Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie"— Zapis prezentacji:

1 Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie
SPRAWDZIAN 2013 Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie

2 Plan prezentacji Statystyczne dane o szkołach i uczniach
Standardy wymagań w arkuszu 2013 Wyniki sprawdzianu z terenu OKE w Krakowie

3 Szkoły i uczniowie Liczba szkół w 2013 r. Liczba uczniów 911 21015
Ogółem w % Zwolnieni Laureaci woj. lubelskie 911 28,1% 21015 27,3 51 126 woj. małopolskie 1344 41,4% 33990 44,1 153 65 woj. podkarpackie 980 30,5% 22005 28,7 85 58 3235 100% 77010 100 289 249 Arkusz 2013

4 Liczba uczniów według typów arkuszy
S1 – uczniów (o 660 uczniów mniej) S4 – 80 uczniów S5 – 33 uczniów S6 – 5 uczniów S7 – 120 uczniów S8 – 886 uczniów Arkusz 2013

5 Zespoły egzaminatorów
Liczba zespołów: 21 – woj. małopolskie 16 – woj. podkarpackie 55 zespołów 18 – woj. lubelskie 1 – do prac S8 (Kraków) 1 – do prac S7, S5, S4 i S1 z nagraniami (w Krakowie) Łącznie: 57 zespołów, powołanych 19 marca 2013 r. Prace S6 sprawdzał egzaminator w zespole M03/02 Arkusz 2013

6 Ośrodki Koordynacji Oceniania (OKO)
Liczba OKO (przeważnie po 3 zespoły): 7 – woj. lubelskie: 2 x Lublin, Kraśnik, Zamość; Biała Podlaska, Radzyń, Chełm (po 2 zespoły) 6 – woj. podkarpackie: 2 x Rzeszów, Mielec, Krosno; Stalowa Wola, Jarosław (po 2 zespoły) 8 – woj. małopolskie: 3 x Kraków, Andrychów; Chrzanów, Nowy Sącz, Nowy Targ, Tarnów (po 2 zespoły) Łącznie: 21 ośrodków Arkusz 2013

7 Ośrodki Koordynacji Oceniania (OKO)
hrubieszowski limanowski kraśnicki Biała Podlaska Lublin Zamość Tarnobrzeg Rzeszów Krosno Tarnów Kraków Nowy Sącz Przemyśl Chełm tarnobrzeski chrzanowski olkuski miechowski krakowski proszowicki dąbrowski tarnowski brzeski bocheński wielicki myślenicki wadowicki suski tatrzański nowotarski nowosądecki gorlicki przeworski lubaczowski jarosławski przemyski bieszczadzki leski sanocki krośnieński jasielski strzyżowski ropczycko- sędziszowski mielecki kolbuszowski łańcucki leżajski stalowowolski niżański świdnicki łęczyński zamojski biłgorajski janowski opolski lubelski lubelski krasnystawski chełmski włodawski parczewski puławski rycki radzyński lubartowski łukowski białopodlaski dębicki brzozowski rzeszowski tomaszowski lubelski Siedziby OKO oświęcimski Arkusz 2013

8 Egzaminatorzy Funkcje w zespołach: PZE – 56 osób, powołanych 5 lutego 2013 r. II Egzaminatorzy (weryfikatorzy) – 118 osób Egzaminatorzy – 880 osób Arkusz 2013

9 Punkty Odbioru Prac (POP)
Liczba POP: woj. małopolskie: 27 punktów; 100 osób woj. lubelskie: 21 punktów; 76 osób woj. podkarpackie: 22 punkty; 75 osób Łącznie: 70 punktów odbioru prac; 251 osób obsługujących POP Kompletowanie obsługi POP zakończono 22 marca, szkolenie osób w POP 3 kwietnia 2013 r. Arkusz 2013

10 Koncepcja sprawdzianu zapisana w planie
Liczba punktów do uzyskania za każdy ze sprawdzanych standardów Numery zadań w arkuszu Czytanie 10 25% 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Pisanie 25 (2 pkt.), 26 (8 pkt.) Rozumowanie 8 20% 11, 12, 13, 20, 21 (2 pkt.), 22 (2 pkt.) Korzystanie z informacji 4 10% 15, 16, 17, 18 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 14, 19, 23 (2 pkt.), 24 (4 pkt.) Arkusz 2013

11 Czytanie Arkusz 2013

12 Czytanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 68% Poziom wykonania: 67%

13 Czytanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 81% Poziom wykonania: 79%

14 Czytanie Arkusz 2013

15 Czytanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 69% Poziom wykonania: 72%

16 Pisanie Arkusz 2013 Łącznie – Poziom wykonania: 78%
I Kryterium: Treść – Poziom wykonania: 93% II Kryterium: Poprawność językowa – Poziom wykonania: 63% Arkusz 2013

17 Pisanie Arkusz 2013 Łącznie – Poziom wykonania: 62%
I Kryterium: Treść – Poziom wykonania: 69% II Kryterium: Styl – Poziom wykonania: 75% III Kryterium: Język – Poziom wykonania: 48% IV Kryterium: Ortografia – Poziom wykonania: 61% V Kryterium: Interpunkcja – Poziom wykonania: 54% Arkusz 2013

18 Pisanie Przykłady prac I Kryterium: Treść – 3 punkty Arkusz 2013

19 Pisanie Przykłady prac I Kryterium: Treść – 2 punkty Arkusz 2013

20 Pisanie Przykłady prac I Kryterium: Treść – 1 punkt Arkusz 2013

21 Rozumowanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 54% Poziom wykonania: 42%

22 Rozumowanie Arkusz 2013 Łazienka i przedpokój Poziom wykonania: 73%

23 Korzystanie z informacji
Poziom wykonania: 52% Poziom wykonania: 86% Arkusz 2013

24 Korzystanie z informacji
Poziom wykonania: 41% Poziom wykonania: 71% Arkusz 2013

25 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce
Poziom wykonania: 66% Poziom wykonania: 58% Arkusz 2013

26 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce
Poziom wykonania: 54% Poziom wykonania: 41% Arkusz 2013

27 Sprawdzana umiejętność Sprawdzana czynność ucznia
Kartoteka arkusza S-1 Nr zadania Obszar standardów wymagań egzaminacyjnych Sprawdzana umiejętność (z numerem standardu) Uczeń: Sprawdzana czynność ucznia Liczba punktów Typ 1 1. Czytanie odczytuje tekst popularnonaukowy (1.1) odczytuje główną myśl tekstu WW 2 rozpoznaje bezpośrednie zwroty do adresata tekstu 3 odczytuje informacje w tekście 4 5 rozumie funkcję przytoczonej w tekście anegdoty 6 wnioskuje na podstawie informacji w tekście 7 rozumie pojęcie podmiotu mówiącego (1.2) rozpoznaje osobę mówiącą w wierszu 8 odczytuje tekst literacki (1.1) odczytuje w wierszu znaczenia przenośne 9 określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu (1.2) rozpoznaje wyrażenie z epitetem pełniącym w wierszu określoną funkcję 10 odczytuje znaczenie słów użytych w wierszu 11 3. Rozumowanie rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności liczb (3.6) wskazuje liczbę podzielną przez 9 12 wnioskuje o przebiegu zjawiska, mającego charakter prawidłowości, na podstawie jego opisu (3.7) ustala kolejny termin powtarzanej regularnie czynności 13 ustala najmniejszą liczbę składników sumy tworzonej z liczb odpowiadających nominałom monet 14 5. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykonuje obliczenia dotyczące wagi (5.3) oblicza masę paczki zawierającej jednakowe elementy 15 4. Korzystanie z informacji posługuje się źródłem informacji (4.1) wykorzystuje informacje z dwóch różnych źródeł (schematyczny rysunek i rozkład jazdy) 16 17 18 wykorzystuje informacje z regulaminu do wyznaczenia terminu spełniającego określone warunki 19 wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) oblicza obwód prostokąta 20 rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności liczb i figur (3.6) porównuje pola prostokątów, rozróżniając porównywanie różnicowe i ilorazowe Arkusz 2013

28 Sprawdzana umiejętność Sprawdzana czynność ucznia
Kartoteka arkusza S-1 Nr zadania Obszar standardów wymagań egzaminacyjnych Sprawdzana umiejętność (z numerem standardu) Uczeń: Sprawdzana czynność ucznia Liczba punktów Typ 21 3. Rozumowanie rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności figur (3.6) wskazuje prostokąty o takim samym polu 1 KO 22 ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania (3.8) wyznacza wielokrotność i ustala największą liczbę spełniającą warunki zadania 3 RO 23 5. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb i stosuje je do rozwiązania problemu (5.5) oblicza ułamek danej liczby i wykorzystuje zależności między liczbami naturalnymi do wyznaczenia rozwiązania zadania 2 24 wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni i objętości (5.3) oblicza powierzchnię obszaru i ilość opadów na tym obszarze 4 25 2. Pisanie pisze na temat i zgodnie z celem (2.1) I formułuje kilkuzdaniową wypowiedź na zadany temat przestrzega norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych (2.3)* II pisze poprawnie po względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym* *Uczeń z dysleksją przestrzega norm ortograficznych i interpunkcyjnych (2.3) II rozpoczyna zdania wielką literą, a kończy kropką 26 I pisze list na zadany temat celowo stosuje środki językowe (2.3) II pisze funkcjonalnym stylem przestrzega norm gramatycznych (2.3) III pisze poprawnie pod względem językowym przestrzega norm ortograficznych (2.3) * IV pisze poprawnie pod względem ortograficznym* przestrzega norm interpunkcyjnych (2.3) * V pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym* IV zamyka myśli w obrębie zdań V rozpoczyna zdania wielką literą, a kończy kropką Arkusz 2013

29 Miary tendencji centralnej
Wyniki sprawdzianu 2013 Osiągnięcia uczniów 61,5% Suma punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę punktów możliwą do uzyskania przez nich x 100 Średnia punktów 24,6 Suma punktów uzyskana przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę uczniów Miary tendencji centralnej Modalna 33 Najczęstszy wynik Mediana 25 Wynik środkowego ucznia rozkładu uporządkowanego malejąco (50% uczniów ma wynik niższy) Arkusz 2013

30 Wyniki sprawdzianu 2013 Arkusz 2013
obszar wyników średnich (7-9 stopień skali staninowej) obszar wyników niskich (1-3 stopień skali staninowej) obszar wyników średnich (4-6 stopień skali staninowej) Rozkład wyników szóstoklasistów w OKE Kraków rozwiązujących arkusz S-1-132 Arkusz 2013

31 Wyniki sprawdzianu 2013 Standardy Osiągnięcia uczniów w punktach w procentach Czytanie (10 punktów) 7,4 73,6 Pisanie (10 punktów) 6,5 64,8 Rozumowanie (8 punktów) 4,3 54,0 Korzystanie z informacji (4 punkty) 2,5 62,5 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce (8 punktów) 3,9 49,4 Cały test (40 punktów) 24,6 61,5 Arkusz 2013

32 Wyniki uczniów w obszarach umiejętności według województw w rejonie OKE Kraków
Kategoria umiejętności Poziom opanowania umiejętności w województwie: OKE Kraków Polska lubelskim małopolskim podkarpackim punkty procenty Czytanie 7,3 72,9 7,4 74,5 73,0 73,6 73 Pisanie 6,4 63,7 6,6 65,9 64,1 6,5 64,8 6,3 63 Rozumowanie 4,2 52,6 4,4 55,2 4,3 53,6 54,0 52 Korzystanie z informacji 2,4 60,5 2,6 64,5 61,3 2,5 62,5 62 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 3,7 46,9 4,1 51,2 3,9 48,8 49,4 47 Sprawdzian (standardowy) 24,0 60,1 25,1 62,8 24,3 60,9 24,6 61,5 60 Arkusz 2013

33 Wyniki uczniów w obszarach umiejętności według województw w rejonie OKE Kraków
Arkusz 2013

34 Wyniki uczniów w skali standardowej dziewiątki
Stanin w % 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 1 4 0 do 9 0 do 10 0 do 11 0 do 13 0 do 15 2 7 10 do 12 11 do 14 10 do 13 12 do 15 14 do 18 16 do 19 16 do 20 3 12 13 do 16 15 do 18 14 do 17 19 do 23 15 do 19 20 do 23 21 do 25 17 17 do 21 17 do 20 19 do 22 18 do 22 21 do 24 24 do 29 24 do 27 26 do 28 5 20 22 do 27 23 do 27 25 do 28 26 do 29 24 do 28 30 do 32 28 do 31 29 do 32 6 29 do 31 30 do 33 33 do 35 32 do 34 32 do 35 34 do 35 36 do 37 35 do 36 8 35 do 37 38 37 do 38 9 38 do 40 36 do 40 37 do 40 39 do 40 Arkusz 2013

35 Wyniki chłopców i dziewcząt w obszarach umiejętności
Kategoria umiejętności Średni wynik w OKE Kraków dziewcząt chłopców punkty procent Czytanie 7,7 76,8 7,1 70,6 Pisanie 71,1 5,9 58,8 Rozumowanie 4,3 54,1 54,0 Korzystanie z informacji 2,5 62,1 62,9 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 4,0 49,7 3,9 49,0 Sprawdzian (arkusz S-1-122) 25,6 64,0 23,7 59,2 Arkusz 2013

36 Rozkład wyników uczniów w skali standardowej dziewiątki – Sprawdzian 2013
Nazwa wyniku najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopień skali 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Przedział punktowy 0–9 10–12 13–16 17–21 22–27 28–31 32–35 36–37 38–40 Procent uczniów lubelskie 4,3 5,7 11,7 17,5 22,7 15,3 14,3 5,2 3,3 małopolskie 2,8 5,1 9,8 16,1 16,6 16,8 6,4 3,8 podkarpackie 3,4 5,4 10,7 18,1 23,0 16,2 14,9 5,3 3,0 OKE Kraków 10,6 17,0 22,8 15,6 Polska 4,1 6,0 11,5 17,7 22,5 14,4 Grupy I II III Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami Uczniowie o średnim potencjale Uczniowie o znacznym potencjale A jak jest w Państwa szkole? Arkusz 2013

37 Wyniki uczniów według zadań
Arkusz 2013

38 Rozkład wyników uczniów w poszczególnych województwach
m. Biała Podlaska łukowski bialski parczewski radzyński rycki lubartowski włodawski puławski łęczyński lubelski m. Lublin świdnicki m. Chełm opolski krasnostawski chełmski hrubieszowski kraśnicki zamojski m. Zamość janowski tomaszowski biłgorajski woj. lubelskie Wyniki sprawdzianu w powiatach Arkusz 2013

39 Rozkład wyników uczniów w poszczególnych województwach
miechowski olkuski proszowicki dąbrowski oświęcimski m. Tarnów brzeski wielicki m. Kraków krakowski tarnowski wadowicki myślenicki nowosądecki suski gorlicki limanowski m. Nowy Sącz nowotarski tatrzański chrzanowski bocheński woj. małopolskie Wyniki sprawdzianu w powiatach Arkusz 2013

40 Rozkład wyników uczniów w poszczególnych województwach
niżański stalowowolski tarnobrzeski kolbuszowski leżajski mielecki lubaczowski rzeszowski jarosławski łańcucki m. Rzeszów dębicki strzyżowski przemyski m. Przemyśl brzozowski m. Krosno bieszczadzki jasielski sanocki krośnieński leski przeworski m. Tarnobrzeg ropczycko-sędziszowski woj. podkarpackie Wyniki sprawdzianu w powiatach Arkusz 2013

41 Wyniki uczniów w zadaniach otwartych matematycznych
Zad. 21. – równe powierzchnie pomieszczeń Zad. 22. – sadzonki za makulaturę Zad. 23. – książki do biblioteki Zad. 24. – ilość deszczu jaka spadła na powierzchnię trawnika Arkusz 2013

42 Wyniki uczniów w zadaniach otwartych polonistycznych
25.1 – Treść (pisze na temat i zgodnie z celem) 25.2 – Poprawność językowa 26.1 – Treść i forma listu 26.2 – Styl 26.3 – Poprawność językowa 26.4 – Poprawność ortograficzna 26.5 – Poprawność interpunkcyjna Arkusz 2013

43 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce
Poziom opanowania przez uczniów umiejętności w poszczególnych obszarach w skali standardowej dziewiątki Nazwa wyniku najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopień skali 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Przedziały punktowe 0–9 10–12 13–16 17–21 22–27 28–31 32–35 36–37 38–40 Poziom opanowania kategorii umiejętności w procentach Czytanie 27,1 40,1 52,4 65,4 76,6 84,2 90,3 94,7 97,8 Pisanie 26,0 37,6 46,8 56,4 65,0 72,4 80,3 88,4 95,5 Rozumowanie 13,6 20,0 36,0 52,0 67,3 80,0 89,8 96,3 Korzystanie z informacji 19,5 29,6 39,5 52,3 64,3 72,7 80,4 87,5 94,5 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 4,2 7,1 12,7 23,8 45,5 69,4 84,4 93,2 98,4 Sprawdzian (arkusz S-1-132) 18,8 27,8 36,5 47,6 61,3 73,8 83,6 91,1 96,7 Jak interpretować wyniki uczniów, których średni wynik odpowiada 30 i > punktom, czyli 7,8 lub 9 stopniowi skali standardowej dziewiątki? Ta grupa uczniów ma wszystkie obszary umiejętności opanowane na poziomie co najmniej zadowalającym (powyżej 70%). Arkusz 2013

44 Wyniki szkół w skali standardowej dziewiątki
Stanin 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 1 4,8–17,8 5,3 – 17,1 8,8 – 19,7 7,6 – 18,5 7,9 – 17,0 5,2 – 20,0 7,2 – 20,8 7,3 – 19,8 12,0 – 24,3 10,0 – 19,8 12,7 – 24,3 13,5 – 25,0 2 17,9–19,5 17,2 – 18,8 19,8 – 21,4 18,6 – 20,3 17,1 – 18,7 20,1 – 21,9 20,9 – 22,6 19,8 – 21,6 24,4 – 26,0 19,9 – 21,4 24,4 – 25,7 25,1 – 26,5 3 19,6–21,1 18,9 – 20,1 21,5 – 22,8 20,4 – 21,8 18,8 – 20,0 22,0 – 23,3 22,7 – 24,1 21,6 – 23,1 26,1 – 27,4 21,5 – 22,9 25,8 – 27,0 26,6 – 27,8 4 21,2–22,6 20,2 – 21,4 22,9 – 24,2 21,9 – 23,2 20,1 – 21,3 23,4 – 24,7 24,2 – 25,4 23,1 – 24,5 27,5 – 28,7 23,0 – 24,3 27,1 – 28,2 27,8 – 29,0 5 22,7–24,3 24,3 – 25,6 23,3 – 24,8 21,4 – 22,7 24,8 – 26,1 25,5 – 26,8 24,6 – 26,1 28,8 – 30,0 28,3 – 29,4 29,1 – 30,3 6 24,4–25,9 25,7 – 26,9 24,9 – 26,2 22,8 – 24,1 26,2 – 27,5 26,9 – 28,2 30,1 – 31,3 25,7 – 27,1 29,5 – 30,5 30,3 – 31,5 7 26,0–27,7 24,3 – 25,9 27,0 – 28,4 26,3 – 27,8 24,2 – 25,6 27,6 – 29,0 28,3 – 29,7 27,6 – 29,1 31,4 – 32,6 27,2 – 28,6 30,6 – 31,7 31,6 – 33,0 8 27,8–30,1 26,0 – 28,0 28,5 – 30,2 27,9 – 29,9 25,7 – 27,7 29,1 – 30,9 29,8 – 31,7 29,2 – 31,1 32,7 – 33,9 28,6 – 30,1 31,8 – 32,9 33,1 – 34,3 9 30,2–37,2 28,1 – 36,2 30,3 – 37,0 30,0 – 37,7 27,8 – 35,7 31,0 – 38,0 31,8 – 39,5 31,2 – 37,6 34,0 – 37,9 30,2 – 36,6 33,0 – 38,0 34,4 – 38,5 Jaki średni wynik ma Państwa szkoła? Jaki procent szkół w Polsce uzyskała na sprawdzianie wynik niższy? Arkusz 2013

45 Rozkład średnich wyników szkół na skali standardowej dziewiątki
najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopień skali 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Przedział punktowy 4,8–17,8 17,9–19,5 19,6–21,1 21,2–22,6 22,7–24,3 24,4–25,9 26,0–27,7 27,8–30,1 30,2–37,2 Procent szkół lubelskie 4,9 7,4 14,2 17,6 18,7 15,4 12,7 5,9 3,1 małopolskie 1,0 3,6 13,2 20,2 19,9 17,1 11,8 5,8 podkarpackie 2,1 4,8 11,5 16,2 20,5 17,8 15,9 9,5 1,8 OKE Kraków 2,4 5,0 10,5 18,0 15,5 3,8 Polska 4,1 6,7 12,3 16,8 20,8 16,1 6,8 Grupy szkoły z wynikami niskimi szkoły z wynikami średnimi szkoły z wynikami wysokimi Jaki procent szkół uzyskało podobny wynik do wyniku Państwa szkoły? Jak procent szkół uzyskało wynik wyższy? Arkusz 2013


Pobierz ppt "Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google