Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Szkoła zarządzająca wiedzą
Dr Stanisław Kowal
2
Szkoła jako instytucja
zależna od państwa versus autonomiczna
3
Szkoła jako instytucja
element zcentralizowanej, zbiurokratyzowanej machiny versus usytuowana w środowisku lokalnym
4
Szkoła jako instytucja
jednolita versus zróżnicowana
5
Szkoła jako instytucja
pełniąca „kierowniczą” rolę w środowisku wychowawczym versus samorządowa
6
Szkoła jako instytucja
„pedagogizująca rodziców” versus współpracująca z rodzicami
7
Szkoła jako instytucja
izolowana od świata zewnętrznego versus otwarta na świat zewnętrzny
8
profesjonalista szeroko zorientowany na wiedzę
Nauczyciel wąski specjalista versus profesjonalista szeroko zorientowany na wiedzę
9
Nauczyciel realizujący odgórnie ustalone programy
versus tworzący własne programy nauczania
10
operujący na poziomie rytuałów
Nauczyciel operujący na poziomie rytuałów versus osobiście odpowiedzialny, dokonujący profesjonalnych osądów i podejmujący autonomiczne decyzje
11
Nauczanie przygotowujące do pełnienia ról
versus edukacja prorozwojowa, akcentująca „tu i teraz”
12
Nauczanie upolitycznione i zideologizowane
versus ignorujące polityczne i ideologiczne wymiary edukacji
13
Nauczanie oparte na władzy nad uczniami
versus szanujące autonomię uczniów jako osób uczących się
14
Nauczanie unifikujące i zrutynizowane
versus przywiązujące dużą wagę do ewaluacji i nastawione na zmianę
15
Nauczanie skoncentrowane na przekazie gotowej wiedzy
versus preferujące aktywne poszukiwanie wiedzy
16
ukierunkowane na proces uczenia się
Nauczanie zorientowane na wynik versus ukierunkowane na proces uczenia się
17
stosujące kooperatywne formy uczenia się
Nauczanie uczące rywalizacji versus stosujące kooperatywne formy uczenia się
18
Nauczanie opierające się na gotowych zestawach treści nauczania
versus ujmujące standardy w postaci kompetencji
19
Nauczanie atomizujące wiedzę w ramach przedmiotów nauczania
versus akcentujące holistyczne rozumienie
20
stosujące ocenianie formujące, testy i egzaminy zewnętrzne
Nauczanie traktujące stopnie szkolne jako środek motywacji i narzędzie dyscyplinowania versus stosujące ocenianie formujące, testy i egzaminy zewnętrzne
21
realizujące program nauczania w długotrwałym cyklu kształceniowym
Nauczanie realizujące program nauczania w długotrwałym cyklu kształceniowym versus realizujące program w krótkich zamkniętych cyklach odpowiadających fazom rozwoju ucznia
22
Nauczanie ograniczające źródła i materiały do „obowiązujących” podręczników versus korzystające z wielu różnorodnych źródeł i materiałów
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.