innowacji otrzymała stypendium na Uniwersytecie Gonzaga w USA z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Nowe doświadczenia i umiejętności przełożą się na wyższą jakość pracy.

7 Odbiorcy innowacji: Innowacja skierowana jest do uczniów
o wysokich kompetencjach językowych, chcących rozwijać swoje zainteresowania w zakresie nauki języka oraz poszerzania wiedzy o krajach anglojęzycznych. Liczebność grupy innowacyjnej: 24 osoby. W przypadku większej ilości chętnych zostanie przeprowadzona rekrutacja.

8 Cele innowacji: - wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia,
- rozwijanie pasji językowych, - rozwijanie wszystkich umiejętności językowych z naciskiem na komunikatywną znajomość języka, - uatrakcyjnienie sposobu nauczania języka, -wzbogacenie wiedzy na temat krajów anglojęzycznych, - zwiększenie szans edukacyjnych w kolejnych etapach edukacji.

9 Zakres innowacji: Treści innowacji pedagogicznej:
Innowacja obejmować będzie zagadnienia z zakresu wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz rozwijać wszystkie kompetencje językowe: mówienie, rozumienie ze słuchu, pisanie oraz czytanie. Szczególny nacisk będzie położony na umiejętności komunikatywne (mówienie) w języku obcym.

10 Główne obszary innowacji:
Wiedza o krajach anglojęzycznych, min.: Wielkiej Brytanii, USA, Australii i Nowej Zelandii. Zagadnienia: Ustrój, podział administracyjny, geografia, przyroda, historia, atrakcje turystyczne, święta i festiwale, sport, kuchnia, edukacja, literatura i sztuka, nauka, kultura, film, muzyka, transport, technologie, środki masowego przekazu, styl życia.

11 Podczas realizacji dodatkowych godzin
uczniowie będą mieli możliwość pogłębiania wiedzy i rozwijania swoich zainteresowań dzięki różnorakim metodom aktywizującym oraz technikom multimedialnym. Istotnym elementem innowacji będzie stwarzanie możliwości praktycznego wykorzystania swoich umiejętności językowych.

12 Procedury osiągania celów:
- metoda komunikatywna, - metoda projektu, - prezentacje, -korzystanie z multimediów, - techniki dramowe, -praca z wykorzystaniem gier, piosenek, oraz tekstów oryginalnych, -praca ze słownikiem, - kontakt z autentycznym językiem. Zasady pracy: -praca indywidualna, w parach w zespołach.

13 Dla uczniów realizujących innowację przewiduje się dodatkowe formy
nauki języka: - zajęcia z native speakers, - warsztaty z wolontariuszami anglojęzycznymi (stacjonarne oraz wyjazdowe), - wyjazdy na obozy językowe w kraju i za granicą, - współpraca z rówieśnikami ze szkół z różnych krajów europejskich, - realizowanie projektów międzynarodowych, - wycieczki edukacyjne.

14 Wymogi edukacyjne dotyczące treści innowacyjnych:
Zajęcia w obrębie innowacji stają się zajęciami obowiązkowymi i efekty nauczania podlegają ocenie. Uczniowie oraz rodzice zostaną zapoznani ze szczegółowymi wymogami edukacyjnymi dotyczącymi innowacyjnych treści.

15 Ewaluacja zajęć: Ewaluacji podlegać będą:
- stopień realizacji programu innowacyjnego, - skuteczność metod i form pracy, - stopień atrakcyjności i użyteczności programu dla jego uczestników, - atrakcyjność programu według oceny rodziców. Narzędzia służące do ewaluacji: - rozmowy z uczniami, - obserwacja pracy i zaangażowania uczestników programu, - analiza efektów pracy uczniów, - ankieta skierowana do uczniów, - ankieta skierowana do rodziców.

16 Materiały edukacyjne:
-materiały przygotowane przez nauczyciela, - mapy, ilustracje, plansze, plakaty, - prezentacje, - teksty i materiały autentyczne, - materiały internetowe, -płyty CD, filmy DVD lub dostępne w Internecie - programy edukacyjne, - tablica multimedialna, - karty obrazkowe (flashcards), - easy readers – lektury w uproszczonej wersji językowej, -planszowe gry dydaktyczne, - słowniki dwujęzyczne, literatura pomocnicza.

17 Prezentacja działań uczniów:
-gazetka szkolna redagowana przez uczniów, -gablota grupy językowej, -podstrona na stronie www szkoły, -indywidualne portfolio ucznia, które zawierać będzie jego prace (prace pisemne, prezentacje, projekty).

18 Profil ucznia po realizacji innowacji:
Uczeń potrafi komunikować się w języku angielskim: Dzięki znajomości języka angielskiego uczeń potrafi z powodzeniem i pewnością siebie komunikować się w języku angielskim. Nowa wiedza i nabyte umiejętności zwiększają jego szanse edukacyjne. Uczeń jest ciekawy świata: Uczeń potrafi rozbudzić w sobie ciekawość świata; nabywa umiejętności niezbędne do poszerzania swoich horyzontów, aktywnie i chętnie uczy się, co przynosi mu wiele satysfakcji. Pracuje efektywnie i chętnie współpracuje z innymi. Uczeń jest otwarty: Uczeń rozumie i docenia kulturę oraz historię swojego kraju jednocześnie będąc otwartym na wartości, tradycje i kulturę innych osób i społeczeństw.

19 Nasze doświadczenia w zakresie
innowacyjnego nauczania języka angielskiego: -ciągła realizacja projektów edukacyjnych z zakresu nauczania języka angielskiego, -współpraca z wolontariuszami oraz native speakerami, -współpraca z instytucjami wspomagającymi nauczanie języków obcych, -organizowanie warsztatów językowych dla uczniów, -organizowanie zajęć wakacyjnych dla uczniów, -pozyskiwanie środków finansowych na wzbogacanie bazy dydaktycznej, -ciągłe podnoszenie kwalifikacji nauczycieli języka angielskiego, -nawiązywanie nowych kontaktów w celu podnoszenia jakości nauczania języka angielskiego, -organizowanie konkursów szkolnych, gminnych oraz wydarzeń edukacyjnych.

20 Realizacja projektów edukacyjnych

21

22

23

24

25 Spotkania z native speakers

26

27 Obozy i warsztaty językowe w czasie wakacji i ferii

28

29

30 Zajęcia wakacyjne

31

32 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania"

Podobne prezentacje


Reklamy Google