Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła zarządzająca wiedzą

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła zarządzająca wiedzą"— Zapis prezentacji:

1 Szkoła zarządzająca wiedzą
Dr Stanisław Kowal

2 Szkoła jako instytucja
zależna od państwa versus autonomiczna

3 Szkoła jako instytucja
element zcentralizowanej, zbiurokratyzowanej machiny versus usytuowana w środowisku lokalnym

4 Szkoła jako instytucja
jednolita versus zróżnicowana

5 Szkoła jako instytucja
pełniąca „kierowniczą” rolę w środowisku wychowawczym versus samorządowa

6 Szkoła jako instytucja
„pedagogizująca rodziców” versus współpracująca z rodzicami

7 Szkoła jako instytucja
izolowana od świata zewnętrznego versus otwarta na świat zewnętrzny

8 profesjonalista szeroko zorientowany na wiedzę
Nauczyciel wąski specjalista versus profesjonalista szeroko zorientowany na wiedzę

9 Nauczyciel realizujący odgórnie ustalone programy
versus tworzący własne programy nauczania

10 operujący na poziomie rytuałów
Nauczyciel operujący na poziomie rytuałów versus osobiście odpowiedzialny, dokonujący profesjonalnych osądów i podejmujący autonomiczne decyzje

11 Nauczanie przygotowujące do pełnienia ról
versus edukacja prorozwojowa, akcentująca „tu i teraz”

12 Nauczanie upolitycznione i zideologizowane
versus ignorujące polityczne i ideologiczne wymiary edukacji

13 Nauczanie oparte na władzy nad uczniami
versus szanujące autonomię uczniów jako osób uczących się

14 Nauczanie unifikujące i zrutynizowane
versus przywiązujące dużą wagę do ewaluacji i nastawione na zmianę

15 Nauczanie skoncentrowane na przekazie gotowej wiedzy
versus preferujące aktywne poszukiwanie wiedzy

16 ukierunkowane na proces uczenia się
Nauczanie zorientowane na wynik versus ukierunkowane na proces uczenia się

17 stosujące kooperatywne formy uczenia się
Nauczanie uczące rywalizacji versus stosujące kooperatywne formy uczenia się

18 Nauczanie opierające się na gotowych zestawach treści nauczania
versus ujmujące standardy w postaci kompetencji

19 Nauczanie atomizujące wiedzę w ramach przedmiotów nauczania
versus akcentujące holistyczne rozumienie

20 stosujące ocenianie formujące, testy i egzaminy zewnętrzne
Nauczanie traktujące stopnie szkolne jako środek motywacji i narzędzie dyscyplinowania versus stosujące ocenianie formujące, testy i egzaminy zewnętrzne

21 realizujące program nauczania w długotrwałym cyklu kształceniowym
Nauczanie realizujące program nauczania w długotrwałym cyklu kształceniowym versus realizujące program w krótkich zamkniętych cyklach odpowiadających fazom rozwoju ucznia

22 Nauczanie ograniczające źródła i materiały do „obowiązujących” podręczników versus korzystające z wielu różnorodnych źródeł i materiałów


Pobierz ppt "Szkoła zarządzająca wiedzą"

Podobne prezentacje


Reklamy Google