Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WOJEWÓDZKIE KONKURSY PRZEDMIOTOWE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WOJEWÓDZKIE KONKURSY PRZEDMIOTOWE"— Zapis prezentacji:

1 SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KAROLA MIARKI W PIELGRZYMOWICACH APEL ORGANIZACYJNY 22.11.2017

2 WOJEWÓDZKIE KONKURSY PRZEDMIOTOWE
SZKOŁA PODSTAWOWA – J.POLSKI, MATEMATYKA, J.ANGIELSKI, HISTORIA GIMNAZJUM – J.POLSKI, MATEMATYKA, J.ANGIELSKI, HISTORIA, J. NIEMIECKI, CHEMIA, BIOLOGIA

3 ZEBRANIE Z RODZICAMI Sprawy klasowe Lodowisko od 20.11 do 20.12
Ankieta w sprawie stroju szkolnego

4 WYNIKI ANKIETY DOTYCZĄCEJ STROJU SZKOLNEGO
KLASA RAZEM ZA POZOSTAWIENIEM PRZECIW ZA DOTYCHCZAS. ZA POLO ZA INNE IA 9 6 3 4 2 1 IB 10 II 14 5 7 IIIA 15 IIIB 20 13 IVA 12 11 IVB IVC VA 17 16 VB VI VIIA VIIB 205 118 87 27

5 SZLACHETNA PACZKA

6 OBIADY W SZKOLE KOSZT 3 ZŁ 20 GROSZY ODPISY DO 8.30 – TEL. WEWN. – 111
BEZPŁATNA HERBATA UMOWY Z RODZICAMI

7 STATUT SZKOŁY – ZMIANA OD 30 LISTOPADA 2017R.
ZAWIERA

8 ROZDZIAŁ I (paragraf 1-4) POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1. Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach jest publiczną szkołą podstawową. 2. Siedzibą szkoły jest budynek przy ul. Powstańców 6 3. Szkoła nosi imię Karola Miarki 4. Pełna nazwa szkoły brzmi – Szkoła Podstawowa im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach i na pieczęciach urzędowych jest używana w pełnym brzmieniu. 5. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Pawłowice. 6. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą jest Śląski Kurator Oświaty w Katowicach

9 ROZDZIAŁ II (paragraf 5-9) CELE I ZADANIA SZKOŁY
Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające szkolny zestaw programów nauczania oraz program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. Celem kształcenia w szkole jest przede wszystkim dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia Szkoła dba o bezpieczeństwo uczniów i ochrania ich zdrowie Szkoła zapewnia uczniom opiekę podczas zajęć zorganizowanych przez szkołę poza jej terenem Szkoła umożliwia uczniom dostęp do Internetu oraz podejmuje działania zabezpieczające przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju poprzez instalowanie oprogramowania zabezpieczającego.

10 ROZDZIAŁ III (paragrafy 10-16) ORGANY SZKOŁY I ICH KOMPETENCJE
Organami szkoły są:1) Dyrektor Szkoły,2) Rada Pedagogiczna, 3) Samorząd Uczniowski, 4) Rada Rodziców. Dyrektor szkoły kieruje szkołą, jest jej przedstawicielem na zewnątrz, jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników szkoły, przewodniczącym Rady Pedagogicznej. Radę Pedagogiczną tworzą: Dyrektor i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Organem Samorządu jest Zarząd Samorządu Uczniowskiego. W szkole działa Rada Rodziców stanowiąca reprezentację rodziców uczniów. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który jest odrębnym dokumentem

11 ROZDZIAŁ IV (paragrafy 17-34) ORGANIZACJA SZKOŁY
Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów określonych planem nauczania. Uwzględniając potrzeby rozwojowe uczniów, szkoła organizuje zajęcia dodatkowe. Zajęcia dodatkowe prowadzone są w grupach międzyklasowych i międzyoddziałowych poza systemem klasowo-lekcyjnym.

12 ROZDZIAŁ V (paragraf 35 – 43) NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY
Kwalifikacje Zasady zatrudniania Zadania wychowawców klas Zadania logopedy Zadania pedagoga/psychologa Zadania bibliotekarza Zadania świetlicy i nauczycieli tam pracujących

13 Rodzice są obowiązani do:
ROZDZIAŁ VI ( paragraf 44 – 46) ORGANIZACJA I FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA SZKOŁY Z RODZICAMI Rodzice mają prawo do wychowania swoich dzieci, a szkoła ma wspomagać wychowawczą rolę rodziny. Rodzice są obowiązani do: zapisania dziecka do Szkoły do końca marca roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy siedem lat, zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia lekcyjne, usprawiedliwianie każdej nieobecności dziecka na zajęciach szkolnych w terminie nie dłuższym niż 7 dni licząc od dnia powrotu dziecka do szkoły, zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowanie się do zajęć, systematyczny kontakt z wychowawcą, a w przypadku niepowodzeń szkolnych dziecka również z nauczycielami tych przedmiotów, z którymi uczeń ma trudności, zapoznania się z opracowanymi przez nauczycieli na początku roku szkolnego i przekazanymi za pośrednictwem dzieci zasadami i kryteriami oceniania z poszczególnych przedmiotów, respektowania określonych w Statucie Szkoły zasad dotyczących rozwiązywania konfliktów między uczniami i ich rodzicami a nauczycielami.

14 ROZDZIAŁ VII ( paragraf 47-55) UCZNIOWIE SZKOŁY
Uczeń zobowiązany jest do dbania o schludny wygląd zewnętrzny oraz noszenia stosownego stroju. Uczeń zobowiązany jest do: przestrzegania zasad higieny osobistej oraz dostosowania ubioru do istniejących warunków pogodowych oraz do realizowanych aktualnie zajęć. Żaden element stroju ucznia nie może manifestować przynależności subkulturowej. Strój codzienny powinien zakrywać ramiona, dekolt, brzuch i plecy. Uczniom bezwzględnie zabrania się: 1) farbowania i koloryzowania włosów, 2) noszenia dredów, 3) stosowania makijażu, 4) malowania paznokci, 5) ozdabiania ciała tatuażami,

15 W czasie świąt, uroczystości szkolnych i pozaszkolnych ucznia obowiązuje strój galowy
1) dziewczęta: mundurek, biała koszula lub bluzka, spódnica lub spodnie w kolorze granatowym lub czarnym, 2) chłopcy: mundurek, biała koszula, spodnie w kolorze granatowym lub czarnym,

16 Uczeń ma także prawo do:
1) zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami, 2) kształcenia się oraz wychowania i opieki odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju, 3) organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań, 4) dostosowania treści, metod i organizacji nauczania do jego możliwości, 5) korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

17 W przypadku naruszenia swoich praw uczeń może złożyć skargę do:
1) wychowawcy klasy, 2) Dyrektora Szkoły. Uczeń lub jego rodzice mogą złożyć skargę w przypadku nieprzestrzegania lub naruszenia praw ucznia, o których mowa w Konwencji o Prawach Dziecka.

18 Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Szkoły i stosownych regulaminach, a w szczególności: 1) zachowania się w każdej sytuacji w sposób godny młodego Polaka, 2) wykorzystania w pełni czasu przeznaczonego na naukę oraz rzetelnej pracy nad poszerzeniem swojej wiedzy i umiejętności, uczęszczania na zajęcia wynikające z planu zajęć, przybywania na nie punktualnie – w razie spóźnienia na zajęcia, uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali, w której się one odbywają, 3) właściwego zachowania się w trakcie zajęć edukacyjnych

19 nosić obowiązujący w szkole strój szkolny,
nie korzystać z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły, poza użyciem za zgodą nauczyciela w procesie dydaktycznym oraz w sytuacjach indywidualnych za zgodą Dyrektora Szkoły

20 Uczeń może otrzymać następujące nagrody:
1) pochwałę ustną wychowawcy wobec klasy, 2) pochwałą ustną wychowawcy na zebraniu rodziców, 3) pochwałę ustną Dyrektora Szkoły, 4) dyplom uznania, 5) nagrodę „Karol” przyznawaną w Dniu Patrona Szkoły 6) tytuł „Najlepszego Absolwenta” 6) nagrodę ufundowaną przez Radę Rodziców lub Spółdzielnię Uczniowską,

21 Podstawą do wyróżnienia ucznia może być:
1) szczególne osiągnięcia w nauce, 2) aktywny udział w życiu szkoły, 3) szczególne osiągnięcia w konkursach przedmiotowych, turniejach i konkursach sportowych, 4) wyjątkowe osiągnięcia i czyny przynoszące zaszczyt szkole.

22 Za nieprzestrzeganie przepisów szkolnych i uchybianie swoim obowiązkom uczeń jest karany.

23 Uczeń lub jego rodzice mają prawo odwołać się od nałożonej kary:
wnioskując pisemnie do Dyrektora o rozpatrzenie zasadności i wysokości kary, jeżeli karę nałożył wychowawca lub inny nauczyciel, wnioskując pisemnie do Dyrektora o ponowne rozpatrzenie sprawy, jeżeli kara została przez niego nałożona.

24 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia, 2) zachowanie ucznia.
ROZDZIAŁ VIII (paragraf 57 – 73) SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSÓB OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO UCZNIÓW Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia, 2) zachowanie ucznia. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności

25 2. Uczniowie zapoznają się z poprawionymi pracami pisemnymi w szkole, a następnie przedstawiają je - lub ich w pełni czytelne kserokopie - Rodzicom. Podpisane przez Rodziców prace pisemne uczniowie oddają nauczycielowi na kolejnych zajęciach lekcyjnych. 3. Nauczyciele przechowują sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne uczniów do zakończenia zajęć lekcyjnych w danym półroczu roku szkolnego. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły. Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców

26 Ocenę zachowania wystawia wychowawca klasy uwzględniając:
1) opinię nauczycieli, o zachowaniu ucznia, która wyrażona jest poprzez pisemne informacje o uczniach w dzienniku elektronicznym, 2) opinię pracowników obsługi i administracji biorąc pod uwagę ich ustne lub pisemne informacje o zachowaniu ucznia przekazywane na bieżąco, 3) opinię uczniów danej klasy wyrażoną za pośrednictwem anonimowej karty oceny ucznia. 4) samoocenę ucznia wraz z uzasadnieniem, 5) opinie zespołu wychowawczego 10. Na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej uczeń oraz jego rodzice zostają zapoznani z przewidywaną oceną zachowania.

27 ROZDZIAŁ IX (paragraf 74 – 76) POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Szkoła posiada Ceremoniał Szkolny, będący odrębnym dokumentem, opisuje także organizację świąt państwowych i szkolnych w placówce. Szkoła posiada sztandar. Warunki stosowania sztandaru szkoły zawiera Ceremoniał Szkoły Podstawowej. Z dniem wejścia w życie niniejszego statutu traci moc Statut Szkoły Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach uchwalony dnia 20 września 2007r. z późn. zm. Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem 30 listopada 2017r.

28 WSZYSTKIE INFORMACJE NA STRONIE

29 SKRZYNKA PYTAŃ? ODPOWIEDZI TAKŻE NA TABLICY

30 Pedagog/Psycholog Codziennie od 8.00 do 16.00
mgr Anna Boruta, mgr Daria Wojtowicz- Paszyna

31 Kalendarz roku szkolnego:
ZIMOWA PRZERWA ŚWIĄTECZNA – 31 grudnia 2017r. KONFERENCJA KLASYFIKACYJNA 26 stycznia 2018r. , piątek ZEBRANIE RODZICÓW  26 stycznia 2018r., Piątek, aula CHOINKA SZKOLNA- 28 stycznia 2018r. FERIE ZIMOWE 29 stycznia – 11 lutego 2018r.

32 PYTANIA??


Pobierz ppt "WOJEWÓDZKIE KONKURSY PRZEDMIOTOWE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google