Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
AKTYWNA SZKOŁA – AKTYWNY UCZEŃ
Wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku wpływających negatywnie na rozwój i kondycję zdrowotną dzieci i młodzieży. AKTYWNA SZKOŁA – AKTYWNY UCZEŃ
2
Osiągnięcie techniczne XXI wieku
Web 2.0 Określenie Web 2.0 pojawiło się w 2001 roku, a od 2005 roku system ten stosowany jest szeroko na świecie. Dzięki Web 2.0 mamy strony, na których treść wpływa każdy użytkownik. Blogi, mikroblogi, systemy wiki i AJAX, a także olbrzymie, tworzone przez samych użytkowników serwisy, takie jak YouTube czy MySpace. Dzięki Web 2.0 każdy może zaistnieć i pokazać całemu światu, co myśli, co widział czy co tworzy.
3
Web 2.0 Web 2.0 to potoczne określenie serwisów internetowych.
To właśnie filozofia Web 2.0 wpłynęła na rozwój serwisów społecznościowych, gdyż to użytkownik generuje treści. Web 2.0 daje użytkownikom największą możliwość interakcji i integracji i możliwość używania spersonalizowanych stron dla użytkowników z całego świata. Dzięki Web 2.0 określenie „globalna wioska” nabrało nowego wymiaru. Odbiorca stał się aktywnym współtwórcą tego, co oferuje sieć Web 2.0.
4
Współczesny Internet – wady i zalety
Nowa technika ma zarówno wady, jak i zalety. Zagorzałym krytykiem Web 2.0 jest Andrew Keen, autor książki o niszczeniu kultury przez Internet, a nie podoba mu się między innymi to, że anonimowość ma większą wartość niż odpowiedzialność za „wrzucane” treści – amatorzy wypierają ekspertów. Efektem anonimowej i amatorskiej pracy jest np. Wikipedia – encyklopedia online, w której każdy może umieścić „swoją prawdę”.
5
Sieć Wi-Fi jako wynalazek XXI wieku
Taka sieć to nowy standard w komunikacji bezprzewodowej. Nowa technologia Hotspot 2.0 umożliwiła połączenie urządzenia mobilnego z siecią bez ingerencji użytkownika.
6
Wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku na aktywność sportową młodzieży
Możemy mówić o „zachłyśnięciu się techniką” i nowinkami technicznymi wśród młodzieży. Młodzi ludzie w obecnych czasach nie rozstają się z urządzeniami mobilnymi, które umożliwiają im stałe śledzenie portali społecznościowych i uczestniczenie w nich. Młodzież niejednokrotnie ogranicza swoją aktywność fizyczną na rzecz nowego urządzenia technicznego i możliwości porozumiewania się dzięki niemu.
7
c. d. Możemy mówić o internetowym życiu jednostki, która wszelkie rozmowy, aktywność prowadzi właśnie poprzez portal dostępny w urządzeniu mobilnym. Anonimowość w Internecie ma swoje dobre strony, bo pozwala szczerze wypowiadać się na temat siebie samego i innych, bo wygląd przestaje mieć znaczenie – „chowamy” się za ekranem monitora, ale ta sama anonimowość daje możliwość manipulacji i to nie tylko swoim wizerunkiem. Nie mówimy już o zwykłych rozmowach przez telefon, ale o nagminnym korzystaniu z jego innych możliwości, takich jak łączność z Internetem. Młody człowiek niejednokrotnie zamiast aktywności fizycznej, gry w piłkę, spaceru, wybiera aktywność wirtualną.
8
Internet i jego wpływ na człowieka…
Internet ma też oczywiście pozytywny wpływ na człowieka, ale wymaga zachowania zdrowego rozsądku. Internet kształci, może rozwijać kreatywność, ułatwia naukę, dostarcza najbardziej aktualnych wiadomości, pobudza sferę emocjonalną człowieka. Z drugiej jednak strony, łatwo się zatracić w tych „pozytywach” rzeczywistości wirtualnej. Najbardziej podatna na uzależnienia od Internetu jest grupa nastolatków, którzy przeżywają okres buntu, „burzy i naporu”, którzy ze względu na zmiany hormonalne są chwiejni emocjonalnie i którzy poszukują swojego prawdziwego „Ja”, swojej tożsamości. Substytut tożsamości może oferować wówczas Internet.
9
Informacje ze strony internetowej – spposada.pl
Badania wykazały, że dzieci które zbyt długo czasu spędzają przed ekranem telewizora lub monitorem rozwijają się dużo wolniej. Później uczą się mówić, posiadają mniejszy zasób słów, później nabywają umiejętność czytania i pisania. Zachowują się agresywnie i bardzo często nie potrafią odróżnić świata fikcji od rzeczywistości. (…) Dziecko do końca nie potrafi ocenić co jest dobre a co złe. Profesor Wojciech Kostowski twierdzi, że siecioholizm można zaliczyć do uzależnień behawioralnych, czyli tzw. zachowań przymusowych. Na podobnej zasadzie ludzie uzależniają się od hazardu czy zakupów. Profesor Kostkowski podkreśla, że działa tu typowy układ nagrody: określona czynność czy zachowanie kojarzy się z przyjemnością i działa na odpowiedni ośrodek w mózgu. Podstawowe objawy uzależnienia to: potrzeba bycia w sieci i nawiązywanie lub kontynuowanie wirtualnych kontaktów towarzyskich, problemy ze skupieniem uwagi, utrata kontaktu z rzeczywistością, niekontrolowane wybuchy irytacji, agresji, brak kontroli w korzystaniu z Internetu, złe samopoczucie w okresach pozbawionych kontaktu z Internetem, kłopoty z utrzymaniem równowagi, omamy i halucynacje, kłopoty z łaknieniem, nadmierna potliwość, drżenie rąk.
10
Strony internetowe: www.racjonalista.pl www.orange.pl
spposada.pl/index.php/kacik-rodzica/1281-wplyw- internetu-gier-komputerowych-telewizji-telefonu- komorkowego-na-dzieci-i-mlodziez
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.