Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSzczepan Kowalewski Został zmieniony 5 lat temu
1
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
2
200 mln zł PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI
podstawowe informacje o konkursie 26 marca 2018 r. IOK ogłosiła konkurs zamknięty numer POWR IP PKN/18 na Programy kształcenia nauczycieli, dotyczący opracowania i wdrożenia programów kształcenia nauczycieli na kierunkach realizujących specjalność nauczycielską. Alokacja na konkurs 200 mln PLN Nabór wniosków trwa: od 26 kwietnia 2018 r. godz. 08:15 do 13 czerwca 2018 r. godz. 14:00 200 mln zł
3
PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI
kryteria dostępu Wnioskodawcy Jakość Zakres działań Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, która nie jest w likwidacji, nie wystąpiła do Ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego o zgodę na likwidację, ani wobec której Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego nie ogłosił informacji o zawieszeniu uprawnień uczelni do prowadzenia studiów. Wydział uczelni, który będzie realizować działania w ramach projektu, nie posiada w momencie złożenia wniosku negatywnej oceny jakości kształcenia PKA na którymkolwiek z kierunków, w ramach których będą realizowane działania w ramach projektu Działania w projekcie mogą być realizowane wyłącznie na kierunkach studiów ze specjalnością nauczycielską.
4
PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI
kryteria dostępu Okres realizacji Wartość projektu Koszt na uczestnika Okres realizacji projektu wynosi co najmniej 24 miesiące i nie przekracza 60 miesięcy. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 4000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – PLN, dla uczelni kształcących studentów (stan na dzień złożenia projektu) – PLN, dla uczelni kształcących powyżej studentów (stan na dzień złożenia projektu) – PLN. Średni koszt wsparcia przypadający na jednego uczestnika w projekcie nie może przekroczyć PLN
5
PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI
kryteria dostępu Modele kształcenia Efekty kształcenia Programy kształcenia nauczycieli, realizowane w projekcie, muszą być opracowane w oparciu o modele wypracowane w projekcie pozakonkursowym Opracowanie modelowych programów kształcenia nauczycieli. Programy muszą określać podstawowe efekty kształcenia oraz metody ich osiągania przez studentów. Programy muszą zawierać treści istotne z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego. Stworzone programy kształcenia powinny przyczynić się również do rozwoju kompetencji pedagogicznych, kompetencji społecznych studentów. Mają one uwzględniać nowoczesne metody pedagogiczne oraz zastosowanie narzędzi cyfrowych.
6
PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI
modele kształcenia Zawierają: sylwetkę absolwenta, opis efektów kształcenia, proponowane elementy programu kształcenia: moduły z proponowaną minimalną liczbą godzin zajęć, zarówno dydaktycznych, jak i praktycznych, zasady praktyki studenckiej oraz propozycję realizacji kształcenia (rozdz. IV): Projekt modelu zakłada swobodę uczelni we wdrażaniu różnych koncepcji kształcenia nauczycieli […] (wykorzystujących dotychczasowe dobre doświadczenia jednostki w tym zakresie, a także testujących działania innowacyjne, eksperymentatorskie), pod warunkiem osiągania i sprawdzania założonych w modelu efektów kształcenia przy realizacji minimum określonych godzin zajęć dydaktycznych i praktyk. Treści kształcenia zapisane w poszczególnych modułach powinny być doprecyzowane zgodnie z przyjętą przez uczelnię prowadzącą koncepcją i mogą być realizowane w ramach różnych […] ustalonych przez uczelnię, przedmiotów (dopuszcza się przesuwanie treści między modułami, a także ich powtarzanie w różnych zakresach i ujęciach). Szczegółowy sposób realizacji zależy zatem od wypracowanej przez jednostkę koncepcji uwzględniającej sformułowane w niniejszym dokumencie efekty kształcenia.
7
200 mln zł III MISJA UCZELNI podstawowe informacje o konkursie
17 kwietnia 2018 r. IOK ogłosiła konkurs zamknięty numer POWR IP MU/18 na realizację III misji uczelni, dotyczącej opracowania programów kształcenia i realizacji działań dydaktycznych, kursów, szkoleń dla niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego. Alokacja na konkurs 200 mln PLN Nabór wniosków trwa: od 18 maja 2018 r. godz. 08:15 do 26 czerwca 2018 r. godz. 14:00 200 mln zł
8
III MISJA UCZELNI kryteria dostępu Wnioskodawcy Współpraca
Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, która nie jest w likwidacji, nie wystąpiła do Ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego o zgodę na likwidację, ani wobec której Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego nie ogłosił informacji o zawieszeniu uprawnień uczelni do prowadzenia studiów Wnioskodawcą projektu jest uczelnia, która w celu realizacji projektu nawiąże, do dnia podpisania umowy o dofinansowanie projektu, formalną współpracę z podmiotem działającym na rzecz edukacji, którego doświadczenie i merytoryczny zakres działalności związane są z celami projektu
9
III MISJA UCZELNI kryteria dostępu Okres realizacji Wartość projektu
Wydatki Okres realizacji projektu wynosi co najmniej 12 miesięcy i nie przekracza 36 miesięcy. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 1000 studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących powyżej studentów – PLN. Wydatki ponoszone na realizację projektu muszą być zgodne z katalogiem dopuszczalnych kosztów oraz maksymalnymi stawkami określonymi w regulaminie konkursu oraz w standardzie kosztów w projekcie. Proponowane wydatki muszą uwzględniać zasadę, iż zadania podlegające finansowaniu z EFS nie służą realizacji obowiązków wynikających z przepisów regulujących funkcjonowanie systemu szkolnictwa wyższego oraz samorządu terytorialnego
10
III MISJA UCZELNI kryteria dostępu Zakres działań (KD 5)
Projekt obejmuje wyłącznie realizowane wspólnie przez wnioskodawców i podmioty wskazane w kryterium dostępu nr 2 działania prowadzone na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych, przyczyniające się do rozwoju kompetencji kluczowych, odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa W zakresie kryterium dostępu nr 5 projekt przewiduje wyłącznie opracowanie programów kształcenia i realizację działań dydaktycznych, kursów, szkoleń (m.in. w ramach uniwersytetów dziecięcych, uniwersytetów drugiego i trzeciego wieku), wspólnie z jednostkami samorządu terytorialnego lub organizacjami pozarządowymi dla niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego, służących rozwijaniu u jego uczestników kompetencji pozwalających na: aktywizację społeczną i zawodową; poszerzanie wiedzy ogólnej i specjalistycznej oraz rozwój zainteresowań; pobudzenie aktywności edukacyjnej i kulturalnej; zapobieganie społecznemu wykluczeniu.
11
Nabór wniosków zaplanowany na – czerwiec – lipiec 2018
KURS NA MOOC Projekt obejmuje swoim zakresem stworzenie i realizację jednego z dwóch poniżej wskazanych rodzajów kursów edukacyjnych w formie e-learningu: kurs edukacyjny dla studentów, stanowiący dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I lub II stopnia; masowy otwarty kurs edukacyjny (MOOC) dostępny dla wszystkich chętnych. Kursy muszą być bezpłatne i powszechnie dostępne. Wybrane do dofinansowania kursy zostaną umieszczone na specjalnie utworzonej platformie, której administratorem będzie Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Alokacja ,00 zł Nabór wniosków zaplanowany na – czerwiec – lipiec 2018
12
ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI
Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego
13
Ogłoszenie konkursu – 7 maja 2018 r.
ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI Nabór wniosków od 11 czerwca do 5 października 2018 r. Ogłoszenie konkursu – 7 maja 2018 r. Alokacja I ŚCIEŻKA – II ŚCIEŻKA – III ŚCIEŻKA –
14
ZPU – Ścieżka I kryteria dostępu Wnioskodawcy Wartość projektu
Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, kształcąca co najmniej 200 studentów na studiach stacjonarnych Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 1000 studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących powyżej studentów – PLN
15
ZPU – Ścieżka II kryteria dostępu Wnioskodawcy Ocena Wartość projektu
Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, kształcąca co najmniej 200 studentów na studiach stacjonarnych oraz nie więcej niż studentów na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych Wnioskodawcą jest uczelnia, której co najmniej połowa ocenionych jednostek organizacyjnych posiada na dzień złożenia wniosku ocenę parametryczną na poziomie B lub niższą. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 1000 studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących studentów – PLN, dla uczelni kształcących powyżej studentów – PLN
16
ZPU – Ścieżka III kryteria dostępu Wnioskodawcy Ocena Wartość projektu
Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, kształcąca co najmniej studentów na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych Wnioskodawcą jest uczelnia, której co najmniej połowa ocenionych jednostek organizacyjnych posiada na dzień złożenia wniosku ocenę parametryczną na poziomie A lub wyższą Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi PLN
17
Moduły działań kryteria dostępu Okres realizacji Wartość projektu
Koszt na uczestnika Okres realizacji projektu wynosi co najmniej 24 miesiące i nie przekracza 60 miesięcy. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 4000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – PLN, dla uczelni kształcących studentów (stan na dzień złożenia projektu) – PLN, dla uczelni kształcących powyżej studentów (stan na dzień złożenia projektu) – PLN. Średni koszt wsparcia przypadający na jednego uczestnika w projekcie nie może przekroczyć PLN
18
Moduły działań Ścieżka II – 3 moduły + działania restrukturyzacyjne
Podnoszenia kompetencji Ścieżka II – 3 moduły + działania restrukturyzacyjne Programów kształcenia Programów stażowych Ścieżka I – 3 moduły Wsparcia ABK Zarządzania w instytucjach szkolnictwa Ścieżka III – 4 moduły Studiów doktoranckich
19
ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI NA RZECZ ROZWOJU REGIONALNEGO
Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich. Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego. Alokacja 300 000 000 PLN w tym maksymalnie 50 000 000 PLN na projekty realizowane przez wnioskodawców posiadających siedzibę lub oddział zamiejscowy istniejący co najmniej 24 miesiące na terenie Województwa Śląskiego
20
ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI NA RZECZ ROZWOJU REGIONALNEGO
Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Opinia ekspertów regionalnych stanowić będzie materiał pomocniczy w procesie oceny merytorycznej Udział ekspertów regionalnych w procesie oceny wniosków z ich województw Działania przewidziane do realizacji w projekcie muszą być zgodne i wpisywać się w Regionalną Strategię Innowacji województwa, na którego potrzeby realizowane będzie kształcenie w ramach projektu
21
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
ul. Nowogrodzka 47a 00-695, Warszawa ncbr.gov.pl Obserwuj nas:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.